  • 11. Data: 2016-08-18 12:44:31
    Temat: Re: KK Citi i paypass.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 19:23:31 UTC+2 użytkownik wiatrak napisał:

    > Wkurzyli mnie strasznie. Zadzwoniłem na 19009. Miła pani po wysłuchaniu
    > mojego wściekłego monologu i po weryfikacji poinformowała mnie, ze
    > podobno wysłano do mnie inną odpowiedź, której ja nie widzę, a widzę w
    > systemie tą która wysłano chyba do kogo innego.
    > A w ogóle to w Citi jest tak, ze nowy plastik nie zmienia ustawień w
    > ich systemie. Nowa karta także nie pójdzie zbliżeniowo. Sprawdziłem
    > dziś, jest OK.

    I co, uporządkowało się coś z tymi wiadomościami ?
    Albo pani chociaż przczytała Ci tą wiadomość, którą powinieneś zobaczyć ?

    Bo jeśli w wiadomości było napisane: "zgodnie z prośbą wyłączyliśmy pikacza" i
    zrobiłeś tak:
    1) po napisaniu wiadomości, a przed sprawdzeniem, czy pikacz działa, zapłaciłeś
    stykowo albo włożyłeś kartę do bankomatu,
    2) po napisaniu wiadomości pierwszą operacją była próba płatności pikaczu - ale
    akurat w POSie, który zawsze - albo akurat w tym wypadku - zrobił pikaczu on-line,
    3) w ogóle była to pierwsza transakcja nową kartą,
    to nie da się stwierdzić, czy domyślnym ustawieniem nowej karty było włączone czy
    wyłączone pikaczu.

    Dałoby się to stwierdzić jedynie w takim scenariuszu:
    1) nic do banku nie piszemy,
    2) pierwsza płatność nową kartą stykowa (może być też wsadzenie w bankomat) - bo inna
    nie pójdzie, sam to testowałem - jak nówką pikniemy to terminal każe wsadzić do
    czytnika,
    3) i dopiero przy drugiej płatności próbujemy pikaczem - i to pokazuje, czy domyślnie
    był włączony czy wyłączony.

    > Ale skąd mogłem to wiedzieć. W T-mobilu jak przysłali nową kartę to była
    > zbliżeniowość aktywna, choć na starej była zablokowana.

    Hmm, branie przykładu z synca/różowiaka to strategia jednak nadmiernie pesymistyczna,
    tak by się żyć w ogóle nie dało, citi to jednak nieco większa kulturka, szczególnie w
    dziedzinie kart.

  • 12. Data: 2016-08-18 12:54:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 09:36:43 UTC+2 użytkownik wiatrak napisał:
    > Są karty z dużym limitem do poważnych zakupów i są karty (też
    > kredytówki) którymi płaci się za piwo i bułki.
    > Przynajmniej "ja tak mam". Ale ja to w ogóle jestem dziwoląg :)

    Są różne strategie korzystania z kilku KK - ja mam polegającą na wydłużaniu GP (np.
    dla 2 kart wydłuża się o 2 tygodnie). Robi się to tak, że ustawia się okresy
    rozliczeniowe w odległości "liczba dni w miesiącu"/"liczba kart" i daną kartą się
    płaci od początku jej okresu rozliczeniowego przez "liczbę dni w miesiącu"/"liczbę
    kart".

    Oczywiście nie z każdą konfiguracją to zadziała - np. dla KK eurobanku w ogóle nie
    można zmienić końca okresu, trzeba zamknąć kartę i wziąć nową.
    Są też banki, w których zmiana końca okresu jest płatna.
    Plus oczywiście jeszcze takie trudności jak warunki bezpłatności itp.
    Ale mi się akurat trafiły dwie bezpłatne bezwarunkowo KK i jedyny minus mam taki, że
    w db zmiana końca okresu jest płatna, więc dostosować musiałem citka - a ponieważ w
    citku koniec jest 10. dnia (bo w db 25.), to już jest za późno, żeby z tej KK płacić
    czynsz i za prąd - a jest wygodniej, bo można przez net (choć nie mega wygodnie, bo
    nie można zlecić przelewu z datą przyszłą) - więc płacę te rachunki z db, a tam
    trzeba zadzwonić (ew. można zrobić zlecenie stałe, ale jedyna opcja to płatność co
    miesiąc, więc za prąd nie warto, a i z czynszem trzeba korygować, szczególnie przy
    nadpłatach).
    Aha, potrzebna jest jeszcze do tego odpowiednia liczba możliwych wypłat z kont
    oszczędnościowych - czyli równa liczbie kart, ew. pomniejszonej o 1, gdy termin
    spłaty jednej z kart pokrywa się z terminem wpływu pensji.

  • 13. Data: 2016-08-21 22:40:52
    Od: koala <k...@p...fm>

    On 18.08.2016 09:36, wiatrak wrote:
    > tności zbliżeniowe na nowym plastiku?

    > Są karty z dużym limitem do poważnych zakupów i są karty (też
    > kredytówki) którymi płaci się za piwo i bułki.
    > Przynajmniej "ja tak mam". Ale ja to w ogóle jestem dziwoląg :)

    Swoją drogą...to gdyby banki miały ustawialny floor limit na trasakcje
    zbliżeniowe, to transakcje takie miałyby tylko zalety: nie daje się do
    ręki karty nikomu - oczywiście w idealnym świecie stykowej też się
    nikomu nie powinno dawać - czyli maleje możliwość skimingu - a przy
    floor limicie dla pinu na poziomie 0 oszust z "przechodnim" terminalem
    lub jakimś "przedłużaczem sygnału" nic by nie mógł zrobić.

    Pozdr,
    Koala