  • 1. Data: 2014-03-16 21:38:16
    Temat: KK do płatności w walutach?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    w nawiązaniu do wątku dot. początku końca KK T-Mobile Polbank pytanko:

    które karty (nie muszą być kredytowe) oferują sensowne kursy wymiany
    walut (zakupy w EUR, GBP lub USD?

    czasem dokonuję płatności w ww. walutach (najczęściej zakupy przez
    internet) i chciałbym mieć chociaż jedną kartę, która miałaby dobre
    przeliczniki

    co proponujecie?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2014-03-16 22:39:57
    Temat: Re: KK do płatności w walutach?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup

[...]

    ---------------
    Jezeli tylko w walutach ww. walutach to wyrabiasz 3 konta i 3 karty, waluty
    kupujesz wirtualnie i wtedy jest najtaniej, konkrentnie, karty do kont np. w
    Aliorsync+ kantor walutowy, albo tylko karty do kont w kantorze.
    Wiekszosc bankow do konta w PLN daje katy, gdzie wymiana bedzie po tabeli
    banku z duzym spreadem lub bedzie obciazenie w PLN z org platniczej, ale
    doloza prowizje rzedu 2-3%

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2014-03-16 23:51:25
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 16 marca 2014 21:38:16 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > czasem dokonuję płatności w ww. walutach (najczęściej zakupy przez
    >
    > internet) i chciałbym mieć chociaż jedną kartę, która miałaby dobre
    >
    > przeliczniki

    zmodyfikuje pytanie.
    Ktore karty _kredytowe_ (moga byc tez z odroczoym terminem platnosci ale chyba nie ma
    takich u nas).

    Mile widziana mozliwosc automatycznej splaty z bezplatnego konta oszczedosciowego
    (gdzie jedna splata kk i jedna wyplata/przelew gratis)

  • 4. Data: 2014-03-17 23:59:20
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    >
    > Mile widziana mozliwosc automatycznej splaty z bezplatnego konta oszczedosciowego
    (gdzie jedna splata kk i jedna wyplata/przelew gratis)

    chciałbym mieć jedną kartę do tego rodzaju płatności a nie 3 + 3 konta...
    która karta może mieć korzystne przeliczniki?

    ps
    nie ma KO abyś miał jeden przelew na rachunek KK + jeszcze drugi gratis

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2014-03-18 14:11:25
    Od: Krzysiek <k...@N...pl>

    Użytkownik RobertS napisał:

    > ps
    > nie ma KO abyś miał jeden przelew na rachunek KK + jeszcze drugi gratis

    w Polbanku nadal tak jest, dziala mi to. z mocno szczedzajacego robie i
    splate karty i jeden przelew moge miec gratis.

  • 6. Data: 2014-03-18 18:51:35
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 17.03.2014 23:59, RobertS pisze:

    > chciałbym mieć jedną kartę do tego rodzaju płatności a nie 3 + 3 konta...
    > która karta może mieć korzystne przeliczniki?

    Spróbuj tej kk VISA z Getin, bo wychodzi że przeliczniki będą jak w
    starym Allianz bank czy VISA przelicza bezpośrednio na PLN a karta jest
    za friko:

    http://www.getinbank.pl/dla-ciebie/karty/kredytowe/v
    isa-simplyone

    Xenocide

  • 7. Data: 2014-03-18 20:53:35
    Od: quiris <l...@b...biz>

    On 2014-03-18, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Spróbuj tej kk VISA z Getin, bo wychodzi że przeliczniki będą jak w
    > starym Allianz bank czy VISA przelicza bezpośrednio na PLN a karta jest
> [...]

    Karta Visa SimplyOne nie jest wbrew pozorom darmowa. Jest to karta,
    która w jednym plastiku ma zintegrowane dwie karty: debetową i
    kredytową. Część kredytowa jest owszem bezpłatna, ale już część
    debetowa nie. Trzeba zrobić obrót 100 PLN miesięcznie na debetówce,
    żeby mieć ją bezpłatnie i tylko wtedy, gdy konto osobiste wymagane do
    debetówki było założone przed 7 stycznia 2014 w innym przypadku
    kosztuje 3 PLN jeści zrobi się 100 PLN obrotu.

    http://www.getinbank.pl/files/documents/Opaty_i_prow
    izje_-_Karty_debetow
    e_Getin_Banku_5.pdf

    --
    Pozdrawiam,
    Robert

  • 8. Data: 2014-03-18 22:03:05
    Od: jn <j...@g...pl>

    quiris pisze:

> [...]
    > debetówki było założone przed 7 stycznia 2014 w innym przypadku
    > kosztuje 3 PLN jeści zrobi się 100 PLN obrotu.

    I jeszcze ta karta domyślnie działa jak debetówka - wszędzie tam gdzie
    użytkownik nie ma możliwości wyboru typu karty podczas płacenia.

    Dlatego lepiej jest jednak wybrać zwykłą VISĘ Silver Getinu - przynajmniej
    "reguły gry znane":

    http://www.getinbank.pl/dla-ciebie/karty/kredytowe/v
    isa-silver/szczegoly

  • 9. Data: 2014-03-18 22:09:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > użytkownik nie ma możliwości wyboru typu karty podczas płacenia.
    >
    > Dlatego lepiej jest jednak wybrać zwykłą VISĘ Silver Getinu -

    miałem kiedyś KISa, ale z karty jakoś za często nie korzystałem, masakrą
    było zamknięcie jej rachunku...zabrało to ok. 6 m-cy

    czy testowałeś "na sobie" przeliczniki dla ww. KK?

    plus taki, że dają ją na podstawie wyciągów z konta, nie chciałbym
    przechodzić całej procedury badania zdolności kredytowej

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2014-03-18 22:16:35
    Od: jn <j...@g...pl>

    RobertS pisze:

    > czy testowałeś "na sobie" przeliczniki dla ww. KK?

    przeliczniki potwierdzałem w banku - nie u "zwykłego" doradcy, tylko dyrektora
    oddziału - potwierdził, że przeliczenia są bezpośrednio na PLN wg tabeli VISA