    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK Citi a nadpłata
    Date: Sat, 28 Nov 2009 16:32:23 +0100

    Michal_Ko <m...@n...org> writes:

    > ... "sumę WSZYSTKICH transakcji"... Zapewne kontekst dotyczy właśnie
    > tej karty dodatkowej i innych spraw, ale lepiej się upewnić.

    Nie rozumiem problemu. Karta dodatkowa zwykle dziala podobnie do
    duplikatu, z ta tylko roznica, ze mozna ja odroznic. Innymi slowy
    transakcje karta dodatkowa sa zwykle ksiegowane tak samo jak glowna.

    > Ale gdyby
    > to odpowiednio zinterpretować mogłoby wyjść, że ponieważ dokonano
    > transakcji na 16 000zł, przekroczono tym samym limit kredytu.

    A jesli w ciagu roku ktos wyda 100 kzl, to ile razy przekroczy limit?
    Bez zartow. Aktualne zadluzenie to jest dosc scisle pojecie i to ono
    musi przekroczyc limit zeby bylo o czym mowic.

    > Zwłaszcza w połączeniu z pkt 1, gdzie "wpłaty przewyższające
    > zadłużenie nie zwiększają limitu kredytu"

    Przeciez nie zwiekszaja. Zwiekszaja dostepne srodki, ale nie limit
    kredytowy. Limit kredytowy to jest suma, do ktorej mozemy sie zadluzyc.
    Wplacajac pieniadze zmniejszamy zadluzenie (w tym przypadku zadluzenie
    bedzie przez jakis czas ujemne).
    --
    Krzysztof Halasa