  • 1. Data: 2009-02-05 19:05:56
    Temat: Jak obecnie zainwestować gotówkę?
    Od: "123" <z...@z...com>

    Witam!

    Jak w obecnej sytuacji najlepiej zainwestować posiadaną gotówkę?
    Nie znam się na finansach i stanowiło to dla mnie problem
    w tzw. normalnej sytuacji, tym bardziej nie wiem co robić obecnie.

    Bardzo proszę o rady z ewentualnym uzasadnieniem.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-05 19:20:27
    Temat: Re: Jak obecnie zainwestować gotówkę?
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    123 wrote:

> [...]
    > w tzw. normalnej sytuacji, tym bardziej nie wiem co robić obecnie.
    >
    > Bardzo proszę o rady z ewentualnym uzasadnieniem.

    Na czymś zarabiasz bo zostają Ci nadwyżki. W czymś jesteś dobry, na czymś
    się znasz. Natłucz się inwestować pieniądze tak jak to zajęcie, które do
    tej pory wykonujesz. Do tej pory trzymaj pieniadze w miejscu, które
    rozumiesz jak działa, czyli lokata bankowa lub obligacje państwowe. Jak bym
    Ci zaproponował byś zainwestował w tuczarnie świń, to co byś powiedział?
    Ludzie jeść będą itd. Odpowiedział byś, że się na tym nie znasz. Piszesz,
    że na inwestowaniu się nie znasz, to nie inwestuj. Zacznij jak się poznasz.

  • 3. Data: 2009-02-05 19:32:51
    Od: "123" <z...@z...com>

    [...]
    > że na inwestowaniu się nie znasz, to nie inwestuj. Zacznij jak się poznasz.
    Taka była moja myśl, nawet mam już do tego książkę. Ale takiej wiedzy nie
    opanowuje się w parę dni. Pytanie co robić z gotówką w tzw. międzyczasie?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-02-05 20:15:56
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    123 wrote:

> [...]
    > opanowuje się w parę dni. Pytanie co robić z gotówką w tzw. międzyczasie?

    Trzymaj na lokacie. Nie bądź zachłanny. Jak długo się uczyłeś tego co teraz
    przynosi Ci takie profity? Poświęć na naukę o inwestowaniu połowę tego
    czasu. Jak tak zrobisz Twoje inwestycje będą przynosiły Ci zadowalające
    zyski. Poznaj tak inwestowanie jak znasz to na czym teraz zarabiasz. Wtedy
    będziesz miał pewność, że odniesiesz sukces. Zaczniesz bez wiedzy,
    opierając się na podpowiedziach, analitykach, przepowiedniach to stracisz
    na pewno. Bez umiejętności nie ma zarabiania. Handlowanie na giełdzie to
    taka sama wiedza jak naprawianie butów czy projektowanie mostów.

  • 5. Data: 2009-02-05 20:52:19
    Od: "123" <z...@z...com>

    [...]

    Nie chodziło mi o inwestowanie w giełdowym znaczeniu tego słowa.
    Przynajmniej nie teraz.
    Może ktoś podpowie jak najlepiej ulokować pieniądze na lokacie lub
    obligacjach w tej chwili? Gdzie, na jaki procent, na jaki okres czasu?
    Co się najbardziej opłaca biorąc pod uwagę różne czynniki?
    Może ktoś ma doświadczenie, rozeznanie i może coś doradzić?
    Albo chociaż szukając po różnych ofertach na co zwrócić szczególną
    uwagę, a co osobie niedoświadczonej mogłoby umknąć?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-02-05 21:10:39
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    123 wrote:

> [...]
    > Albo chociaż szukając po różnych ofertach na co zwrócić szczególną
    > uwagę, a co osobie niedoświadczonej mogłoby umknąć?

    Inwestowaniu na rynku finansowym to jest tylko w giełdowym rozumieniu tego
    słowa. Lokata w banku czy obligacje to jest umowa cywilna podobna do umowy
    kupna sprzedaży. Nikt tutaj nie weźmie na siebie odpowiedzialności za Twoje
    pieniądze. Sam musisz to zrobić. Jeżeli tej pracy nie wykonasz to nie licz
    na zadowalające efekty. Może Ci się udać raz czy dwa. Nie można zarabiać
    jako dentysta poświęcając temu 15 minut dziennie. Nie można zarabiać na
    żadnej działalności poświęcając temu 15 minut dziennie. Jeżeli sam nie
    chcesz się tym zająć to musisz wynająć kogoś, kto będzie to dla Ciebie
    robił. Tylko Ty musisz mu płacić za tę pracę. Nie bank, bo będzie pracował
    dla banku. Nie fundusz inwestycyjny, bo będzie realizował zadania jakie
    postawi mu fundusz. Tak jest ten świat urządzony. Ludzie pracują, lepiej
    lub gorzej, dla tych, którzy im płacą. Ty też pracujesz dla tych, którzy Ci
    płacą.

  • 7. Data: 2009-02-05 21:17:21
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "123"

    > Jak w obecnej sytuacji najlepiej zainwestować posiadaną gotówkę?

    > Bardzo proszę o rady z ewentualnym uzasadnieniem.
    >
    > Pozdrawiam

    Posiadana gotowke rozdaj ubogim.

    Uzasadnienie: Jezus powiedzial: rozdaj wszystko co masz,a wtedy wejdziesz do
    Mojego Królestwa.

    A w Krolestwie Niebieskim nie bedzie ani gieldy ani nawet zadnych pieniedzy.
    Wytrzymasz?

    Pester

  • 8. Data: 2009-02-05 21:21:25
    Temat: Re: Jak obecnie ULOKOWAĆ gotówkę?
    Od: "123" <z...@z...com>

    > Inwestowaniu na rynku finansowym to jest tylko w giełdowym rozumieniu tego
    > słowa.

    [...]

    OK. Należało zapytać jak ulokować pieniądze, a nie jak zainwestować.
    Zatem jak je ulokować biorąc pod uwagę obecną sytuacje?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-02-05 21:33:52
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    123 wrote:

    > [...]
    >
    > OK. Należało zapytać jak ulokować pieniądze, a nie jak zainwestować.
    > Zatem jak je ulokować biorąc pod uwagę obecną sytuacje?
    >
    > Pozdrawiam

    Lokować, inwestować co za różnica. Chodzi Ci o to by gdzieś pieniądze
    zanieść, nic nie robić i liczyć zyski. Nie ma nic takiego. Nie przyjmujesz
    tego co piszę. Wszędzie jest ryzyko. Jeżeli nie będziesz rozumiał sytuacji
    to nie jesteś w stanie ocenić ryzyka i nie jesteś w stanie zadecydować czy
    akceptujesz takie ryzyko czy nie. Widzę, że najlepiej zrobisz jak je
    zostawisz tam gdzie są. Jak je tam umieszczałeś to wiedziałeś dlaczego.
    Dobranoc

  • 10. Data: 2009-02-05 21:40:20
    Od: "axel" <a...@b...pl>

    Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > opanowuje się w parę dni. Pytanie co robić z gotówką w tzw. międzyczasie?

    Pocieszę Cię....największy i najbogatszy inwestor na świecie Warren Buffett,
    poświęcił na naukę inwestowania 10 lat !!! W tym czasie, wraz z całą grupą
    kolegów zarobił tylko...10 000 $ !!!

    axel