  • 11. Data: 2019-05-06 16:37:59
    Temat: Re: Jeśli bank odmówił kredytu, to od soboty musi bezpłatnie wyjaśnić, dlaczego...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:4faa9008-a3f7-4a1c-b4c4-ec8a89792703@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 15:21:29 UTC+2 użytkownik z napisał:
    >A zataja??
    >"negatywna ocena zdolności kredytowej"
    >"zbyt wysokie ryzyko transakcji"
    >itp

    Ale szczegoly zataja.

    >Wchodząca w życie ustawa zmieni tylko tyle że kazdy kto będzie chiał
    >informację w stylu jak wyżej(no może trochę bardziej rozbudowaną)
    >dostanie na papierze.
    >Jeden papier więcej i tyle
    >Skoro bank nie chce danej osobie udzielić kredytu to raczej trudno go
    >do zmusić aby udzielił.

    Chodzi mi po glowie,
    Art. 118.
    § 1. Kto, w celu wyniszczenia w całości albo w części grupy narodowej,
    etnicznej, rasowej, politycznej, wyznaniowej lub grupy o określonym
    światopoglądzie,
    [...]
    § 2. Kto, w celu określonym w § 1, stwarza dla osób należących do
    takiej grupy warunki życia grożące jej biologicznym wyniszczeniem,
    stosuje środki mające służyć do wstrzymania urodzeń w obrębie grupy
    lub przymusowo odbiera dzieci osobom do niej należącym,
    podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 5 albo
    karze 25 lat pozbawienia wolności.

    I ja bym sie tu zastanowil, czy odmowienie kredytu hipotecznego np
    mlodemu nauczycielowi, to nie spelnia par 2 :-)

    >Bank nie chce z Toba współpracować to na siłę nie dopomagaj się tej
    >współpracy.

    Ale moze wlasnie ma obowiazek wyjasnic czemu nie chce :)

    J.

  • 12. Data: 2019-05-06 16:39:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >i jak?
    >Gdzie wolny rynek i liberalna gospodarka? ;-)

    Ale to jest wlasnie wolny rynek - nie damy panu kredytu, bo nie ...

    J.

  • 13. Data: 2019-05-06 16:42:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 15:15:45 UTC+2 użytkownik Robert
    Tomasik napisał:

    >Jak podejmiesz dodatkową pracę i będziesz więcej zarabiał to może i
    >kredyt niepotrzebny się wtedy okaże.
    >Albo bank i tak napisze "zbyt wysokie ryzyko"

    Bo dodatkowa praca ... dostanie kredyt, rzuci :-)

    Albo cos sie stanie, przyjdzie komornik, i co klient powie ? Na
    komornika tyrał nie będę :-)

    >Kredytu z reguły potrzebujesz "na dzisiaj" a średnia zarobków jest
    >liczona z 3 ostatnich miesięcy najczęściej.
    Z tym tez roznie bywa.

    "Na dzis" ... wiele bankow sie chwali, a ile rzeczywiscie zalatwi "na
    dzis" ?

    J.

  • 14. Data: 2019-05-06 18:17:44
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 06.05.2019 z <...@...pl> napisał/a:

    > Gdzie wolny rynek i liberalna gospodarka? ;-)

    No właśnie, gdzie? Wolny rynek byłby wtedy,
    gdyby każdy mógł sobie założyć bank :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 15. Data: 2019-05-06 20:37:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 16:06, Kris pisze:
    > Bank nie chce z Toba współpracować to na siłę nie dopomagaj się tej współpracy.

    Jeśli wszystkie banki odmawiają współpracy i zatajają informacje to ja
    się domagam odebrania im gwarancji państwowych i wszystkich ułatwień w
    prowadzeniu działalności gospodarczej.

    Chcą się zachowywać normalnie jak każdy na rynku proszę bardzo.
    Tylko WARA od moich podatków które idą na taką ochronę.

    I tu przypominam że polskie banki WRÓĆ banki operujące na terenie Polski
    kiedy Polacy sa na dorobku i ich zarobki, zarobki polskich firm są kilka
    razy mniejsze niż na zachodzie...
    to te banki nadal nawet po wprowadzeniu podatków dalej są bardziej
    rentowne niż operujące w Niemczech.

    I trzeba to głośno powtarzać bo ta zgraja potrafi się tylko panoszyć i
    zmawiać (ukrywanie informacji o powodach...) a odpowiadać za swoje czyny
    to już NIE!

    TAK oglądałem wczoraj kolejny raz Big Short i Was namawiam.
    To powinna być lektura obowiązkowa. Np. żeby zdać maturę. Jak już
    jesteśmy na czasie :-)

  • 16. Data: 2019-05-06 20:47:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 16:39, J.F. pisze:
    > Ale to jest wlasnie wolny rynek - nie damy panu kredytu, bo nie ...

    A drukarz co odmówił usługi klientowi co mu się nie podobał został
    SKAZANY. Taki ku...a WOLNY RYNEK.
    Ja bym przywalił kary z tego samego paragrafu (albo podobnego np,
    zaczerpniętego z RODO, nie takie durne dyrektywy UE uchwalała)

  • 17. Data: 2019-05-06 20:50:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 18:17, Dominik Ałaszewski pisze:

    > No właśnie, gdzie? Wolny rynek byłby wtedy,
    > gdyby każdy mógł sobie założyć bank :-)

    Wężykiem ;-)

  • 18. Data: 2019-05-07 11:22:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 14:46, Kris pisze:

    > Co by dało Twojemu klientowi gdyby uzyskał dokładniejszą informacje?

    chciał po prostu wiedzieć czy to on jest problemem (sytuacja finansowa)
    czy nieruchomość, którą chce kupić

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2019-05-07 11:23:43
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tu akurat się z Tobą nie zgodzę. Jakby wiedział, że powiedzmy powodem
    > było zbyt niskie wynagrodzenie, to może podjąć dodatkową pracę przykładowo.

    jeżeli nie miałby zdolności kredytowej to składanie wniosku byłoby bez sensu

    po co robić zapytanie w BIK

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2019-05-07 11:26:10
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-06 o 15:20, Kris pisze:

> [...]
    > Albo bank i tak napisze "zbyt wysokie ryzyko"
    > Kredytu z reguły potrzebujesz "na dzisiaj" a średnia zarobków jest liczona z 3

    to zależy od konkretnej sytuacji, jak zaczniesz zarabiać 5kzł zamiast
    4kzł a potrzebujesz np. 300kzł kredytu to ta podwyżka ma znaczenie

    liczona jest średnia z 3,6 lub 12 m-cy + do tego dodatki itp...wszystko
    zależy od banku

    ale jak ktoś dostał podwyżkę to po pierwszym wpływie na konto można
    poprosić, aby zdolność była liczona dla nowej kwoty a nie średniej za
    poprzednie miesiące

    --
    pozdrawiam
    RobertS