  • 11. Data: 2006-10-29 17:03:24
    Temat: Re: KK Eurobank - wystartowało!
    Od: "darek" <j...@e...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." napisał w wiadomości:

    > Jeżeli Ty wybierasz jako swój przykład kredytu odnawialnego Pekao SA
    (AFAIK
    > najdroższy, na spółkę z Citi), to ja wybieram PKO BP - 11,50%.
    > I stawiam tezę że trudno znaleźć kartę z niższym, niepromocyjnym
    > oprocentowaniem.

    Nawet dla twojej propozycji korzystanie z KK BZWBK bedzie dalej tansze a
    oprocentowanie kredytu na rachunku karty nie ma tu zadnego znaczenia - Ty z
    niego najzwyczaniej nie korzystasz. W kazdym miesiacu splacasz calosc
    zadluzenia, tyle, ze czesc tej kwoty pochodzi z tego samego rachunku karty
    za jedyne 3 zl stalej opaty. Zakladamy oczywiscie, ze postepujesz
    racjonalnie w sytuacjach, gdy portrzebujesz gotowke : nie wyplacasz gotowki
    KK a robisz przelew z jej rachunku na swoj ROR.
    Mozemy dla Twojego przykladu PKO BP stworzyc prosta i b. przyblizona
    symulacje: kredyt w rachunku na kwote 5000 splacasz w w 5 rownych, kolejnych
    ratach = odsetki min. 145 zl. Tej samej wielkosci zadluzenie na rachunku KK
    BZWBK splacane ww metoda = 15 zl prowizji za przelewy. Nie ma wiec nawet
    czego porownywac.
    darek

  • 12. Data: 2006-10-29 21:28:23
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    darek wrote:
> [...]
    > znaczenia - Ty z niego najzwyczaniej nie korzystasz. W kazdym
    > miesiacu splacasz calosc zadluzenia (...)

    Ogólnie rzecz biorąc zasada działania kart kredytowych jest mi znana ;-)
    Pozwolę sobie jednak powtórzyć to co napisał Mithos:
    "jak ktos chce nie splacac tego co wyda przy pomocy KK to niech lepiej nie
    uzywa KK tylko zainteresuje sie np.
    jakims kredytem odnawialnym"
    Jeżeli ktoś chce zrobić duży zakup i spłacać go pół roku to karta kredytowa
    (bez np. opcji ratio) jest bez sensu.

  • 13. Data: 2006-10-29 22:03:49
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > Jeżeli Ty wybierasz jako swój przykład kredytu odnawialnego Pekao SA (AFAIK
    > najdroższy, na spółkę z Citi), to ja wybieram PKO BP - 11,50%.
    No faktycznie wybrałem przykład dość ekstremalny ;-)

    > I stawiam tezę że trudno znaleźć kartę z niższym, niepromocyjnym
    > oprocentowaniem.
    No to chyba racja. Ale zauważ, że w PKO BP trzeba zapłacić (choć w miarę
    niewiele) za rozpatrzenie wniosku: 0,5% nie mniej niż 30,00 oraz 0,5%
    nie mniej niż 10,00 za każdy rok. No i trzeba też doliczyć koszty
    prowadzenia samego rachunku, do którego jest "podłączony" kredyt
    odnawialny. Jeżeli np. ktoś chciałby się przenieść do PKO BP dla
    nizszego oprocentowania kredytu odnawialnego to zaoszczędzi co prawda na
    odetkach, ale za to zapłaci przecież miesięcznie 5,40 PLN za konto +
    2,00 PLN za dostęp przez net. W przypadku przenosin np. z mBanku to
    będzie spora różnica ;-)

    Przemek

  • 14. Data: 2006-10-30 06:45:30
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Bogdan B. napisał(a):

> [...]
    >Pozwolę sobie jednak powtórzyć to co napisał Mithos:
    >"jak ktos chce nie splacac tego co wyda przy pomocy KK to niech lepiej nie

    Ja pozwole sobie zauwazyc, ze nie przeczytales uwaznie tego co napisalem
    i zalecenie Mithos nie jest prawdziwe, nawet dla najtanszych na rynku
    kredytow odnawialnych z wylaczeniem sytuacji zadluzenia w ROR na male
    kwoty (kilkaset zlotych), pomijam fakt czestych wysokich prowizji za
    przyznanie i prolongate kredytu w rachunku.

    darek