  • 21. Data: 2003-10-14 15:54:14
    Temat: Re: Jakie jest ryzyko związane z kredytem hipotecznym?
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule m...@d...pm.waw.pl,

    ?

    > W takim razie zacytuj punkt w ustawie, ktory na to nie pozwala.

    Art. 161.
    Z dniem ogłoszenia upadłości:
    2) ulegają rozwiązaniu:
    a) umowy rachunku bankowego; oprocentowanie rachunków bankowych jest na-
    liczane do dnia ogłoszenia upadłości,
    b) umowy kredytu i pożyczki, jeżeli do dnia ogłoszenia upadłości nie
    nastąpiło oddanie środków pieniężnych do dyspozycji kredytobiorcy
    (pożyczkobiorcy),

    Jak byk czarno na białym ; rozwiązuje się umowy na mocy tego prawa więc
    automatycznie wszystkie zapisy umowy też ulegają rozwiązaniu.

    > Moze byc faktyczne przejecie banku, a formalnie masy upadlosciowej.

    > To, wbrew pozorom, wcale nie oznacza upadlosci, choc powinno rozpoczac
    > procedure.
    > Aktywa mozna tez podniesc, zas zobowiazania zredukowac.

    Oczywiście że tak ale odnosiłem się do sytuacji kiedy ta upadłość
    _została_ ogłoszona i na to wskazuje choćby cytowany art. 161. Ten
    artykuł ustawy o prawie bankowym dotyczy tylko wprowadzenia upadłości i
    tego co z nią się wiąże.

  • 22. Data: 2003-10-14 22:47:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "pastor" <laplap[SPAMeromNIE]@wp.pl> writes:

    > W wyniku afery ART-B upadł jeden z katowickich bankow, po upadku dzialal
    > przez wiele lat w upadlosci ..... nie wiem tego napewno, ale wydaje mi sie,
    > ze dlatego tak dlugo trwalo wygasanie dzialalnosci, ze syndyk musial czekac
    > na splate udzielonych kredytow, lub zaistnienie mozliwosci ich
    > wypowiedzenia.

    A, tak w ogole: wypowiedzenie umow kredytowych, nawet jesli jest mozliwe,
    wcale nie musi byc korzystne dla bylego banku. Syndyk oczywiscie czesto
    robi rzeczy, ktore nie sa nijak korzystne dla wierzycieli, wiec to nie
    zmienia calej sytuacji, ale generalnie ten bank te kredyty w jakims celu
    udzielal, i po upadku one wciaz zapewne sa oplacalne.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 23. Data: 2003-10-14 23:12:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "oporek2" <o...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    >
    > Jak byk czarno na białym ; rozwiązuje się umowy na mocy tego prawa więc
    > automatycznie wszystkie zapisy umowy też ulegają rozwiązaniu.

    Tak - _takiej_ umowy, o ktorej jest tam mowa.
    Moze przeczytaj to sobie w skupieniu kilka razy, jak nie pomoze, to
    daj znac.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH