  • 21. Data: 2019-05-07 11:27:22
    Temat: Re: Jeśli bank odmówił kredytu, to od soboty musi bezpłatnie wyjaśnić, dlaczego...
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 16:42, J.F. pisze:

    > Bo dodatkowa praca ... dostanie kredyt, rzuci :-)
    >
    > Albo cos sie stanie, przyjdzie komornik, i co klient powie ? Na
    > komornika tyrał nie będę :-)

    bywa i tak, różne rzeczy się dzieją jak już kredyt zostanie wypłacony...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 22. Data: 2019-05-07 11:30:10
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 20:37, z pisze:

    > Jeśli wszystkie banki odmawiają współpracy i zatajają informacje to ja
    > się domagam odebrania im gwarancji państwowych i wszystkich ułatwień w
    > prowadzeniu działalności gospodarczej.

    a inny klient powie, że sobie nie życzy aby jego pieniądze (z depo) były
    pożyczane osobom, których sytuacja jest powiedzmy wątpliwa...

    każdy ma swoją rację

    jak jeden czy dwa banki nie chcą dać to ok, gorzej jak wszystkie odmawiają

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2019-05-07 11:31:10
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 18:17, Dominik Ałaszewski pisze:

    > No właśnie, gdzie? Wolny rynek byłby wtedy,
    > gdyby każdy mógł sobie założyć bank :-)

    a ktoś ci tego broni? warunki są jasno określone w PB

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2019-05-07 11:34:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 11:22:51 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > chciał po prostu wiedzieć czy to on jest problemem (sytuacja finansowa)
    > czy nieruchomość, którą chce kupić

    Tak na szybko czytam
    "Art. 105 1a. Banki, inne instytucje ustawowo upoważnione do udzielania kredytów,
    instytucje pożyczkowe oraz podmioty, o których mowa w art. 59d ustawy z dnia 12 maja
    2011 r. o kredycie konsumenckim, a także instytucje utworzone na podstawie art. 105
    ust. 4, mogą w celu oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego
    podejmować decyzje, opierając się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym
    profilowaniu, danych osobowych - również stanowiących tajemnicę bankową - pod
    warunkiem zapewnienia osobie, której dotyczy decyzja podejmowana w sposób
    zautomatyzowany, prawa do otrzymania stosownych wyjaśnień co do podstaw podjętej
    decyzji, do uzyskania interwencji ludzkiej w celu podjęcia ponownej decyzji oraz do
    wyrażenia własnego stanowiska."

    Kredyty mieszkaniowe sa niekonsumenckie więc chyba wypadają z tej zmiany

  • 25. Data: 2019-05-07 11:38:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-07 o 11:34, Kris pisze:

> [...]
    wyrażenia własnego stanowiska."

    > Kredyty mieszkaniowe sa niekonsumenckie więc chyba wypadają z tej zmiany

    wymienione są banki i inne, które podlegają po ustawę o kredycie
    konsumenckim

    cokolwiek napiszą banki i tak znajdą sposób, aby to obejść tak jak w
    ustawie o kredycie hipo...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 26. Data: 2019-05-07 11:43:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 11:38:15 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > wymienione są banki i inne, które podlegają po ustawę o kredycie
    > konsumenckim
    >
    > cokolwiek napiszą banki i tak znajdą sposób, aby to obejść tak jak w
    > ustawie o kredycie hipo...

    To oczywiste.
    Klient jak się będzie domagał informacji to dostanie kolejną kartkę papieru z
    bełkotem prawnym i tyle.

  • 27. Data: 2019-05-07 11:51:49
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 07.05.2019 RobertS <b...@x...pl> napisał/a:

    > a ktoś ci tego broni? warunki są jasno określone w PB

    Nie piszę, że ktoś mi tego broni, tylko że
    jeśli do prowadzenia jakiejś działalności jest
    potrzebne zezwolenie, koncesja czy temu podobne
    to nie jest to wolny rynek. I tyle.

    Zwyczajne stwierdzenie faktu, bez oceny (czy tak być
    powinno, czy to dobrze czy źle itp).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 28. Data: 2019-05-07 12:59:30
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-07 o 11:51, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    > potrzebne zezwolenie, koncesja czy temu podobne
    > to nie jest to wolny rynek. I tyle.
    >
    > Zwyczajne stwierdzenie faktu, bez oceny (czy tak być

    5M ojro, odpowiednie osoby do zarządu i możesz się starać o otwracie banku

    ps
    gdyby była totalna dowolność w otwieranie ww. to chciałbyś wpłacić kasę
    do banku, którego właścicielami jest np. Janusz i jego szwagier?

    niektóre dziedziny życia, jednak powinny być regulowane

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 29. Data: 2019-05-07 13:01:15
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-07 o 11:43, Kris pisze:

    > To oczywiste.
    > Klient jak się będzie domagał informacji to dostanie kolejną kartkę papieru z
    bełkotem prawnym i tyle.

    i otóż to, nie sądzę, aby jakieś nowe regulacje cokolwiek zmieniły

    kolejne ustawy powodują, że jest coraz więcej papierów a klienci i tak
    swoje bankowi oddadzą (jeżeli już im pożyczy)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 30. Data: 2019-05-07 13:03:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 11:51:50 UTC+2 użytkownik Dominik Ałaszewski napisał:

    > Nie piszę, że ktoś mi tego broni, tylko że
    > jeśli do prowadzenia jakiejś działalności jest
    > potrzebne zezwolenie, koncesja czy temu podobne
    > to nie jest to wolny rynek. I tyle.

    Wolny rynek nie oznacza, że wolno kraść albo oszukiwać.
    Kończy się oczywiście, gdy koncesja jest uznaniowa albo limitowana.
    Ale gdy jest to tylko rodzaj "śledztwa przed popełnieniem przestępstwa" to w czym
    problem? To nie przedsiębiorca płaci za to za śledztwo (no dobra, nie wyłącznie
    przedsiębiorca, bo to z jakiejś części jego podatku będzie).

    Zaś bank założyć jest łatwiej, niż się wydaje - vide banki spółdzielcze... Co prawda
    jest "spółdzielczy", to trochę jak "uniwersytet ekonomiczny" - ale jednak bank ;>