  • 1. Data: 2002-07-09 12:59:15
    Temat: Jak zmienic OFE
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    Nie jestem zachwycony wynikami mojego OFE.
    Jak wygląda procedura przejścia do innego OFE i ile to kosztuje?
    Czy to w ogóle ma sens?

    ERY

  • 2. Data: 2002-07-09 14:07:58
    Temat: Re: Jak zmienic OFE
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "ERY" <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Nie jestem zachwycony wynikami mojego OFE.
    > Jak wygląda procedura przejścia do innego OFE i ile to kosztuje?
    > Czy to w ogóle ma sens?
    >
    > ERY

    Ma sens po dwóch latach od wpływu pierwszej skladki na Twoje konto w ofe.
    Inaczej całość wypracowanych zysków zje Ci opłata za przejście ... A koszt
    tego jest zalezny od funduszu, stażu członkowskiego i wysokości
    zgromadzonych środków ... - zapytaj na infolinii

  • 3. Data: 2002-07-10 05:25:02
    Od: "QBA" <s...@w...pl>

    nawet po 2 latach stażu uchronimy swój kapitał jedynie od tzw kary (opłaty
    manipulacyjnej za przejście), a co z ponownym haraczem czyli prowizją za
    wstąpienie do nowego OFE! wszycy podniecają się karami i 2 letnim stażem
    (opłaty od 25zł do 200zł), a policzcie sobie średnio 10% od przelewanego
    kapitału, które jeszcze raz zapłacicie nowemu OFE! średnio 1k może nawet
    więcej, zatem głęboko się zastanówmy przed zmianą, bo może okazać się za 2
    lata, że uciekliśmy z najlepszego OFE :)
    jacku czemu o tym nikt nie mówi?
    pzdr
    QBA

  • 4. Data: 2002-07-10 05:46:32
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "QBA" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    2
    > lata, że uciekliśmy z najlepszego OFE :)

    Nie pomyślałem faktycznie o prowizji. To chyba nie ma sensu.

    ERY

  • 5. Data: 2002-07-10 06:31:52
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]
    > (opłaty od 25zł do 200zł), a policzcie sobie średnio 10% od przelewanego
    > kapitału, które jeszcze raz zapłacicie nowemu OFE!

    No bo to jest oczywiste .... tzw opłata dystrybucyjna .... Każde ofe ja
    pobiera i jesli chcesz zmienić ofe - oddasz tak czy siak ten haracz .... Ale
    nie wszędzie jest to aż 10% (ale w ulubionym przez wielu klientów CU tak
    :))). I jak rynek ofe ma się stać konkurecyjny ?? - kiedy 3/4 przyszłych
    emerytów kieruje sie logo przy wyborze ofe - ale Bóg z nimi i ich przyszłymi
    emeryturami.

    Pozdroofka

  • 6. Data: 2002-07-10 08:34:55
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    > Nie pomyślałem faktycznie o prowizji. To chyba nie ma sensu.

    uwazam, ze moze miec sens zmiana ofe na inny, ja bylem w sampo, ktore przez
    cale zycie ma zamiar pobierac 9% miesiecznie, zmienilem wlasnie na inne ofe,
    w ktorym po kilku latach pobiora tylko 4% na swoje marmury.
    Oczywiscie wszystko to sa symboliczne zlotowki - ale wziawszy pod uwage, ze
    w sampo po ponad 2 latach - na moim koncie bylo mniej forsy niz jej
    wplacilem, to jest szansa, ze te kilka zlotych roznicy spowoduje, ze moze
    wreszcie stan mojego konta bedzie rowny temu co wplacam, bo na zysk zupelnie
    nie licze.
    Obecnie jest dobry moment na zmiane (moje zdanie) gdyz zlozone srodki nie sa
    jeszcze duze i wobec powyzszego oplaty poniesine nie sa znaczne, o wile
    ciezsza to bedzie decyzja za lat 10.
    a swoja droga, to cala sprawa jest smiechu warta :-((

  • 7. Data: 2002-07-10 10:43:48
    Od: "Rafal" <r...@h...com>

    > Nie pomyślałem faktycznie o prowizji. To chyba nie ma sensu.

    Niestety ma to sens jedynie dla OFE i dla agenta (bo ten pierwszy żyje z
    większej prowizji, a ten drugi ma prowizję od zwerbowania klienta). Dla
    kilenta generalnie to żaden interes - no może poza przypadkami ucieczki z
    najgorszych OFE. W każdym razie przemieszczanie się pomiędzy "górną połową"
    OFE nie ma zdadnego sensu dla klienta i powoduje jedynie dla niego straty

  • 8. Data: 2002-07-10 10:49:37
    Od: "Zbigniew Papiński" <z...@i...pl>

    Użytkownik Rafal <r...@h...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:agh355$jp$...@n...ipartners.pl...

> [...]
    połową"
    > OFE nie ma zdadnego sensu dla klienta i powoduje jedynie dla niego straty
    A czy kolejnym pobieraczem prowizji nie będą jeszcze nie istniejące Zakłady
    Emerytalne, które powstaną w celu wypłat emerytur?
    Dokładnie nie pamiętam ustawy, ale coś mi takiego świta.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 9. Data: 2002-07-10 11:04:36
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Papiński" <z...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Zakłady
    > Emerytalne, które powstaną w celu wypłat emerytur?
    > Dokładnie nie pamiętam ustawy, ale coś mi takiego świta.

    No a jakże - zapewne tak będzie. Zakłady Ubezpieczeń Emerytalnych (ZUE) maja
    zostac powołane, a zasady przenoszenia do nich zgromadzonych środków z OFE
    maja byc określone w drodze Rozporządzenia Min. Finansów.