  • 21. Data: 2022-03-16 23:06:45
    Temat: Re: 'Jestes siedemnasty w kolejce...'
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Za to nie pozwalają na odczyt pegasusem ;>

    A jaki sens ma Pegasus na takim telefonie? SMS-y oraz rozmowy i tak
    operator ma na bieżąco monitorowane.

  • 22. Data: 2022-03-17 12:34:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 16 marca 2022 o 23:06:47 UTC+1 nadir napisał(a):
    > A jaki sens ma Pegasus na takim telefonie? SMS-y oraz rozmowy i tak
    > operator ma na bieżąco monitorowane.

    A w takim razie co odczytuje pegasus?
    Bo ruch "internetowy" operator też ma na bieżąco monitorowany.

    Hint: cały dynks z pegasusem polega na tym, żeby nikt oprócz tych, co go używają,
    nawet operator (chyba że jest to tzw. "narodowy operator", wtedy nie trzeba żadnych
    pegasusów) nie wiedział, że ktoś jest podsłuchiwany.

  • 23. Data: 2022-03-17 12:56:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A w takim razie co odczytuje pegasus?

    Historię z szyfrowanych komunikatorów. Obrazki (zdjęcia). nagrania
    dyktafonu itp. Generalnie to co jest na urządzeniu. Jeśli rozmawiasz
    przez signala, to jak rozumiem też to moze nagrać (a centrala operatora
    nie)

    > Bo ruch "internetowy" operator też ma na bieżąco monitorowany.
    Signala (i chyb telegrama) też?

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 24. Data: 2022-03-17 13:19:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 17 marca 2022 o 12:57:14 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > dyktafonu itp. Generalnie to co jest na urządzeniu. Jeśli rozmawiasz
    > przez signala, to jak rozumiem też to moze nagrać (a centrala operatora

    No to było pytanie, w pewnym sensie retoryczne, do nadira, ja wiem, po co jest
    pegasus.
    A nawet więcej odczyta niż to, "co jest na urządzeniu" - jak mu każesz, to będzie
    transmitował
    to wszystko, co aktualnie widzi kamera i słyszy mikrofon.
    Już w "Plebanii" wiele lat temu była scena, że ktoś przyszedł na "poufną rozmowę",
    położył na stół
    bananową (tyle że tą lepszą) nokię i tak się nie bawił niby, ale słuchał tej
    "poufnej" rozmowy ktoś trzeci.
    Nawet nie trzeba było "urządzenia do przywoływania kelnera".
    Podobno Borusewicz się nie dał nabrać, trening ze stanu wojennego...

    > Signala (i chyb telegrama) też?

    Ruch tak, zawartość - już trudniej.
    Ale może, jak się odpowiednio uprze - jeśli ruch przechodzi przez operatora, to może
    w nim sobie podmienić co chce, nawet klucze.
    Użytkownicy mogą z tym walczyć, przekazując sobie klucze inną drogą - ale tu
    sprzymierzeńcem jest
    ludzkie lenistwo - bo przecież i sygnałami dymnymi można się komunikować, tyle że
    komórą łatwiej (co jest
    nawet ważniejsze od tego, że lepiej).

  • 25. Data: 2022-03-17 15:57:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A w takim razie co odczytuje pegasus?

    Jak działa jako root, to wszystko.

    > Bo ruch "internetowy" operator też ma na bieżąco monitorowany.

    Ale ruch można szyfrować, puszczać prze różne proxy/VPN i wtedy operator
    tylko wie, że ruch jest i nic poza tym.

    > Hint: cały dynks z pegasusem polega na tym, żeby nikt oprócz tych, co go używają,
    nawet operator (chyba że jest to tzw. "narodowy operator", wtedy nie trzeba żadnych
    pegasusów) nie wiedział, że ktoś jest podsłuchiwany.

    Można zrobić to tak, że nawet operator, nie będzie wiedział kto i co
    jest podsłuchiwane, no może ograniczony krąg osób u operatora będzie
    wiedział. Ale to działa tylko na jawną cześć komunikacji, każde
    szyfrowanie już wymaga innych metod, między innymi Pegasusa.
    Z drugiej strony taki Pegasus też musi gdzieś te swoje zapisy/podsłuchy
    wysyłać, i tu już operator może skumać, że coś jest na rzeczy.

  • 26. Data: 2022-03-17 18:01:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.03.2022 o 13:19, Dawid Rutkowski pisze:
    > Ale może, jak się odpowiednio uprze - jeśli ruch przechodzi przez
    > operatora, to może w nim sobie podmienić co chce, nawet klucze.

    O ile masz szyfrowanie symetryczne. Jeśli masz szyfrowanie asymetryczne,
    to klucz publiczny jest PUBLICZNIE znany, a i tak nie da się przy jego
    użyciu odszyfrować zawartości. W praktyce w ten sposób szyfrowane są
    klucze symetryczne, ale to powoduje, ze zaproponowana przez Ciebie
    metoda jest trudna do realizacji.

    W wypadku PEGASUSa kolejnym problemem jest to, że z założenia ma on
    działać bez konieczności dostępu do infrastruktury operatora. PEGASUS ma
    z kolei dostęp do kluczy prywatnych, więc w dalszej kolejności może
    deszyfrować wiadomości.

    --
    Robert Tomasik