  • 1. Data: 2004-01-08 20:31:52
    Temat: Inteligo i ubezpieczenia - jak to jest?
    Od: "dlugi_cien" <d...@a...pl>

    Przegladam sobie oferte Inteligo w zakresie ubezpieczen i mam takie
    watpliwosci: na stromach www pisze, ze umowa moze byc zawarta od nastepnego
    dnia po przelewie, natomiast w ogolnych warunkach ubezpieczenia mieszkan pisze
    ze:

    "2. Umowę uważa się za zawartą z chwilą doręczenia przez PZU SA
    ubezpieczającemu dokumentu ubezpieczenia, z zastrzeżeniem ust. 3 &#8211; 5.
    3.. Jeżeli przed upływem 14 dni od daty otrzymaniia wniosku na piśmie, PZU SA
    nie doręczył ubezpieczającemu dokumentu ubezpieczenia, umowę uważa się za
    zawartą z 15tym dniem od otrzymaniia wniosku na podsttawie niniejszych ogólnych
    warunków ubezpieczenia mieszkań."

    Czyli jesli PZU nigdy nie doreczy "dokumentu ubezpieczenia" - a nie doreczy, bo
    nie dostaje sie po tym zadnego papierka, to umowa bedzie wazna dopiero 15-tego
    dnia po zlozeniu wniosku?

    Ale zawarcie umowy to nic - bo PZU pieniadze z checia przyjmie. A co gdy ktos
    zechce skorzystac z dodatkowego ubezpieczenia ASSISTANCE DOM? Wg Inteligo
    wystarczy sam numer polisy. Co na to ogolne warunki ubezpieczenia? Wlasnie to:

    "2. Po stwierdzeniu, i zdarzenie jest objete ubezpieczeniem assistance,
    ubezpieczajacy w razie bezposredniego kontaktu z Centrum Dyspozycyjnym PZU S.A.
    lub z wyslanym przez PZU S.A. uslugodawca, zobowiazany jest:

    1) okazac polise na której zostalo odnotowane ubezpieczenie assistance"

    Czyli nie ma papierku, nie ma swiadczen.

    To samo przy ubezpieczeniu turystycznym:

    "Zgłoszone roszczenie zostanie rozpatrzone po przedłozeniu, przez
    ubezpieczonego, pełnej dokumentacji niezbednej do ustalenia zasadnosci
    roszczenia i wysokosci swiadczenia,tj. dokumentu potwierdzajacego ubezpieczenie
    (polisy), diagnozy lekarskiej, dokumentów stwierdzajacych przyczyny i zakres
    udzielonej pomocy medycznej lub dotyczacych innych kosztów objetych zakresem
    ubezpieczenia oraz oryginałów rachunków i oryginałów dowodów ich zapłaty."

    Hitem dnia jest zadanie dostarczenia "oryginalow dowodow zaplaty". Czy PZU ma
    taki burdel ze samo nie jest w stanie dojsc czy ktos zaplacil czy nie?

    Wyglada na to, ze informacje na stronie Inteligo sa delikatnie mowiac niescisle
    a klient ma prawo dochodzic tylko tego co jest w oglonych warunkach
    ubezpieczenia, tym bardziej ze inspektorat PZU w Pcimiu Dolnym nie bedzie mial
    ochoty dochodzic co to jest to Inteligo.

  • 2. Data: 2004-01-09 04:04:47
    Temat: Re: Inteligo i ubezpieczenia - jak to jest?
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "dlugi_cien" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mial
    > ochoty dochodzic co to jest to Inteligo.

    pomijajac ciekawy wywod - dowodzacy nierownosci stron - nigdy nie zawarlbym
    umowy ubezpieczeniowej inaczej jak bezposrednio u agenta; a dodatkowo przy
    takim ubezpieczeniu bezposrednim - moze sie okazac, ze u agenta jest sporo
    taniej (przynajmniej u mnie tak jest) oczywiscie nie mowie o jakims wielkim
    marmurowym salonie pzu - bo tam bym nigdy nie wszedl - tylko o taw
    posrednikach, do ktorych mam juz zaufanie

  • 3. Data: 2004-01-11 00:23:05
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    A Ty myślisz, że pośrednik nie leci tam do tego wielkiego marmurowego pzu z
    twoją kasą?!

    Każdy pośrednik dostaje kilkuprocentową prowizję od sprzedanego
    ubezpieczenia.

    Piotr