    From: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak wyliczyć koszt użycia karty
    Date: Sun, 31 Aug 2014 22:20:51 +0200

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 07:05:34 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A jak sparwdzić, w jakiej walucie jest prowadzona karta. W tym wypadku
    > (akurat nie o mnie chodzi, ja tylko zagadkę rozwiązuję), to jest debetówka
    > mBank MASTERCARD.

    Jeśli to jest karta wydana do konta prowadzonego w PLN, to bank Cię
    oskubie na przeliczeniach i w ogóle nie warto sobie głowy zawracać
    płaceniem za granicą taką kartą.
    Zwracam uwagę na przekręt jaki mBank przy tym stosuje.
    Jeśli masz włączone powiadomienia SMS-em o obciążeniu karty, to w SMS-ie
    dostaniesz kwotę obciążenia w PLN przed naliczeniem prowizji!
    Ja się tak kiedyś w Chorwacji naciąłem. Ponieważ SMS-y wskazywały na
    bardzo korzystny kurs przeliczenia, więc wszystkie rachunki płaciłem
    kartą mBanku. Po powrocie okazało się że moje konto zostało obciążone
    kwotami o ok. 3% wyższymi, niż te, które były w SMS-ach.
    Więc najlepiej na drogę kupić EUR w kantorze, a kartę zostawić sobie na
    wypadek jakiejś sytuacji awaryjnej.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof