  • 1. Data: 2007-10-05 09:49:02
    Temat: Raty 0% przez Lukas Bank
    Od: "BO" <b...@o...pl>

    Witam,

    chciałem kupić sobie telefon na raty i w końcu zamierzam to sfinalizować.
    Wybrałem ofertę Orange, ale idzie to i tak jak sądzę przez Lukas Bank. I tu
    moje pytanie, czy w słynnych "ratach 0%" trzeba uważać na coś poza
    ubezpieczeniem kredytu? Kwota jest stosunkowo niska, więc ubezpieczenia nie
    wykupię. Interesuje mnie, czy na pewno nie ma żadnych innych kosztów w wrodzaju
    obsługi kredytu itp.

    BO.

  • 2. Data: 2007-10-05 09:54:46
    Temat: Re: Raty 0% przez Lukas Bank
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    "BO" <b...@o...pl> napisał(a):
> [...]

    > nie
    > wykupię. Interesuje mnie, czy na pewno nie ma żadnych innych kosztów w

    a skąd wiesz, że ubezpieczenie nie jest obowiązkowe?
    poza tym zwróć uwagę na prowizję

    jeżeli masz oprocentowanie 0%, brak obowiązkowego ubezpieczenia i 0%
    prowizji to kredyt powinien być ok = bez ekstra kosztów

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-10-05 13:49:00
    Od: s...@g...com

    On 5 Oct, 11:54, "RobertS" <b...@p...pl> wrote:

> [...]
    >
    > jeżeli masz oprocentowanie 0%, brak obowiązkowego ubezpieczenia i 0%
    > prowizji to kredyt powinien być ok = bez ekstra kosztów

    Ja bym sie jeszcze upewnil czy cena przedmiotu w kredycie nie jest
    wyzsza niz w innej ofercie. Przykladowo:
    Bank A finansuje telefon warty 90 w ofercie operatora B w cenie - 90
    bez kredytu, 100 na kredyt.
    Teoretycznie bank ma wiekszy koszt kapitalu, bo pozycza 100 bez
    odsetek.
    Ale operator zarabia dodatkowe 10 i tym 10 pod stolem sie dzieli z
    bankiem.
    O czym nie wie nikt.

    Pzdr
    MS

  • 4. Data: 2007-10-06 07:17:05
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > odsetek.
    > Ale operator zarabia dodatkowe 10 i tym 10 pod stolem sie dzieli z

    Na allegro na pewno kupisz go taniej, ale nie na raty.

    Ww. sytuacja ma często miejsce. Sprzedający się wtedy dzieli zyskiem
    (wyższa cena) z bankiem.

    pozdr.
    RS

  • 5. Data: 2007-10-08 12:48:07
    Od: "BO" <b...@o...pl>

    > a skąd wiesz, że ubezpieczenie nie jest obowiązkowe?
    http://forum.oorange.pl/topics6/telefony-na-raty-tyl
    ko-w-sieci-orange-
    vt145.htm#770 - znalazlem tutaj, ale oczywiscie to nie musi byc cala prawda ;)

    > poza tym zwróć uwagę na prowizję
    No wlasnie - sa gdzies w Internecie wzory takich umów? Wolalbym sie
    przygotowac... jak ostatnio zakladalem telefon to dostalem pare stron maczkiem
    i szczezre mowiac ciezko bylo to ogarnac w krotkim czasie.

    > jeżeli masz oprocentowanie 0%, brak obowiązkowego ubezpieczenia i 0%
    > prowizji to kredyt powinien być ok = bez ekstra kosztów

    Na to wlasnie licze, ale zawsze lepiej sie upewnic, niz pozniej zalowac :)

    BO

  • 6. Data: 2007-10-08 12:57:44
    Od: b...@o...pl

> [...]

    > odsetek.
    > Ale operator zarabia dodatkowe 10 i tym 10 pod stolem sie dzieli z

    Czegos takiego wolalbym oczywiscie uniknac. Niby Orange gwarantuje najnizsza
    cene i prawde mowiac myslalem, ze sprzedja taniej (oddajac cos z normalnej
    marzy bankowi), a korzystaja zwiekszajac calkowita sprzedaz telefonow.

    Pozdrawiam,
    BO

  • 7. Data: 2007-10-09 07:38:36
    Od: s...@g...com

    On 8 Oct, 14:57, b...@o...pl wrote:

> [...]
    > cene i prawde mowiac myslalem, ze sprzedja taniej (oddajac cos z normalnej
    > marzy bankowi), a korzystaja zwiekszajac calkowita sprzedaz telefonow.

    Sprobuj ich sprawdzic - niezaleznie zapytaj roznych sprzedawcow (nie
    tego samego, a jeszcze lepiej, nie przedstawiajac sie - bo jesli masz
    juz cos u nich zobacza w systemie poprzednia oferte i bedzie ciezko
    cos utargowac) o cene z ratami i bez rat w Twoim docelowym
    abonamencie.

    Albo szukaj telefonow na allegro - najlepiej z pudelkiem i
    instrukcja...

    Pzdr

    MS

  • 8. Data: 2007-10-09 07:58:19
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Paź, 09:38, s...@g...com wrote:

    > Albo szukaj telefonow na allegro - najlepiej z pudelkiem i
    > instrukcja...

    Mozna tez sprawdzic na skapcu, zeby poznac zgrubsza rozpietosc cen

    http://www.skapiec.pl/cat/200-telefony-gsm.html

  • 9. Data: 2007-10-10 15:28:29
    Od: "BO" <b...@o...pl>

    > Mozna tez sprawdzic na skapcu, zeby poznac zgrubsza rozpietosc cen
    >
    > http://www.skapiec.pl/cat/200-telefony-gsm.html

    Zajrzalem. Ceny w cenniku Orange naleza do najnizszych - jesli uwzgledniac
    koszty przesylki ze sklepu internetowego. Zdecydowalem sie juz na zakup,
    zadnych "kruczkow" nie udalo mi sie znalezc, wiec w weekend przejde sie do
    salonu. Pozostaje ten cichy glos z tylu glowy, ktory przypomina, ze jeszcze
    jakis czas trzeba bedzie te raty posplacac ;)

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi!
    BO

  • 10. Data: 2007-10-11 07:54:24
    Od: s...@g...com

    On 10 Oct, 17:28, "BO" <b...@o...pl> wrote:

> [...]
    > salonu. Pozostaje ten cichy glos z tylu glowy, ktory przypomina, ze jeszcze
    > jakis czas trzeba bedzie te raty posplacac ;)

    Ok. Gdyby jednak potem okazalo sie, ze jednak bylo cos na rzeczy, daj
    znac - zawsze lepiej znac jeden trick wiecej :-)

    Pzdr

    MS