  • 1. Data: 2019-05-18 14:49:57
    Temat: Idea - logowanie
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Strona główna Idei. Klikam w Zaloguj i jestem na tej samej stronie, nie
    przechodzi na stronę logowania. Coś nie gra?

    Arek

  • 2. Data: 2019-05-18 15:57:42
    Temat: Re: Idea - logowanie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" 5cdfff74$0$537$6...@n...neostrada.pl

    > Strona główna Idei. Klikam w Zaloguj i jestem na tej
    > samej stronie, nie przechodzi na stronę logowania.
    > Coś nie gra?

    https://www.money.pl/gielda/kurator-w-idea-banku-bez
    terminowo-bedzie-mial-szerokie-uprawnienia-638187938
    9267585a.html

    Coś istotnie/rzeczywiście nie gra, ale
    imo nie dlatego nie można zalogować się.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2019-05-18 16:12:44
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    napisał w wiadomości news:5ce00f64$0$17353$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    9267585a.html

    > Coś istotnie/rzeczywiście nie gra, ale
    > imo nie dlatego nie można zalogować się.

    Można. Trzeba do adresu strony głównej dodać /logowanie
    Lub od razu na znaną stronę.
    A kurator swoją drogą...

    Arek

  • 4. Data: 2019-05-18 17:22:42
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

  • 5. Data: 2019-05-19 21:30:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 May 2019 15:57:42 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

> [...]
    9267585a.html

    > Coś istotnie/rzeczywiście nie gra, ale
    > imo nie dlatego nie można zalogować się.

    Ale wynagrodzenie jakie pobiera ? :-)

    Wyjatkowo chyba bezplatnie dla Idei :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-05-20 10:25:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
    terminowo-bedzie-mial-szerokie-uprawnienia-638187938
    9267585a.html

    >A kurator swoją drogą...

    A tak swoja droga ... jak myslicie:
    -kurator bedzie sie skupial na pilnowaniu czy bank sie kuruje,
    -czy moze bedzie tak przedstawial rzeczywista sytuacje banku, aby
    odstraszyc potencjalnego inwestora ... i aby jakis "panstwowy" bank
    przejal IB za zlotowke ? :-)

    Bo upadek Idei bylby chyba dla BFG malo przyjemny ...

    J.

  • 7. Data: 2019-05-21 08:36:08
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Bo upadek Idei bylby chyba dla BFG malo przyjemny ...

    Ja sie tam nie znam, ale jak bank ma 15mld depozytow to w razie padaki BFG
    wyskakuje z 15mld na wyplaty? Przeciez chyba wiekszosc kasy depozytariuszy
    wciaz w tym banku jest? W formie kredytow ale jest. Wiec nawet jak BFG
    wyskoczy z kasy to pozniej ja odzyska z kredytow banku? Czy nie?

    --
    Pzdr

  • 8. Data: 2019-05-21 11:27:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 08:36:13 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:

> [...]
    > wciaz w tym banku jest? W formie kredytow ale jest. Wiec nawet jak BFG
    > wyskoczy z kasy to pozniej ja odzyska z kredytow banku? Czy nie?

    Wyskakuje z miejsca z bliska 15mld - bo ktoś tam się zawsze trafi co trzyma ponad
    100k euro - gorzej, jak to będzie deweloper, który gra w rosyjską ruletkę kasą
    klientów, bo idea i getin dają mu największy % - pół biedy, jak to jeszcze będzie
    rachunek otwarty, ale jak zamknięty to fatal.
    I po pierwsze na tyle i tak nie wyskoczy, bo tyle nie ma - jak ostatnio czytałem to
    miał jakieś 12mld.
    Po drugie nie będzie tak łatwo wyskoczyć, bo te 12mld prawie w 100% jest w
    obligacjach skarbu państwa, zaś wypłacać trzeba w gotówce - a wiadomo, co się dzieje
    z ceną, jak nagle na rynku pojawia się kupa towaru na sprzedaż.

    A to, że kredyty są do ściągnięcia, to jasne - pytanie po pierwsze ile da się
    odzyskać, po drugie - ile trzeba czekać, bo choć bank pada i BFG oddaje jego
    depozyty, to do kredytów dalej obowiązują umowy i terminarze spłat.

    Akurat idea podobno jest w takiej sytuacji, że kredyty są OK, brakuje im tylko
    kapitału własnego wymaganego do prowadzenia działalności bankowej w obecnej skali. A
    kapitał własny stopniał m.in. z powodu uzdrawiania portfela kredytowego.
    Więc w sumie bank w porządku i mógłby funkcjonować dalej, aktywa wciąż przeważają nad
    pasywami - jedynie nie spełnia norm nadzoru ostrożnościowego - ale w przypadku banku
    jest to również powód do upadłości.

    Ale unia miała dość upadków banków i wypłacania z odpowiedników BFG i wprowadziła
    "przymusową restrukturyzację", zwaną też "uporządkowaną likwidacją".
    I wtedy za błędną politykę banku płacą jego właściciele, czyli akcjonariusze, oraz
    wierzyciele - nabywcy obligacji, a dopiero w ostateczności posiadacze depozytów -
    najpierw tych ponad 100k euro (którzy w pierwszej kolejności by zapłacili w starym
    scenariusze).
    Czyli akcjonariuszom odbiera się bank bez rekompensaty - depozyty i kredyty
    przechodzą do innego banku, który za to nie płaci (a np. za identyczną operację przy
    "zdrowym" banku przejmujący bank płaci - np. jak ostatnio santander przejął część db
    a bnp część raifiego). Jak portfel kredytów nie jest zły, to przechodzą też
    zobowiązania wykupu obligacji - ale jak jest marny, to i obligi idą na papier
    toaletowy.

    I cała afera z KNF polegała na tym, że "grupa trzymająca władzę" wymyśliła, jak
    okraść LCz z jego banków - okazało się, że wymagane kapitały własne można zmieniać
    rozporządzeniem! Więc ustawiono taki wymóg dla kredytów frankowych, jakiego żaden
    bank by nie udźwignął - więc i getout nie mógł tego spełnić. Wyłgali się
    postępowaniem naprawczym (co im jeszcze przyniosło zysk, bo bank "w naprawie" nie
    płaci podatku bankowego) - ale "grupa" nie odpuszczała i szykowała się na
    "uporządkowaną likwidację".

    Idea to inna historia - był fajny bank, a tak go zabagnili, że się okazało, że
    kapitały wsiąkły. I teraz potrzebują inwestora, którego wpuszczenie spowoduje, że
    dotychczasowe akcje staną się 10% akcji dokapitalizowanego banku.
    Albo też idea sama posprzedaje klientów do innego banku i zmniejszy działalność 10
    razy - wtedy obecny kapitał wystarczy, ale bank trzeba budować od nowa.

  • 9. Data: 2019-05-21 12:48:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 11:27:39 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Akurat idea podobno jest w takiej sytuacji, że kredyty są OK,

    Idea Bank kredytowała głównie małe i średnie firmy więc dość ryzykowny sektor
    Tzw złych kredytów mają bodajże kilkanaście %
    Na ryzyko niespłacenia kredytów utworzyli coś koło 400 mln zł rezerw.

  • 10. Data: 2019-05-21 13:03:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 12:48:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Idea Bank kredytowała głównie małe i średnie firmy więc dość ryzykowny sektor
    > Tzw złych kredytów mają bodajże kilkanaście %
    > Na ryzyko niespłacenia kredytów utworzyli coś koło 400 mln zł rezerw.

    No i właśnie m.in. z powodu utworzenia tych rezerw - których utworzenie wliczone jest
    w straty - mieli te 1,8mld straty w zeszłym roku.
    Stąd wniosek o tym, że portfel kredytów zdecydowanie polepszył jakość - tzn. póki co
    nie bezpośrednio, bo te złe kredyty wciąż w nim są i jeszcze nie są umorzone (choć
    raczej prędzej sprzedane w pakiecie windykatorowi za 10% ceny - pytanie, czy z braku
    getbacku ktoś jeszcze będzie chciał od nich brać), ale już mają pokrycie właśnie w
    tych utworzonych rezerwach - i w razie czego jest z czego deponentom, z których wpłat
    udzielono tych złych kredytów, oddać. Kosztem kapitału własnego banku.