  • 1. Data: 2007-10-05 11:17:05
    Temat: [Inteligo] zamknięcie rachunku
    Od: AP <a...@o...pl>

    Witam

    Mógłbym zadzwonić i zapytać, ale obawiam się wprowadzenia w błąd i
    nieodwracalnej utraty dostępu do danych...

    Mam ciągle jeszcze rachunek główny, niedawno założyłem drugi rachunek -
    wspólny. Obecnie więc widzę dwa rachunki. Ten pierwszy docelowo
    chciałbym zamknąć. I teraz pytanie do osób mających za sobą taką akcję:
    czy ten pierwszy rachunek, a wraz z nim cała historia zniknie ze stron
    Inteligo? Czy też po prostu będzie dalej widoczny, ale jako nieaktywny,
    lecz z możliwością przeglądania jego historii?

    Podejrzewam, że trzeba będzie sobie wyeksportować dane, ale może akurat
    pozytywnie mnie Inteligo zaskoczy :) W końcu to najbardziej przyjazny
    bank ;-)

    Pozdrawiam piątkowo-weekendowo
    AP

  • 2. Data: 2007-10-05 11:45:18
    Temat: Re: [Inteligo] zamknięcie rachunku
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    Użytkownik "AP" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rachunek, a wraz z nim cała historia zniknie ze stron Inteligo? Czy też po
    > prostu będzie dalej widoczny, ale jako nieaktywny, lecz z możliwością

    Zniknie, więc przed zamknięciem (zakończeniem okresu wypowiedzenia) polecam
    zapisanie sobie historii rachunku. Dopóki będziesz miał jakiekolwiek konto w
    Inteligo, informacje o tym zamkniętym rachunku będziesz miał przez
    infolinię, będziesz mógł też telefonicznie zamawiać (odpłatnie) dokumenty
    związane z zamkniętym rachunkiem: historię, potwierdzenia transakcji,
    zaświadczenia itp.
    Jeśli nie będziesz miał już w ogóle konta w Inteligo, to pozostaje tylko
    zamawianie dokumnetów z informacjami o posiadanych kiedyś kontach i będziesz
    mógł takie zamówienia złozyć (też odpłatnie) wyłącznie zwracając się
    pisemnie.

  • 3. Data: 2007-10-05 11:51:17
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    > Mam ciągle jeszcze rachunek główny, niedawno założyłem drugi rachunek -
    > wspólny. Obecnie więc widzę dwa rachunki. Ten pierwszy docelowo chciałbym
    > zamknąć.
    Jeszcze jedno: rachunek główny to taki, który jest otwierany automatycznie
    po podpisaniu każdej umowy. Czy otworzyłeś nowe konto, gdzie otwarto ci nowy
    rachunek główny (w związku z nowopodpisaną umową nowego konta), czy chcesz
    zamknąć rachunek główny, a pozostawić dodatkowy, który sam otworzyłeś przez
    www ?
    Jeśli to drugie, to tak się nie da, bo zamknięcie głównego wiąże się z
    zamknięciem dodatkowego.

    Zresztą, nie trzeba od razu niepotrzebnego i nieużywanego rachunku zamykać,
    można spowodować, żeby nie były na nim pobierane żadne opłaty (pod
    warunkiem, że żadna kasa tam nie będzie wpływać) i wtedy będziesz cały czas
    do niego mieć dostęp przez www.

  • 4. Data: 2007-10-05 13:29:23
    Temat: Re: [Inteligo] zamkni?cie rachunku
    Od: AP <a...@o...pl>

    Pen pisze:

    > Jeszcze jedno: rachunek g?ówny to taki, który jest otwierany automatycznie
    > po podpisaniu ka?dej umowy. Czy otworzy?e? nowe konto, gdzie otwarto ci nowy
    > rachunek g?ówny (w zwi?zku z nowopodpisan? umow? nowego konta), czy chcesz
    > zamkn?ae rachunek g?ówny, a pozostawiae dodatkowy, który sam otworzy?e? przez
    > www ?
    > Je?li to drugie, to tak si? nie da, bo zamkni?cie g?ównego wi??e si? z
    > zamkni?ciem dodatkowego.

    Wiem, wiem, obecnie oba są główne, nie otwierałem do tego pierwszego
    żadnych rachunków dodatkowych.

    > Zreszt?, nie trzeba od razu niepotrzebnego i nieu?ywanego rachunku zamykaae,
    > mo?na spowodowaae, ?eby nie by?y na nim pobierane ?adne op?aty (pod
    > warunkiem, ?e ?adna kasa tam nie b?dzie wp?ywaae) i wtedy b?dziesz ca?y czas
    > do niego mieae dost?p przez www.

    I to jest pomysł!!
    A tak w ogóle, to "słabo", że jednak zamknięty rachunek znika.
    Może się ktoś odnieść, jak to jest w innych bankach, np. mbank-u?

    Dzięki za (p)odpowiedzi.

    AP

  • 5. Data: 2007-10-06 08:02:42
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Pen pisze:

> [...]
    > można spowodować, żeby nie były na nim pobierane żadne opłaty (pod
    > warunkiem, że żadna kasa tam nie będzie wpływać) i wtedy będziesz cały czas

    Tylko trzeba inteligentnie wyzerować konto. Tzn. koniecznie pierwszego
    dnia nowego okresu rozliczeniowego (w dniu następującym po nocy, kiedy
    pobierane są opłaty) - aby średnie miesięczne saldo z okresu
    miesięcznego wynosiło dokładnie 0 PLN. Uwaga na przelewy zewnętrzne
    zlecane w dni wolne, które są księgowane dopiero następnego dnia roboczego.

  • 6. Data: 2007-10-06 19:28:50
    Od: AP <a...@o...pl>

    Wojciech Nawara pisze:

> [...]
    > miesięcznego wynosiło dokładnie 0 PLN. Uwaga na przelewy zewnętrzne
    > zlecane w dni wolne, które są księgowane dopiero następnego dnia roboczego.

    Dziękuję za precyzyjną wskazówkę!
    Jednak opłacało się zapytać na grupie ;-)

    Jeszcze się tylko upewnię (trochę ta noc jest dla mnie niejasna...):
    jeżeli przykładowo najbliższe naliczenie opłat będę miał w dniu 17.X, to
    rachunek powinienem wyzerować 18.X? A jak to się ma do aktywnego serwisu
    SMS oraz karty?

    AP

  • 7. Data: 2007-10-06 19:30:11
    Od: AP <a...@o...pl>

    Wojciech Nawara pisze:

> [...]

    Jeszcze się tylko upewnię (trochę ta noc jest dla mnie niejasna...):
    jeżeli przykładowo najbliższe naliczenie opłat będę miał w dniu 17.X
    (środa), to rachunek powinienem wyzerować 18.X? A jak to się ma do

  • 8. Data: 2007-10-06 23:43:23
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

> [...]
    > jeżeli przykładowo najbliższe naliczenie opłat będę miał w dniu 17.X
    > (środa), to rachunek powinienem wyzerować 18.X? A jak to się ma do

    Jeśli opłaty/odsetki masz na historii rachunku 17 każdego miesiąca, to
    pojawiają się tam w nocy z 17 na 18. Na koniec 18 musisz zapewnić saldo
    zerowe (nie środki dostępne tylko koniecznie saldo!, podjęcie gotówki kartą
    się tu nie sprawdzi) i jeśli takowe się utrzyma się do końca okresu
    rozliczeniowego to za nic nie płacisz - ani za SMSy, ani za kartę. Jest to
    sytuacja taka sama, jak przy otwieraniu konta: pierwsze opłaty pobiarą się
    po zakończeniu tego okresu rozliczeniowego w którym coś wpłynie na konto.

    Teoretycznie takie konto może Inteligo wypowiedzieć po 3 miesiącach, ale w
    pratyce szanse na to są nikłe. Statystyki trzymanych otwartych rachunków się
    liczą :)

  • 9. Data: 2007-10-07 08:44:23
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    AP pisze:

> [...]
    > jeżeli przykładowo najbliższe naliczenie opłat będę miał w dniu 17.X
    > (środa), to rachunek powinienem wyzerować 18.X? A jak to się ma do

    za TOiP:
    3. opłaty miesięczne pobierane są jedynie z rachunków Klientów
    aktywnych; przez Klienta aktywnego należy rozumieć posiadacza konta,
    którego średnie miesięczne saldo na wszystkich rachunkach konta za
    poprzedni okres miesięczny było większe od 0 PLN lub któremu został
    przyznany produkt kredytowy w ramach Konta Inteligo, o którym mowa w § 1
    ust. 2 pkt 21 "Ogólnych warunków prowadzenia rachunków i świadczenia
    usług przez Powszechną Kasę Oszczędności Bank Polski SA dla Posiadaczy
    Kont Inteligo".

    Opłaty za kartę i serwis SMS są opłatami miesięcznymi.

    http://www.inteligo.pl/infosite/oferta_dla_ciebie_op
    laty-i-prowizje.htm