  • 1. Data: 2007-10-04 19:27:04
    Temat: konto firmowe i jednoosobowa DG
    Od: "Gerw@zy" <n...@n...null>

    Mam własną DG i konto firmowe w Inteligo. Trochę męczy mnie fakt, że
    wypłata z bankomatu z takiego konta to 4.5zł a odsetki właściwie żadne.
    Wiadomo - przy jednoosobowej DG konto to traktuję jako osobiste, mam
    bawić się w utrzymywanie dodatkowego osobistego i robić sobie
    systematyczne 'wypłaty' firmowe->osobiste aby mieć tanie wypłaty z
    bankomatów i poczciwe odsetki? A może jest na rynku godny polecenia bank
    który da mi konto firmowe na lepszych warunkach? Co polecacie?

  • 2. Data: 2007-10-05 09:07:44
    Temat: Re: konto firmowe i jednoosobowa DG
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...com>

    Gerw@zy wrote:
> [...]
    > bankomatów i poczciwe odsetki? A może jest na rynku godny polecenia bank
    > który da mi konto firmowe na lepszych warunkach? Co polecacie?

    Ja nie wiem o co chodzi z tymi opłatami. W Multibanku mam konto firmowe
    "MULTIKONTO BUSINESS EXPERT" i nie dość że z rachunkiem inwestycyjnym
    (bez szaleństw ale zawsze) to mam darmowe przelewy wszystkie i darmowe
    bankomaty euronetu za opłatą 15 zeta miesięcznie chyba. Mam tam też
    konto osobiste które przy koncie firmowym jest poprostu beznadziejne i
    prawie nie używam, dodam że "Multikonto JA" ma 0.00% oprocentowanie - to
    jest żenujące akurat, gdyby nie to że spodziewam sie jeszcze przez jakiś
    czas różnych wpłat to zamknąłbym to juz teraz.

  • 3. Data: 2007-10-05 09:40:32
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    >
    > jest żenujące akurat, gdyby nie to że spodziewam sie jeszcze przez jakiś
    >
    > czas różnych wpłat to zamknąłbym to juz teraz.

    A jakie znaczenie ma oprocentowanie KO? Przecież konto to nie służy do
    przechowywania pieniędzy TYLKO do rozliczeń. Oszczędności należy 3mać np.
    na rachunku oszczędnościowym. W Multi znajdziesz takie dwa.

    p.s.
    Osoba prowadząca dz. gosp. nie ma obowiązku posiadania osobnego konta. Może
    korzystać ze standardowego KO i przeprowadzać z niego wszelkie rozliczenia.
    Warunek jest taki, że w regulaminie konta nie może być zapisów
    zabraniających takich praktyk. Na pewno nie ma ich w BZ WBK oraz Dominet
    Banku. W BZ WBK konto z allekartą za 0zł i 50gr za przelew, w Dominet
    odpowiednie konto kosztuje jakieś 3,50zł miesięcznie, ale sprawdź dokładnie
    w ich TOiP.

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-10-05 10:15:27
    Od: "Gerw@zy" <n...@n...null>

    RobertS napisał(a):

> [...]

    Stąd moje pytanie o taki bank, gdzie będę mógł firmowe traktować jako
    prywatne (w firma i ja prywatnie to ta sama osoba). Nie chce mi się
    pilnować ile na firmowym zostawić na uregulowanie przelewów a ile zrobić
    sobie wypłaty na osobiste. Mam ciekawsze rzeczy do robienia :)

    A to ciekawe co piszesz, muszę sprawdzić bo o coś takiego mi właśnie
    chodzi. Tylko pytanie, po co Inteligo miałoby rozbitą ofertę na
    firmaowe/osobiste skoro firmowe można rejestrować tylko jednoosobowe DG.
    Coś mi nie pasuje z tym przepisem o którym piszesz.

  • 5. Data: 2007-10-05 10:29:18
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.10.2007 Gerw@zy <n...@n...null> napisał/a:

> [...]
    > firmaowe/osobiste skoro firmowe można rejestrować tylko jednoosobowe DG.
    > Coś mi nie pasuje z tym przepisem o którym piszesz.

    Bo:

    1) kiedyś trzeba było mieć specjalne konto dla DG. Teraz już w ogóle nie
    trzeba rachuku bankowego dla DG

    2) banki się przyzwyczaiły, że ponieważ przedsiębiorcy ten rachunek mieć
    muszą, to będą im oferować usługi kilkukrotnie drożej.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 6. Data: 2007-10-05 11:51:16
    Od: "nocnyMarek" <n...@p...onet.pl>

    > 1) kiedyś trzeba było mieć specjalne konto dla DG. Teraz już w ogóle nie
    > trzeba rachuku bankowego dla DG

    Może dla jednoosobowej DG /tej z tematu wątku/, ale wystarczy zwykła SC
    gdzie płatnikiem VAT czy PIT4 jest spółka i może być problem.

  • 7. Data: 2007-10-05 12:10:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.10.2007 nocnyMarek <n...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Może dla jednoosobowej DG /tej z tematu wątku/, ale wystarczy zwykła SC
    > gdzie płatnikiem VAT czy PIT4 jest spółka i może być problem.

    Zgadzam się.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 8. Data: 2007-10-05 12:16:06
    Od: "Gerw@zy" <n...@n...null>

    Samotnik napisał(a):

    > Zgadzam się.

    Mam jednoosobową DG i nie zamierzam tego zmieniać. Czyli co - zamknąć
    firmowe i założyć porządne osobiste? A tutaj co byście polecili (dużo
    bankomatów, powiadomienia sms, tanie przelewy i prowadzenie)

  • 9. Data: 2007-10-05 13:33:27
    Od: "Gerw@zy" <n...@n...null>

    Samotnik napisał(a):

    > 1) kiedyś trzeba było mieć specjalne konto dla DG. Teraz już w ogóle nie
    > trzeba rachuku bankowego dla DG

    Hmmm ale czy dobrze się zrozumieliśmy. Nie trzeba znaczy że przelewy
    przychodzące z transakcji DG można dokonywać na konto osobiste? A co z
    nazwą odbiorcy? Na osobistym mam tylko Imię + Nazwisko, jak ktoś zrobi
    przelew podając nazwę firmy (nazwa zawiera również imię i nazwisko) to
    nie będzie problemów?

  • 10. Data: 2007-10-05 13:47:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Hmmm ale czy dobrze się zrozumieliśmy. Nie trzeba znaczy że przelewy
    > przychodzące z transakcji DG można dokonywać na konto osobiste?

    Jeśli regulamin nie zabrania... Kiedyś był zapis, że nie wolno używać konta
    osobistego do DG. Obecnie zniknął.

    > A co z nazwą odbiorcy?

    Nic.

    > Na osobistym mam tylko Imię + Nazwisko, jak ktoś zrobi
    > przelew podając nazwę firmy (nazwa zawiera również imię i nazwisko) to
    > nie będzie problemów?

    Nikt ani nic tego nie sprawdza. Liczy się tylko i wyłącznie numer rachunku,
    przynajmniej w przypadku przelewów na sumy mniej niż siedmiocyfrowe.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/