  • 11. Data: 2014-08-31 11:19:01
    Temat: Re: Jak wyliczyć koszt użycia karty
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2014-08-31 07:05, Robert Tomasik pisze:
    > A jak sparwdzić, w jakiej walucie jest prowadzona karta. W tym wypadku
    > (akurat nie o mnie chodzi, ja tylko zagadkę rozwiązuję), to jest
    > debetówka mBank MASTERCARD.

    http://www.mbank.pl/pomoc/info/karty/karty-platnicze
    -waluty-rozliczeniowe.html

  • 12. Data: 2014-08-31 11:59:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 10:09:49 +0200, Slavekk napisał(a):
    > Nie mówiąc o tym, że po pewnym czasie niektóre nominały stają się nieważne
    > Kiedyś pani w kawiarni odrzuciła mi 100HUF w banknocie za to resztę
    > wydała mi z użyciem banknotu 200HUF, który rok później też stracił
    > ważność. Mam oba do dzisiaj ;)
    > Czesi w ostatnich latach skasowali banknoty 50 CZK oraz wszystkie
    > halerze. Też mam ;)

    Z tym ze te czeska korona to 20 gr nie warta, a wiec ile sie w
    halerzach uzbiera - 40 gr ?

    Kolega mial zasade - wyjezdzajac zajezdza na stacje i tankuje do
    zawartosci portfela. Ale:
    a) trzeba pojechac samochodem,
    b) trzeba uwazac przy tankowaniu aby nie przelac,
    c) drobne to niewielka strata i sie moga nastepnym razem przydac, do
    toalety chocby.

    J.

  • 13. Data: 2014-08-31 14:29:04
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2014-08-30 o 22:54, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Wadą kupowania lokalnych walut po drodze jest to, że zawsze zostanie
    > jakaś końcówka, z którą nie ma co zrobić. Jak się to uwzględni jako
    > koszt, to może się okazać, że jednak kartą jest taniej. :-)

    Końcówki można zużyć przy ostatnich zakupach w danej walucie,
    brakującą kwotę dopłaca się wtedy kartą.

  • 14. Data: 2014-08-31 18:38:43
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > Poza strefą EUR to debetówka Alior kantor w USD

    Jak wyglada ta oferta? Jest karta rozliczana w USD, do niej rachunek w USD, i pewnie
    w PLN? Jest podglad internetowy? Jakie miesieczne koszty?

  • 15. Data: 2014-08-31 22:20:51
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 07:05:34 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A jak sparwdzić, w jakiej walucie jest prowadzona karta. W tym wypadku
    > (akurat nie o mnie chodzi, ja tylko zagadkę rozwiązuję), to jest debetówka
    > mBank MASTERCARD.

    Jeśli to jest karta wydana do konta prowadzonego w PLN, to bank Cię
    oskubie na przeliczeniach i w ogóle nie warto sobie głowy zawracać
    płaceniem za granicą taką kartą.
    Zwracam uwagę na przekręt jaki mBank przy tym stosuje.
    Jeśli masz włączone powiadomienia SMS-em o obciążeniu karty, to w SMS-ie
    dostaniesz kwotę obciążenia w PLN przed naliczeniem prowizji!
    Ja się tak kiedyś w Chorwacji naciąłem. Ponieważ SMS-y wskazywały na
    bardzo korzystny kurs przeliczenia, więc wszystkie rachunki płaciłem
    kartą mBanku. Po powrocie okazało się że moje konto zostało obciążone
    kwotami o ok. 3% wyższymi, niż te, które były w SMS-ach.
    Więc najlepiej na drogę kupić EUR w kantorze, a kartę zostawić sobie na
    wypadek jakiejś sytuacji awaryjnej.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 16. Data: 2014-08-31 22:30:56
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 30 Aug 2014 22:54:45 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > O ile pamiętam, to aktualnie "optymalnym wyborem" jest debetówka Alior
    > Kantor w EUR. (Ale sam nie używam, więc mogę "nie być na bieżąco"...)

    Dość mało optymalny ;)
    Przeczytaj sobie w sąsiednim wątku, jak Alior w podobnym przypadku
    przeliczył forinty na EUR:

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof