  • 11. Data: 2004-02-28 22:11:26
    Temat: Re: Jakim dowodem jest wt?rnik?
    Od: Marcin Ozdzinski <m...@s...pl>

    JerzyR <j...@k...chip.pl> wrote:
    > je?li

    > nie lubie, ale niestety wydruk (zreszta taki wyciag tez) to moge sobie
    > wydrukowc sam i mowic, ze przelalem podatek
    > W gre wchodzi jeszcze oswiadczenie z banku o zlozeniu takiej dyspozycji i
    > wykonaniu przelewu na takie konto US nr itd. Bank za takie za?wiadczenie
    > wezmie oplate to bym sie domagal zwrotu od US
    Doprawfdy nie rozumiem problemu
    Jesli sfalszyjesz wydruk to rownie dorze sfalszujesz
    potwierdzenie z pieczatka , skutek prawny tego czynu
    bedie jednakowy.

  • 12. Data: 2004-03-01 09:31:28
    Temat: Re: Jakim dowodem jest wtórnik?
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/27/2004 11:25 PM, dc wrote:
    > Wtornik nie jest zadnym dowodem - zawiera jedynie informacje mogace pomoc w
    > znalezieniu przelewu. Rownie dobrze moglbys je przepisac odrecznie na kartce i
    > wreczyc pani w okienku. :-)

    Wydruk z pieczatką i podpisem na ogół jest honorowany.

    Jeżeli ktos twierdzi, że to śmieć, stawiam sprawę w odwrotnej kolejności
    - tzn. będąc pewien, że zapłata została dokonana, proszę o ustalenie,
    który bank nie wypełnił swoich obowiązków (gdzie mam złozyc skargę, nie
    "reklamację"), a kwitek traktuję jako własne oświadczenie - wtedy
    informuje przyjmującego oświadczenie, że nie uznając go pomawia mnie o
    poświadzcenie nieprawdy w celu osiagnięcia korzyści majątkowej - to w
    konkretnej sytuacji może stanowić przekroczenie uprawnień w kompetencji
    funkcjonariusza publicznego i zagrożone jest karą z kk.

    Pzdr: Catbert

  • 13. Data: 2004-03-01 09:47:58
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > - tzn. będąc pewien, że zapłata została dokonana, proszę o ustalenie,
    > który bank nie wypełnił swoich obowiązków (gdzie mam złozyc skargę, nie
    > "reklamację"), a kwitek traktuję jako własne oświadczenie - wtedy

    Tak. Tylko, że reklamować może JEDYNIE zleceniodawca i JEDYNIE w banku
    zleceniodawcy.

> [...]
    > konkretnej sytuacji może stanowić przekroczenie uprawnień w kompetencji
    > funkcjonariusza publicznego i zagrożone jest karą z kk.

    A jeśli on zwyczajnie nie ma zaksięgowanej na rachunku tej wpłaty? Więc
    gościu stwierdza, że tej wpłaty u nas zwyczajnie NIE MA i rolą zleceniodawcy
    jest, aby zrobić wszystko, aby się tam znalazła. Odbiorca nie może nic
    nigdzie reklamować, bo nic nie zlecał.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 14. Data: 2004-03-01 10:33:57
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/1/2004 10:47 AM, Wojciech Nawara wrote:
    > Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Tylko, że reklamować może JEDYNIE zleceniodawca i JEDYNIE w banku
    > zleceniodawcy.

    Zgoda, z odbiorcą powinien uzgodnić, czy jest zgodność nrów kont etc.

> [...]
    > jest, aby zrobić wszystko, aby się tam znalazła. Odbiorca nie może nic

    Jeżeli nie ma zaksięgowanej - mozna sytuacje odwrócić żądając okazania
    wyciągu z konta; jeżeli to nie pomoże, to zleceniodawca powinien zwrócić
    się do swego banku.
    Ilość prób okazania fałszywego dowodu wpłaty jest zatrważająca - dla
    mnie obecność środków na koncie jest jedynym dowodem - tyle tylko, że w
    odróżnieniu od wielu firm/instytucji jestem w stanie szybko i skutecznie
    to sprawdzić, czego nie moge powiedzieć o wybranych operatorach telekom,
    firmach leasingowych etc.

    PZdr: Catbert

  • 15. Data: 2004-03-01 13:39:29
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    > Jeżeli nie ma zaksięgowanej - mozna sytuacje odwrócić żądając okazania
    > wyciągu z konta; jeżeli to nie pomoże, to zleceniodawca powinien zwrócić
    > się do swego banku.

    Eee? Który wierzyciel pokaże wyciąg ze swojego konta ? Co najwyżej da na
    piśmie 'tej wpłaty u nas niet'. Wara od wyciągów. :-)

  • 16. Data: 2004-03-01 13:51:35
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/1/2004 2:39 PM, Wojciech Nawara wrote:

    > Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Eee? Który wierzyciel pokaże wyciąg ze swojego konta ? Co najwyżej da na
    > piśmie 'tej wpłaty u nas niet'. Wara od wyciągów. :-)

    Moja reakcja na taka odmowę bywa różna, w zalezności od poczucia humoru
    w konkretnym dniu - jeżeli ktoś twierdzi, że "nie widzi" to proszę o
    kontakt z osobą upoważnioną i proponuje usługę "usprawnienie śledzienia
    wpływu należności" + szkolenie + coś tam po promocyjnej cenie 25000 zł.

    Mając odrobine fantazji mozna podciągnąć takie działanie (żądanie
    zapłaty ponownej, gdy juz została dokonana, bo przecież została) pod
    próbe wyłudzenia, etc.

    Pzdr: Catbert

  • 17. Data: 2004-03-01 17:11:36
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info> napisał w
    wiadomości news:c1vefc$79i$1@news.onet.pl...
    > Eee? Który wierzyciel pokaże wyciąg ze swojego konta ? Co najwyżej da na
    > piśmie 'tej wpłaty u nas niet'. Wara od wyciągów. :-)

    Podstawę prawną poproszę !!!!

    Tak argumentując biurwy z Urzędu Skarbowego nękają obywatela, że nie
    zapłacił podatków.
    Ja bym te biuwy wyrzucił przez okno, sprawdzając czy umieją fruwać:-(
    Może każdy wierzyciel będzie zawsze informował dłużnika, że nie zapłacił , ?
    Może odsetki karne naliczy ????

  • 18. Data: 2004-03-01 17:12:37
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > zapłaty ponownej, gdy juz została dokonana, bo przecież została) pod
    > próbe wyłudzenia, etc.

    Ile można żądać od Urzędu Skarbowego, za takie wyłudzenie ?????

  • 19. Data: 2004-03-01 18:59:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Catbert <v...@w...pl> writes:

> [...]
    > proszę o kontakt z osobą upoważnioną i proponuje usługę "usprawnienie
    > śledzienia wpływu należności" + szkolenie + coś tam po promocyjnej

    A jesli ten ktos mowi ze oczywiscie on jest osoba upowazniona (tylko
    do czego?), a usluge mozesz sobie zachowac dla siebie? To co wtedy
    robisz?

    > Mając odrobine fantazji mozna podciągnąć takie działanie (żądanie
    > zapłaty ponownej, gdy juz została dokonana, bo przecież została) pod
    > próbe wyłudzenia, etc.

    Podciagnac to mozna pod wiele rzeczy, i co z tego?
    On z kolei moze podciagnac Twoje "szkolenie" pod probe spowodowania
    smierci przez uduszenie smiechem.

    Dla wierzyciela (dla dluznika zreszta tez) momentem dokonania zaplaty
    jest zaksiegowanie srodkow na koncie bankowym. Jesli to nie nastapilo,
    to wierzyciela nie interesuje, ze dluznik mu te pieniadze "wyslal" itp.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 20. Data: 2004-03-01 19:55:52
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Podstawę prawną poproszę !!!!

    Załóżmy - mam firmę i odbieram płatności od klientów. Klient pokazuje
    kwitek, że zapłacił. Ja _sprawdzam_ u siebie i widzę, że wpłaty nie ma.
    Dlaczego mam pokazywać mu _mój_ wyciąg / w jakikolwiek inny sposób pozwolić
    mu sprawdzić _mój_ rachunek ?

    Stwierdzam, że takiej wpłaty NIE MA na moim rachunku i tyle. Bo jej NIE MA.

    Oczywiście nie mówię o tworach typu US, tylko o sytuacji, gdy _naprawdę_
    sprawdzam, czy taki przelew u mnie jest.