eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKK- Citi - pamiętacie zmiany regulaminu? [long] › KK- Citi - pamiętacie zmiany regulaminu? [long]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Marvin" <u...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: KK- Citi - pamiętacie zmiany regulaminu? [long]
    Date: Wed, 15 Jun 2005 08:57:28 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 104
    Message-ID: <d8ojqa$ebk$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: hl10.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1118818954 14708 80.53.89.10 (15 Jun 2005 07:02:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 15 Jun 2005 07:02:34 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:352824
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    Pamiętacie jak kilka tygodni temu Citibank zaczął przysyłać nowe umowy
    dotyczace kart kredytowych zawierające m.in. przerzucenie odpowiedzialności
    za transakcje MO/TO/IO (zdalne) na klienta? Ciekawy jestem czy ktoś podpisał
    im tę nową umowę, jeśli tak to szczerze współczuję.

    Wysmarowałem w tej sprawie pismo do nich o następującej treści [cite]

    Uprzejmie proszę o przeforwardowanie tego listu na skrzynkę pana Grzegorza
    Górskiego, dyrektora KK.

    Szanowny Panie,

    Kilka dni temu dostałem nową umowę do posiadanej karty kredytowej wraz z
    tabelą opłat i prowizji, listem od Pana, kopertą zwrotną itd.

    W liście przewodnim pisze Pan "że dostosowuje Pan umowę do praktyki
    rynkowej" i rozszerza ją o "nowe zapisy". Zaciekawiony założyłem okulary i
    zacząłem czytać co kryje się pod tymi tajemniczymi ogólnikami. No i na
    przykład w paragrafie 11 punkt 2 widze że Citi próbuje przerzucić na mnie
    odpowiedzialnośc za transakcje MO/TO/IO. Wystarczy że dowolny kasjer
    zapamięta moje dane (numer karty i datę wazności ma, CVV i nazwę użytkownika
    zapamiętać nie jest trudno), a będzie mógł do woli grac w kasynach
    wirtualnych na mój koszt.
    W zasadzie dalej nie szukałem. Wystarczy taka jedna pułapka abym był pewien
    że umowy tej nie podpiszę. Dlatego proszę o odpowiedź na nastepujące
    pytania:
    1. Czy podpisanie umowy znosi ograniczenie ustawowe odpowiedzialności do
    150E? Na ile bank obciaży mnie gdy popełniony zostanie fraud na 10000zł i
    Citi uzna że to ja jestem winien?
    2. Czy zapis ten nie jest sprzeczny z regulaminem Visa? Do niedawna było
    tak, że za transakcje MO/TO/IO odpowiadał sprzedający i każda reklamacja bez
    fizycznego udziału karty była w 100% reklamowalna. Czy podpisanie umowy coś
    zmieni?
    3. Czy mozna podpisac umowę i powykreślać z niej ten zapis lub ew. inne
    podobne pułapki?
    4. Czy w ogóle ta umowa jest potrzebna klientowi, czy też bank jej
    potrzebuje aby mieć haka na tych co podpisują "w ciemno" każdy papierek?


    Uprzejmie proszę o odpowiedź na temat. Niestety próby wydobycia
    jakichkolwiek informacji od konsultantów setnie mnie rozbawiły i zmusiły do
    napisania tych paru wierszy.

    [/cite]


    A oto odpowiedź z banku

    [cite]

    Szanowny Panie ,
    Na wstepie przepraszamy przede wszystkim za niestandardowy czas oczekiwania
    na niniejsza odpowiedz.
    Pragniemy jednoczesnie wyjasnic, ze w przypadku transakcji dokonanych bez
    fizycznego uczestnictwa karty kredytowej (np. przy transakcjach
    internetowych), uslugodawca jest zobowiazany do przedstawienia na zadanie
    Banku dowodu potwierdzajacego odbior przez posiadacza karty towaru, badz
    uslugi. W sytuacji niedostarczenia rzeczonego dokumentu uslugodawca nie ma
    podstaw do obciazenia rachunku karty kredytowej Klienta.

    Tak wiec Klient jest w pelni chroniony - w kazdym przypadku blednego
    obciazenia rachunku jego karty moze taka transakcje zareklamowac
    bezposrednio w Banku. Jezeli transakcja nie zostala dokonana przez Klienta i
    nie bylo zadnych podstaw do obciazenia rachunku karty, Klient nie bedzie za
    nia odpowiadal.

    Nadmieniamy, ze w przypadku utraty karty przez Klienta obowiazuje nadal
    Pakiet Bezpieczenstwa.
    W zwiazku z powyzszym uprzejmie prosimy o podpisanie i odeslanie Umowy (brak
    jest mozliwosci wykreslenia z niej poszczegolonych zapisow).

    Z powazaniem,


    [/cite]



    Kilka uwag na gorąco:

    "niestandardowy czas oczekiwania na niniejsza odpowiedz" - dla mnie to
    oznacza niestandardowy problem - po prostu nie wiedzieli co napisać żeby się
    nie podłożyć, nikt nie chciał wziąć na siebie odpowiedzialności, i dlatego:

    * list został podpisany nie przez szefa KK tylko przez zwykłego pracownika
    (Departament Jakosci i Wspolpracy z Klientem) i zawiera:
    * dużo wypełniaczy (np nie pytałem wcale o przypadek zaginięcia i
    zastrzeżenia karty)
    * akapit, który stwarza pozory odpowiedzi na pytanie, tak naprawdę ma za
    zadanie mnie uspokoić i skłonic do podpisania umowy z niebezpieczną
    klauzulą. Jak inaczej wyjaśnić dziwnie opisaną procedurę transakcji
    internetowej?
    * jedyną konkretną informacją, jaką otrzymałem jest: "(brak jest mozliwosci
    wykreslenia z niej poszczegolonych zapisow)", nie wiadomo nawet czy można
    nie podpisywać nowej umowy wcale.
    Czy ktos jeszcze pisał do nich w tej sprawie?



    M.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1