  • 1. Data: 2003-01-16 11:11:06
    Temat: Ja to jest z Belką
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Zastanawiam się czy jeśli założę X lokat na takie terminy, że odstetki od
    każdej z nich będą wynosić maximum 49 groszy to czy zapłacę Belkę czy też
    nie? Moim zdaniem nie powinienem, gdyż z każdej lokaty mój zysk zaokrąglony
    do pełnych złotych wynosi 0.00 zł.

    Piotrek

  • 2. Data: 2003-01-16 11:28:30
    Temat: Re: Ja to jest z Belką
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr Solarz"
> [...]
    > każdej z nich będą wynosić maximum 49 groszy to czy zapłacę Belkę czy też
    > nie? Moim zdaniem nie powinienem, gdyż z każdej lokaty mój zysk

    zalezy od banku - niektore nadal nie licza podatku od zaokraglonej podstawy
    opodatkowania. Taki bank potraci ci 20% od 0,49
    Takich bankow jest jednak malo - wiem ze na 100% Fortis i chyba pekaosa tak
    robią
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-01-16 11:36:26
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:b06516$5vq$1@news.tpi.pl, blad wrote:
> [...]
    > podstawy opodatkowania. Taki bank potraci ci 20% od 0,49
    > Takich bankow jest jednak malo - wiem ze na 100% Fortis i chyba

    Chyba niezupełnie o to chodziło OP. To jest chyba to samo zagadnienie, co w
    moim wątku o krótkich lokatach.
    Stamtąd już wiemy, że większość banków zaokrągla te odsetki niezależnie,
    natomiast otwarte pozostaje pytanie na temat tego, jak formalnie powinny się
    tu zachowywać.

    Czy ktoś zechciałby przeczytać/zinterpretować ustawę belkową pod tym kątem?

    (A Inteligo zdaje się sumuje odsetki na wszystkich rachunkach i dopiero
    zaokrągla.)

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-01-16 11:37:46
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

> [...]
    > opodatkowania. Taki bank potraci ci 20% od 0,49
    > Takich bankow jest jednak malo - wiem ze na 100% Fortis i chyba pekaosa

    Ale czy normalnie nie powinno być tak, że wpłącam 5000 zł na lokaty w takich
    porcjach by odestki nie przekroczyły 0.49 zł i fiskus ode mnie nic nie
    dostanie :-) ?
    Dodatkowo jeszcze możliwość dysponowania środkami. Zrywa się jedną
    minilokatę, a nie całe 5000 zł.

    Piotrek

  • 5. Data: 2003-01-16 12:32:53
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Dodatkowo jeszcze możliwość dysponowania środkami. Zrywa się jedną
    > minilokatę, a nie całe 5000 zł.

    IMHO w przypadku lokat jednodniowych trudno byłoby wyciągać
    taki argument ;-)

    Pix

  • 6. Data: 2003-01-16 12:57:42
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

    > (A Inteligo zdaje się sumuje odsetki na wszystkich rachunkach i dopiero
    > zaokrągla.)

    Nie bardzo sobie to wyobrazam mam dwie lokaty na rozne terminy konczace sie
    w roznych dniach to kiedy pobiara mi podatek ??

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-01-16 13:08:24
    Od: "TS" <(free)tsmaster1@op.spam.pl>

    Użytkownik "Piotr Solarz" <p...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > każdej z nich będą wynosić maximum 49 groszy to czy zapłacę Belkę czy też
    > nie? Moim zdaniem nie powinienem, gdyż z każdej lokaty mój zysk

    A czy belkowe nie jest czasem rozliczane raz w miesiącu?

    --
    Pozdrawiam,
    TS

  • 8. Data: 2003-01-16 13:34:41
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

    > A czy belkowe nie jest czasem rozliczane raz w miesiącu?

    Obowiazek podatkowy powstaje w dniu postawienia odsetek do dyspozycji , raz
    w miesiacu to banki odprowadzaja podatek naliczony w ciagu miesiaca.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-01-16 13:38:39
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:b06cfi$nve$1@news.tpi.pl, Van GoGush wrote:

    > Obowiazek podatkowy powstaje w dniu postawienia odsetek do dyspozycji
    > , raz w miesiacu to banki odprowadzaja podatek naliczony w ciagu
    > miesiaca.

    Czyli? Odsetki postawione do dyspozycji danego dnia z różnych rachunków
    powinny być traktowane łącznie, tak?

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-01-16 13:50:53
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

    > Czyli? Odsetki postawione do dyspozycji danego dnia z różnych rachunków
    > powinny być traktowane łącznie, tak?

    Nie , gdzies spotkalem sie z taka intepretacja na początku obowiazywania tej
    ustawy. Interpretacja ostateczna (wedlug mojej wiedzy) jest taka ze dotyczy
    to jednej umowy , czyli kazda umowa jest traktowana oddzielnie. A to z
    prostej przyczyny trudno obciazyc podatekim tak wyliczonym poszczegolne
    umowy (lokaty) skoro podstawa byla suma odsetek (pomijam tu problem lokat
    walutowych)