  • 1. Data: 2003-06-27 12:28:21
    Temat: KB kredyt hipoteczny pytanie
    Od: "ted" <t...@v...net>

    Witam!

    Przewertowalem sobie grupe w poszukiwaniu kredytu hipotecznego i wybor padl
    na KB jest jednak jedno ale chce 100% wartosci nieruchomosci i tu zaczyna
    sie problem. Tensor1 pisal ze KB udziela do 100% z tym ze te 20% jest
    ubezpieczone - pani w jednej z filii KB wmawiala mi uparcie ze tylko 80 %
    kredytuja. Skolowany zadzwonilem na infolinie a tam pani ze min 5 % wkladu
    wlasnego i zalezy to od widzimisie oddzialu.
    Czy ktos bral kredyt ekstralokum na 100% wartosci nieruchomosci ? Jak to
    ugryzc zeby cos takiego wywalczyc - zdolnosc kredytowa mam z duzym zapasem.

    pozdrawiam

    ted

  • 2. Data: 2003-06-27 12:44:01
    Temat: Re: KB kredyt hipoteczny pytanie
    Od: r...@r...pl

    > Czy ktos bral kredyt ekstralokum na 100% wartosci nieruchomosci ? Jak to
    > ugryzc zeby cos takiego wywalczyc - zdolnosc kredytowa mam z duzym zapasem.

    pozyczyc od rodziny 20% wartosci (do takich dlugow nie trzeba sie przyznawac
    we wniosku kredytowym).
    Wziac kredyt na 80% wartosci na max. dlugi okres i raty rowne
    (zeby rata byla niska).
    Splacic rodzine, splacajac tez kredyt.
    Skrocic kredyt, zeby realnie go splacac, a nie tylko odsetki...

    Jak rodzina nie ma, to niech wezmie kredyt :-), ktory Ty bedziesz splacac.

    Mozesz tez sam wziac kredyt gotowkowy gdziekolwiek na te 5, czy 20% wartosci,
    ale do tego trzeba sie przyznac we wniosku o hipoteczny... i to obnizy
    Twoja zdolnosc kredytowa....

    pozdrawiam

    romekk

    --
    020 9434 - NIEZALEZNY dostep ISDN/V90/V110 (Warszawa)
    ppp/ppp

  • 3. Data: 2003-06-27 13:38:29
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > ugryzc zeby cos takiego wywalczyc - zdolnosc kredytowa mam z duzym zapasem.

    Chyba zle mnie zrozumiałeś albo ja cos przekręciłem. KB udziela kredytów przy
    minimalnym wkładzie własnym 5%. Różnicę do 20% trzeba ubezpieczyć. Pani z
    infolinii mija sie z prawdą bo to nie zalezy od widzimisie Oddziału.

    Jeżeli nie masz wkładu to możesz znależć inny bank. Ale wtedy koszty
    (oprocentowanie) będą znacznie większe. Reasumując radzę Ci
    raczej "skombinowac" (łatwo powiedzieć) te 5% niż brać z zerowym wkładem.
    Pozdrowienia Tensor1

  • 4. Data: 2003-06-30 14:36:26
    Od: s...@b...pl

> [...]
    > ugryzc zeby cos takiego wywalczyc - zdolnosc kredytowa mam z duzym zapasem.

    W większości banków (również KB) do wartości mieszkania możesz doliczyć
    remot/wykończenie.
    Przykład:
    Zakup mieszkania za 100 000 zł.
    Po zakupie remont za 25 000 zł.
    Bank pożycza 80% ale od sumy 100 000 + 25 000 co daje równe 100 000 zł.
    W efekcie masz kredyt na 100% wartości mieszkania bez dodatkowego upezpieczenia
    Oczywiście remont musi być faktycznie wykonany co bardzo często i tak ma miejsce
    Przy udzielanie kredytu musisz mieć kosztorys remontu (szczegóły w oddziale)
    a po zakończeniu pokazać faktury na 50% wartości remontu.

    Pozdrawiam

    SJ

  • 5. Data: 2003-07-01 06:32:34
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik <s...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    oddziale)
    > a po zakończeniu pokazać faktury na 50% wartości remontu.
    Dokladnie tak jest jak napisales. Wlasnie podpisalem umowe i w ten sposob
    podnioslem sobie udzial wlasny do 40% inwestycji, zeby miec marze 1%.
    Kosztorys zostal przyjety bez zastrzezen, ale byl dosc rzetelny. W moim
    przypadku jest to kosztorys wykonczenia nowego mieszkania.