  • 1. Data: 2002-03-24 20:30:01
    Temat: Kredyt - dlugie
    Od: "Hyron" <h...@i...gda.pl>

    Witam,
    Takie pytania dwa:
    1. szukam kredytu na dom, z mozliwie malymi wymaganiami poczatkowymi w
    sensie zarobkow - po prostu na kredyt zlozy sie rodzina, ale nikt z nich nie
    zarabia az tyle, aby mogl utrzymac wszystkich kredytobiorcow - po prostu
    moje osobiscie dochody nie pochodza z umowy o prace na czas nieokreslony, i
    bank uwaza, ze ktokolwiek mi pomaga w splacie kredytu musi mnie jednoczesnie
    utrzymywac. Czy jakies banki maja zdrowsze podstawy liczenia zdolnosci
    kredytowej niz srednia dochodu na glowe wszystkich kredytobiorcow?
    2. Troche NTG - ale znalazlem tego typu kredyt w TeFI (Towarzystwo Finansowo
    Inwestycyjne), ale wyglada to mocno na system argentynski (100 juz dalem na
    zarezerwowanie umowy, ale nad 3000 wplaty wstepnej juz mi reka zadrzala) -
    czy wie ktos na ile ta firma jest wiarygodna? Na pewno przeczytam umowe
    przed podpisaniem, ale na co zwrocic uwage? I jaka mam gwarancje dotrzymania
    takiej umowy, jesli jest to Sp. Z.O.O?

    Dzieki za uwage - jutro (w poniedzialek) tam jade, takze prosilbym
    wiedzacych o szybka pomoc, zanim pobladze jeszcze dalej....
    Pozdrowienia
    Hyron

  • 2. Data: 2002-03-24 21:25:57
    Temat: Re: Kredyt - dlugie
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Dzieki za uwage - jutro (w poniedzialek) tam jade, takze prosilbym
    > wiedzacych o szybka pomoc, zanim pobladze jeszcze dalej....

    Daj sobie spokoju z nimi.
    To jest system argentynski.
    Powiedz zeby ci potracili wydatki z wyplaconej kasy..
    Nie badz naiwny.

  • 3. Data: 2002-03-24 21:35:29
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Hyron" <h...@i...gda.pl> writes:

> [...]
    > jakies banki maja zdrowsze podstawy liczenia zdolnosci kredytowej
    > niz srednia dochodu na glowe wszystkich kredytobiorcow?

    Dość smętnie to widzę :-(

    Jeśli macie do siebie pełne zaufanie, można sprawdzić czy nie byłoby
    sensownie gdyby Ciebie wśród kredytobiorców nie było w ogóle (z tym że
    wtedy dla odmiany rodzą się problemy z tym byś w końcu ty został
    właścicielem domu - albo darowizna z podatkiem, albo urząd podatkowy
    szukający nieudokumentowanych dochodów, ech...).

> [...]
    > podpisaniem, ale na co zwrocic uwage? I jaka mam gwarancje
    > dotrzymania takiej umowy, jesli jest to Sp. Z.O.O?

    Słusznie Ci ręka zadrżała. Tą drogą kredytu nie uzyskasz. O ile
    pamiętam osoby które swój przypadek opisywały, te parę tysięcy znika i
    zasadniczo na tym cała interakcja się kończy (tj. firma stwierdza, że
    na kredyt nie zasługujesz a opłata była za rozpatrywanie wniosku).

    --
    ( Marcin Kasperski | Communication takes place between people, documents )
    ( http://www.mk.w.pl | are secondary. (Booch) )

  • 4. Data: 2002-03-24 22:34:26
    Od: "KK" <k...@c...pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Hyron" <h...@i...gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy wie ktos na ile ta firma jest wiarygodna? Na pewno przeczytam umowe
    > przed podpisaniem, ale na co zwrocic uwage? I jaka mam gwarancje

    Dlugo by to tlumaczyc, jak nie chcesz stracic pieniedzy to uciekaj gdzie
    pieprz rosnie.
    KK

  • 5. Data: 2002-03-25 09:54:25
    Od: "Hyron" <h...@i...gda.pl>

    Hej!
    Dzieki wielkie wszystkim za pomoc, slusznie wietrzylem podstep.
    A co do kredytu w banku, to moze i tak zrobie, abym nie byl na liscie
    kredytobiorcow, swoja droga, to jak taki bank liczy zdolnosc pojedynczej
    osoby na kredyt? Rata + opłaty za mieszkanie + jakas suma na zycie? Czy
    jakos inaczej?
    Pozdrawiam raz jeszcze
    Hyron