  • 41. Data: 2006-09-18 15:59:39
    Temat: Re: KK w mBanku
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Samotnik napisał(a):

    > Może Twoje nie, za to moje tak ;-)
    >
    > http://www.multibank.pl/images/MultiBank2/Portal/Bin
    aryPL/58127/Pakiet_Bezpieczna_Visa_58127.pdf

    Nie masz racji.

    <cytat>
    Nieuprawniona transakcja - użycie utraconej Karty, dokonane bez wiedzy i
    zgody Posiadacza Karty, przez osobę do tego nieuprawnioną.
    </cytat>

    Użycie numeru karty do transakcji IO nie jest użyciem utraconej karty.
    To ubezpieczenie NIE POKRYJE szkód spowodowanych nieuprawioną transakcją IO.

    Chociaż mogliby napisać to w sposób bardziej jednoznaczny.

  • 42. Data: 2006-09-18 16:02:04
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Samotnik napisał(a):

    > Może Twoje nie, za to moje tak ;-)
    >
    > http://www.multibank.pl/images/MultiBank2/Portal/Bin
    aryPL/58127/Pakiet_Bezpieczna_Visa_58127.pdf

    w tym regulaminie nie ma ani słowa o transakcjach bez fizycznego
    użycia katy. Nie byłbym taki pewny siebie...

    MARIO

  • 43. Data: 2006-09-18 16:05:18
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 18 Sep 2006 17:03:05 +0200, w <eemcg4$98h$10@atlantis.news.tpi.pl>, Jacek
    Popławski <j...@i...pl> napisał(-a):

    > No dobrze, a Ty płacisz w sklepie za zakupy kartą debetową czy
    > kredytową? I dlaczego?

    A co za różnica, fraud można zrobić nawet elektronem...

  • 44. Data: 2006-09-18 16:13:37
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <u...@n...WYTNIJ.info> napisal(a):

    aryPL/58127/Pakiet_Bezpieczna_Visa_58127.pdf

    > Nie masz racji.
    >
    ><cytat>
    > Nieuprawniona transakcja ? u?ycie utraconej Karty, dokonane bez wiedzy i
    > zgody Posiadacza Karty, przez osob? do tego nieuprawnion?.
    ></cytat>
    >

    > U?ycie numeru karty do transakcji IO nie jest u?yciem utraconej karty.
    > To ubezpieczenie NIE POKRYJE szkód spowodowanych nieuprawion? transakcj? IO.

    Hmmmmmmm, czyli uważasz, że pod pojęciem 'użycie karty' kryje się
    wyłącznie fizyczne jej użycie? W tym rzucanie nią do celu lub użycie w
    charakterze niskiej jakości papieru toaletowego? Bo uważam, że nie
    masz racji ;-)

    Hmmmm, zerknijmy do Ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych.
    Pojęcie 'użycie karty płatniczej' jest tam używane także w kontekście
    transakcji bez obecności karty. Na przykład art 24:

    1. Wydawca udostępnia posiadaczowi zestawienia operacji dokonanych
    przy użyciu karty płatniczej[...]

    Wg Twojej definicji, to na wyciągu nie musiałyby się znaleźć
    transakcje zdalne. :)

    A tak na serio, to chodzi o art 20, który mówi:
    -------------------------
    2. Umowa o kartę płatniczą może przewidywać, że karta płatnicza będzie
    używana przez użytkownika karty płatniczej, określając jednocześnie
    sposób korzystania z niej.
    -------------------------

    W związku z czym w części VI regulaminu używania KK w Multibanku,
    zatytułowanej, nomen omen, 'Używanie karty' ;-) jest jasno powiedziane,
    co jest używaniem karty. Transakcje zdalne są używaniem karty.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 45. Data: 2006-09-18 16:14:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@p...fm> napisal(a):

    aryPL/58127/Pakiet_Bezpieczna_Visa_58127.pdf

    > w tym regulaminie nie ma ani słowa o transakcjach bez fizycznego
    > użycia katy. Nie byłbym taki pewny siebie...

    Przeczytaj mój kolejny post, tam wyłożyłem dlaczego ubezpieczenie
    obejmuje transakcje IO

  • 46. Data: 2006-09-18 16:18:28
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Samotnik napisał(a):

    > Hmmmmmmm, czyli uważasz, że pod pojęciem 'użycie karty' kryje się
    > wyłącznie fizyczne jej użycie?

    Nie, czytaj ze zrozumieniem. Chodzi o użycie karty UTRACONEJ. Użycie
    samego numery karty NIEUTRACONEJ nie jest użyciem karty UTRACONEJ.

    [ciach reszta, bo nie na temat]

  • 47. Data: 2006-09-18 16:45:09
    Od: "Marek Ciszewski" <sp**yogin**am@astercity.net>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message

> [...]
    > zatytułowanej, nomen omen, 'Używanie karty' ;-) jest jasno powiedziane,
    > co jest używaniem karty. Transakcje zdalne są używaniem karty.

    To dlaczego to ubezpieczenie nie obejmuje netkarty?

  • 48. Data: 2006-09-18 19:32:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> writes:

    > Jeśli skopiuje pasek magnetyczny, zrobi kopię karty i zautoryzuje zakup
    > podpisem w normalnym sklepie - zapłacisz Ty do wartości 150 EUR,
    > resztę bank

    Nie wiadomo. Moze uda sie udowodnic, ze karta uzyta do transakcji
    byla (musiala byc) kopia, a wtedy zaplaci w calosci bank lub
    sprzedawca.

    > Jeśli złożysz reklamację, to są spore szanse, że obciążą kosztem
    > transakcji sklep, ale to nie jest powiedziane wprost, obligatoryjne.

    A powinno.

    > Reklamacja nie oddaje kasy automatycznie w większości banków.

    Bank powinien wystapic o kopie kwitu z podpisem klienta, brak kwitu
    powinien automatycznie skutkowac uznaniem reklamacji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 49. Data: 2006-09-18 19:34:59
    Od: "c" <k...@a...bb>

    Użytkownik "0zero" <M...@y...com> napisał w wiadomości
    > Przystępnie jest to wytłumaczone w serisie Jkoliny

    gdzie ten seris ???

    Na Joe Kolina nie wyglądasz ożyrku
    http://www.zoominfo.com/people/kolina_joe_581015960.
    aspx

  • 50. Data: 2006-09-18 20:46:24
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <u...@n...WYTNIJ.info> napisal(a):

    > Nie, czytaj ze zrozumieniem. Chodzi o użycie karty UTRACONEJ. Użycie
    > samego numery karty NIEUTRACONEJ nie jest użyciem karty UTRACONEJ.

    Masz rację, ale myślałem, że tak oczywisty temat możemy pominąć...