  • 1. Data: 2002-03-24 19:55:31
    Temat: Ponad 70 proc. aktywów netto sektora bankowego w Polsce kontroluje kapitał zagraniczny.
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Ponad 70 proc. aktywów netto sektora bankowego w Polsce kontroluje kapitał
    zagraniczny.

    Zdaniem rządu, to za wiele. Analitycy są zdania, że obcy kapitał umożliwił
    rozwój bankowości w Polsce. Ponad 83 proc. funduszy własnych banków w Polsce
    jest kontrolowanych przez kapitał zagraniczny. Realizacja własnej strategii
    ekspansji i poszukiwanie nowych możliwości rozwoju, to główne przyczyny
    inwestowania w polski sektor bankowy - wynika z badań przeprowadzonych przez
    Tadeusza Kowalskiego z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Według premiera
    Leszka Millera, zagranicznego kapitału w sektorze bankowości jest zbyt dużo.
    Zdaniem Mirosława Gronickiego, głównego ekonomisty BIG Banku Gdańskiego,
    obcy kapitał w bankach nie stanowi zagrożenia dla polskiej gospodarki. Sądzi
    on, że w Polsce nie ma wystarczającego kapitału, który mógłby sfinansować
    rozwój dużego banku. Jak podkreślił, przykładem może być Ukraina, gdzie jest
    tyle samo banków co w Polsce, a wartość aktywów całego sektora bankowego
    jest mniejsza niż w banku Pekao SA. Jak zapowiedział premier Leszek Miller,
    docelowo Skarb Państwa zamierza zachować większościowy udział nad czterema
    nie sprywatyzowanymi dotąd bankami: PKO BP, Bankiem Gospodarki Żywnościowej,
    Bankiem Gospodarstwa Krajowego i Bankiem Pocztowym

    za GW

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-03-24 20:47:51
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    Żywnościowej,
    > Bankiem Gospodarstwa Krajowego i Bankiem Pocztowym

    gdyby premier Miller był ekonomistą a nie populistą, to by wiedział że
    lepiej mieć 20% w dobrym interesie niż 51% w kiepskim, a jakoś tak się
    składa, że te banki, które jeszcze są "państwowe" do czołówki raczej nie
    należą i każdy rok stania w miejscu tak naprawdę cofa je w rozwoju, gdyż
    konkurencja nie zamierza czekać...

    wpadł mi ostatnio w ręce raport dotyczący PKO BP - kolejny opracowany na
    zlecenie tego molocha tym razem przez pewną firmę konsultingową z USA.

    Żeby oddać obraz, kilka cytatów :
    "- W NAJWAŻNIEJSZYCH PROCESACH SPRZEDAŻOWYCH POZIOM JAKOŚCI OBSŁUGI ODBIEGA
    OD KONKURENCJI Jakość obsługi o 35% poniżej poziomu konkurencji
    Obszary, w których występują największe luki(1) (Luka w stosunku do
    konkurencji(1) )
    Czas obsługi przy ladzie 62%
    Liczba formularzy do wypełnienia 45%
    Czas rozpatrzenia wniosku 33%
    Duża sztywność procedur, tylko częściowo wynikająca z niskiej
    funkcjonalności systemu informatycznego, to podstawowy problem Banku"

    itp itd..
    Najlepsze zaś jest to, że nie dalej jak 5 mcy temu dostałem również
    przypadkowo :-) podobne opracowanie innej firmy konsultingowej, zawierało
    ono podobne wnioski..

    I jakoś poprawy nie widac, i dopóki nie znajdzie się ktoś kto będzie
    prawdziwym właścicielem nic się pewnie nie zmieni..

  • 3. Data: 2002-03-25 07:10:39
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    Użytkownik "pablos" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > wpadł mi ostatnio w ręce raport dotyczący PKO BP - kolejny opracowany na
    > zlecenie tego molocha tym razem przez pewną firmę konsultingową z USA.

    *** No widzisz. to na pewno amerykanscy Zydzi pisali/placili za ten raport,
    zeby Polacy oddali im resztki wlasnego majatku za bezcen ! ***

    To powyzsze to oczywiscie bardzo ciezki dowcip. Ale niestety, populizm
    posluguje sie tego typu argumentami.

    W rzeczy samej instytucje panstwowe maja tylko jeden cel - dac cieple
    posadki krewnym i znajomym partii ktora akurat rzadzi.
    Kazde inne tlumaczenie jest robieniem ludziom wody z mozgu.

    MichalL

  • 4. Data: 2002-03-25 09:22:05
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > składa, że te banki, które jeszcze są "państwowe" do czołówki raczej nie
    > należą i każdy rok stania w miejscu tak naprawdę cofa je w rozwoju, gdyż

    Mnie to wcale nie dziwi :(( Zreszta czego mozna sie spodziewac po czlowieku
    ktory (jak sam sie przyznal) przeczytal w zyciu tylko 3 ksiazki. Pewnie
    (hehehe) jedna z nich byl Kapital - kolegi Marksa :))
    pzd

  • 5. Data: 2002-03-25 09:32:45
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > ktory (jak sam sie przyznal) przeczytal w zyciu tylko 3 ksiazki. Pewnie
    > (hehehe) jedna z nich byl Kapital - kolegi Marksa :))

    Kiedy tak przyznal, podaj zrodlo.. Moze z Walesa pomyliles? ;)

  • 6. Data: 2002-03-25 21:07:57
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > czlowieku
    >
    > Kiedy tak przyznal, podaj zrodlo.. Moze z Walesa pomyliles? ;)

    W wywiadzie - znajde gazete i podam... A na serio powiem tylko ze jedna z
    tych ksiazek to byl "Mistrz i Malgorzata". A jemu podobala sie postac... -
    kota. Bez komentarza.
    pzd

  • 7. Data: 2002-04-07 22:00:40
    Od: :-=wojo=--: <"(usun to jak do mnie piszesz) wojo_k"@skrzynka.pl>

    pablos wrote:

> [...]
    >
    > I jakoś poprawy nie widac, i dopóki nie znajdzie się ktoś kto będzie
    > prawdziwym właścicielem nic się pewnie nie zmieni.

    No genuszu powiedz mi jak to jest - jest sobie taki BPH (a wlasciwie BPH-PBK)

    Co sie zmienilo w nim?
    Z calkiem fajnego stal sie kiepski - pogorszyla sie obsluga , zdrozaly oplaty,
    zlikwidowali tak podstawowa usluge jak realizacja zlecenia stalego o zmiennej
    wartosci....

    A tak ogolnie o sektorze bankowy - brak kontroli i zmowa - bo jak inaczej
    nazwac to co sie dzieje i jaki jest stosunek do klijenta detalicznaego - ROR na
    2% kredyt na 20% - rekord w skali swiata - nie? Oplaty za konto astronomiczne.
    (o tak szanownej insytucji jak City i jej zbawinnym wplywie na przejety bank
    nie wspomn...)

    Brak przeslanek logicznych tej sytuacji.

    I co sie ostatno dzieje ? Rosna oplaty lawinowo i wpieraja na ze tak musi byc
    bo tak jest na siwecie (tylk nie podaja gdzi - z tego co wiem to nie jest tak -
    w angli oplaty prawie nie istnieja za zRORa - zostwilem tam przed laty pare
    funtow i co jakis czas gratis przysylaja mi karet i czeki + wyciag (nie wiem po
    co i za co )

    Najgorza rzecza sa monopole - niewzne czy prywatne czy panstwowe - brak
    konkurencji, odgore sterowanie.

    Nawet w stanach sa silne przepisy antymonopolowe - i co najwazniejsze
    skuteczne.

    A Miler ma troche racji bo sytuacja w sektorze bankowym wymyka sie spod
    kontroli. (zrezsta jak to wyglada w innych krajach europy? )

    (moze ciut ostatnio przytepily marmurka banki netowe oraz Lukas , LG etc
    zapedy ale dalej im chodzi po glowie ciagniecie z oplatami w gore, odestkami
    ponizej inflacji i trzymanie kredytow na poziomie z przed lat)

    Tak na marginesie popatrz na reantowanosc bankow i jakie sa w czolowce...