  • 1. Data: 2005-06-15 06:57:28
    Temat: KK- Citi - pamiętacie zmiany regulaminu? [long]
    Od: "Marvin" <u...@p...fm>

    Witam,

    Pamiętacie jak kilka tygodni temu Citibank zaczął przysyłać nowe umowy
    dotyczace kart kredytowych zawierające m.in. przerzucenie odpowiedzialności
    za transakcje MO/TO/IO (zdalne) na klienta? Ciekawy jestem czy ktoś podpisał
    im tę nową umowę, jeśli tak to szczerze współczuję.

    Wysmarowałem w tej sprawie pismo do nich o następującej treści [cite]

    Uprzejmie proszę o przeforwardowanie tego listu na skrzynkę pana Grzegorza
    Górskiego, dyrektora KK.

    Szanowny Panie,

    Kilka dni temu dostałem nową umowę do posiadanej karty kredytowej wraz z
    tabelą opłat i prowizji, listem od Pana, kopertą zwrotną itd.

    W liście przewodnim pisze Pan "że dostosowuje Pan umowę do praktyki
    rynkowej" i rozszerza ją o "nowe zapisy". Zaciekawiony założyłem okulary i
    zacząłem czytać co kryje się pod tymi tajemniczymi ogólnikami. No i na
    przykład w paragrafie 11 punkt 2 widze że Citi próbuje przerzucić na mnie
    odpowiedzialnośc za transakcje MO/TO/IO. Wystarczy że dowolny kasjer
    zapamięta moje dane (numer karty i datę wazności ma, CVV i nazwę użytkownika
    zapamiętać nie jest trudno), a będzie mógł do woli grac w kasynach
    wirtualnych na mój koszt.
    W zasadzie dalej nie szukałem. Wystarczy taka jedna pułapka abym był pewien
    że umowy tej nie podpiszę. Dlatego proszę o odpowiedź na nastepujące
    pytania:
    1. Czy podpisanie umowy znosi ograniczenie ustawowe odpowiedzialności do
    150E? Na ile bank obciaży mnie gdy popełniony zostanie fraud na 10000zł i
    Citi uzna że to ja jestem winien?
    2. Czy zapis ten nie jest sprzeczny z regulaminem Visa? Do niedawna było
    tak, że za transakcje MO/TO/IO odpowiadał sprzedający i każda reklamacja bez
    fizycznego udziału karty była w 100% reklamowalna. Czy podpisanie umowy coś
    zmieni?
    3. Czy mozna podpisac umowę i powykreślać z niej ten zapis lub ew. inne
    podobne pułapki?
    4. Czy w ogóle ta umowa jest potrzebna klientowi, czy też bank jej
    potrzebuje aby mieć haka na tych co podpisują "w ciemno" każdy papierek?

    Uprzejmie proszę o odpowiedź na temat. Niestety próby wydobycia
    jakichkolwiek informacji od konsultantów setnie mnie rozbawiły i zmusiły do
    napisania tych paru wierszy.

    [/cite]

    A oto odpowiedź z banku

    [cite]

    Szanowny Panie ,
    Na wstepie przepraszamy przede wszystkim za niestandardowy czas oczekiwania
    na niniejsza odpowiedz.
    Pragniemy jednoczesnie wyjasnic, ze w przypadku transakcji dokonanych bez
    fizycznego uczestnictwa karty kredytowej (np. przy transakcjach
    internetowych), uslugodawca jest zobowiazany do przedstawienia na zadanie
    Banku dowodu potwierdzajacego odbior przez posiadacza karty towaru, badz
    uslugi. W sytuacji niedostarczenia rzeczonego dokumentu uslugodawca nie ma
    podstaw do obciazenia rachunku karty kredytowej Klienta.

    Tak wiec Klient jest w pelni chroniony - w kazdym przypadku blednego
    obciazenia rachunku jego karty moze taka transakcje zareklamowac
    bezposrednio w Banku. Jezeli transakcja nie zostala dokonana przez Klienta i
    nie bylo zadnych podstaw do obciazenia rachunku karty, Klient nie bedzie za
    nia odpowiadal.

    Nadmieniamy, ze w przypadku utraty karty przez Klienta obowiazuje nadal
    Pakiet Bezpieczenstwa.
    W zwiazku z powyzszym uprzejmie prosimy o podpisanie i odeslanie Umowy (brak
    jest mozliwosci wykreslenia z niej poszczegolonych zapisow).

    Z powazaniem,

    [/cite]

    Kilka uwag na gorąco:

    "niestandardowy czas oczekiwania na niniejsza odpowiedz" - dla mnie to
    oznacza niestandardowy problem - po prostu nie wiedzieli co napisać żeby się
    nie podłożyć, nikt nie chciał wziąć na siebie odpowiedzialności, i dlatego:

    * list został podpisany nie przez szefa KK tylko przez zwykłego pracownika
    (Departament Jakosci i Wspolpracy z Klientem) i zawiera:
    * dużo wypełniaczy (np nie pytałem wcale o przypadek zaginięcia i
    zastrzeżenia karty)
    * akapit, który stwarza pozory odpowiedzi na pytanie, tak naprawdę ma za
    zadanie mnie uspokoić i skłonic do podpisania umowy z niebezpieczną
    klauzulą. Jak inaczej wyjaśnić dziwnie opisaną procedurę transakcji
    internetowej?
    * jedyną konkretną informacją, jaką otrzymałem jest: "(brak jest mozliwosci
    wykreslenia z niej poszczegolonych zapisow)", nie wiadomo nawet czy można
    nie podpisywać nowej umowy wcale.
    Czy ktos jeszcze pisał do nich w tej sprawie?

    M.

  • 2. Data: 2005-06-15 09:13:35
    Temat: Re: KK- Citi - pamiętacie zmiany regulaminu? [long]
    Od: KJ <K...@n...com>

    Marvin wrote:

    > Witam,
    >
    > Pamiętacie jak kilka tygodni temu Citibank zaczął przysyłać nowe umowy

    Ja przeczytałem i też mi się nie spodobało. Najbardziej to ze nie
    napisali co bedzie jak nie podpisze.

    Podpisalem, zakleilem koperte i..

    odlozylem na polke..

    Lezy i czeka az sie odezwa. Na razie mimo dosc intensywnego korzystania
    z karty (Komfort i rozne takie) nie upominaja sie i obsluguja karte po
    staremu.

    KJ Siła Słów

  • 3. Data: 2005-06-15 10:40:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 15 Jun 2005 08:57:28 +0200, "Marvin" <u...@p...fm>
    wrote:

> [...]
    >uslugi. W sytuacji niedostarczenia rzeczonego dokumentu uslugodawca nie ma
    >podstaw do obciazenia rachunku karty kredytowej Klienta.

    Czyli dokładnie to, co pisałem...

> [...]
    >zadanie mnie uspokoić i skłonic do podpisania umowy z niebezpieczną
    >klauzulą. Jak inaczej wyjaśnić dziwnie opisaną procedurę transakcji

    Windows prawda. Ten punkt w umowie oznacza tylko tyle, że bank nie
    odpowiada. Bo odpowiada sprzedawca. A to, że bank może zrobic
    sprzedawcy chargeback w wypadku Mo/To/Io jest w regulaminei visa.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/pregierz/ZLP_2/

  • 4. Data: 2005-06-15 11:00:34
    Od: "Marvin" <u...@p...fm>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...org.pl> napisał w
    wiadomości news:s810b1pg5ir8816jc5q8814cid4500luk5@4ax.com...

    > Czyli dokładnie to, co pisałem...

    Ale co pisałeś Adamie? Generalnie często pisujesz więc cię wyśledzić
    niełatwo :)
    M.

  • 5. Data: 2005-06-15 11:43:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 15 Jun 2005 13:00:34 +0200, "Marvin" <u...@p...fm>
    wrote:

    >Ale co pisałeś Adamie? Generalnie często pisujesz więc cię wyśledzić
    >niełatwo :)

    Pisałem, że ten zapis umożliwia obciążenie karty. Nic poza tym, Nie
    oznacza, że transakcji nei można reklamować.

  • 6. Data: 2005-06-15 14:49:48
    Od: sawannews <m...@n...pl>

    KJ wrote:

    > Podpisalem, zakleilem koperte i..
    > odlozylem na polke..

    He, He, He. Zrobilem dokladnie to samo.

    Pozdrowienia,
    M.

  • 7. Data: 2005-06-20 21:06:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> writes:

    > odpowiada. Bo odpowiada sprzedawca. A to, że bank może zrobic
    > sprzedawcy chargeback w wypadku Mo/To/Io jest w regulaminei visa.

    Ktorego to regulaminu posiadacz karty na oczy nie widzial i zadne
    umowy do niego nie odsylaja.

    MJ

  • 8. Data: 2005-06-21 07:12:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 20 Jun 2005 23:06:40 +0200, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Ktorego to regulaminu posiadacz karty na oczy nie widzial i zadne
    >umowy do niego nie odsylaja.

    OIDP, to jednak odsyłają.