  • 1. Data: 2022-03-12 21:08:59
    Temat: Bankomat nie cofa niepobranych pieniędzy?
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    Bankomat nie cofa niepobranych pieniędzy?

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawawilan
    ow-ktos-zostawil-gotowke-w-bankomacie-policjanci-szu
    kaja-jej-wlasciciela-5632647

    Bankomat, czy Bank musi mieć zarejestrowany numer karty, więc raczej
    łatwo znaleźć właściciela.

    --
    animka

  • 2. Data: 2022-03-12 21:42:09
    Temat: Re: Bankomat nie cofa niepobranych pieniędzy?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.03.2022 o 21:08, Animka pisze:
    > Bankomat nie cofa niepobranych pieniędzy?
    > Bankomat, czy Bank musi mieć zarejestrowany numer karty, więc raczej
    > łatwo znaleźć właściciela.

    Powinien cofnąć, ale może doszło do jakiego0s uszkodzenia po prostu.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-03-12 22:12:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 12 marca 2022 o 21:09:19 UTC+1 Animka napisał(a):
> [...]
    kaja-jej-wlasciciela-5632647

    > Bankomat, czy Bank musi mieć zarejestrowany numer karty, więc raczej

    Zrób test, wypłać i nie bierz.
    Level 2 - wypłać, ale jak podejdzie ktoś i powie, że to jego, bo przed chwilą
    wypłacał i bankomat mu nie dał, to mu oddaj ;P

  • 4. Data: 2022-03-13 00:19:51
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > Level 2 - wypłać, ale jak podejdzie ktoś i powie, że to jego, bo przed chwilą
    wypłacał i bankomat mu nie dał, to mu oddaj ;P

    O, jeszcze czego!
    W bankomatach są kamery, to jakaś ochrona jest.
    Wiem, że jak się szybko nie wyciągnie swoich pieniędzy to się cofają do
    bankomatu.
    Może ktoś przedtem w tym bankomacie manipuował?

    --
    animka

  • 5. Data: 2022-03-13 09:25:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-13 o 00:19, Animka pisze:

    > O, jeszcze czego!
    > W bankomatach są kamery, to jakaś ochrona jest.
    > Wiem, że jak się szybko nie wyciągnie swoich pieniędzy to się cofają do
    > bankomatu.

    Skąd wiesz, że się cofają? Próbowałaś jednak?
    Czy przeczytałaś na grupie?

  • 6. Data: 2022-03-13 09:32:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.03.2022 09:25, cef wrote:
    > Skąd wiesz, że się cofają? Próbowałaś jednak?

    Cofają. Nigdy nie zdarzyło Ci się "nie zdążyć"? A to kartę najpierw
    wypluwa, a to druk wychodzi, a to poprzednią wypłatę trzeba schować...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2022-03-13 10:05:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Cofają. Nigdy nie zdarzyło Ci się "nie zdążyć"? A to kartę najpierw
    > wypluwa, a to druk wychodzi, a to poprzednią wypłatę trzeba schować...

    Ja też wiem, że się cofają, ale to z grupy wiem.
    Raz kiedyś było ciemno
    i wysunął w jakimś najmniej spodziewanym miejscu i jakoś cicho i
    w ostatniej chwili się zorientowałem.
    Nawet jeśli biorę ze dwa razy, to czytanie karty trwa
    obecnie tak długo, że spokojnie schowam te pobrane.
    A poza tym najczęście wypłącam 110 tak, żeby dostać 50+20+20+20
    i takie banknoty pakuję raczej do kieszeni a nie do portfela,
    więc "zdażam". (raczej nigdy nie drukuję nic)
    Nigdy nie miałem sytuacji, żeby
    nie odebrać - nie wiem jakie procedury wtedy.
    Czy blokada zniknie jak bankomat sobie policzy czy trzeba reklamować.

  • 8. Data: 2022-03-13 10:05:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 13 marca 2022 o 09:32:58 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Cofają. Nigdy nie zdarzyło Ci się "nie zdążyć"? A to kartę najpierw
    > wypluwa, a to druk wychodzi, a to poprzednią wypłatę trzeba schować...

    Kartę najpierw wypluwa, ale z wydaniem kasy czeka aż się kartę zabierze.
    No chyba że ktoś w tej chwili: "otwiera sakwojaż, wyjmuje portmonetkę, zamyka
    sakwojaż, otwiera portmonetkę, chowa kartę, zamyka portmonetkę, otwiera sakwojaż
    (...)" ;P
    A druk dopiero jak zabierzesz kasę (choć tu już historyczno-sklerotycznie, bo na tym
    poletku uprawiam "ekologię").

    Inna sprawa, że "nie zdążyć" mogę zrozumieć, ale "zapomnieć zabrać" to już nie.

    I jeszcze kwestia, czemu tymi "niezdążonymi" bankomat jednak obciąża.
    I że trzeba reklamację i (przede wszystkim) "przeliczyć kasę w bankomacie".
    Hmm, czy on cofa do tych samych kasetek, z których wypłaca?
    I jeszcze sortuje?
    Czy też cofa do specjalnej "recycle" kasetki i tamte liczą?
    Bo można tak wymyślić, że każesz dać tysiaka, banknot czy dwa skubniesz, reszta się
    schowa - i potem płacz że "nie zdążyłem" ("panie dyrektorze, żółwie mi uciekły, to
    byyyył moooooment" ;)

  • 9. Data: 2022-03-13 10:14:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 13 marca 2022 o 00:28:10 UTC+1 Animka napisał(a):

> [...]
    wypłacał i bankomat mu nie dał, to mu oddaj ;P
    > O, jeszcze czego!
    > W bankomatach są kamery, to jakaś ochrona jest.

    Ciekawe czy są mikrofony.
    Ja na wszelki wypadek zawsze mówię "dzień dobry" do tej kamery, i na koniec "dziękuję
    pani robo", nawet jak tak jakoś dziwnie wykręcona, że wygląda jakby patrzyła gdzie
    indziej, i nie klnę na debili, co to oprogramowywali.
    Ale miny do kamery też robię, niczym Lord Helmet, choć teraz to zakładam maseczkę, bo
    uczucie wchodzenia do banku w maseczce powoduje, że czuję się prawie jak John Wayne
    (prawie, bo on grał tylko dobrych i nie napadał na banki).

    > Wiem, że jak się szybko nie wyciągnie swoich pieniędzy to się cofają do
    > bankomatu.

    Skąd wiesz?

    > Może ktoś przedtem w tym bankomacie manipuował?

    A potem przestraszył wypłacającego, że uciekł bez zabrania kasy.
    Albo wypuścił na ulicę gołą babę lub gołego faceta i wypłacający za nią/nim polazł
    (jak w operze narodowej - najpierw w balecie byli prawie goli, potem w pierwszej
    scenie - w innym przedstawieniu - była goła baba, no to tylko czekałem, aż będzie
    goły facet - i się doczekałem, i w sumie potem nastąpił tzw. "koniec świata",
    najpierw covid i koniec z operą, teraz wojna, więc kto wie, z czym jeszcze).

  • 10. Data: 2022-03-13 10:20:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 13 marca 2022 o 10:05:06 UTC+1 cef napisał(a):

    > A poza tym najczęście wypłącam 110 tak, żeby dostać 50+20+20+20
    > i takie banknoty pakuję raczej do kieszeni a nie do portfela,
    > więc "zdażam". (raczej nigdy nie drukuję nic)

    Hehe, czyżby mBąk? ;>
    No chyba że potrzebujesz 50zł.
    Ja noszę mBakową jako zapasową do bankomatu i chyba sobie karteczkę nakleję, bo
    kiedyś jeszcze zapomnę o tych ich debilnych zasadach.