  • 1. Data: 2019-05-19 14:32:19
    Temat: N26 - doładowanie konta
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    właśnie przesłali mi kartę

    czy zasilenie konta tylko przelewem (SEPA min. 5 zł) czy są może inne
    opcje tak jak w revolucie?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2019-05-19 19:45:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jak kupisz euro w kantorze aliora to przelew SEPA tej sumy będzie za darmo.
    Może przez revolver też będzie SEPA darmowe.

  • 3. Data: 2019-05-19 20:37:36
    Temat: Re: N26 - doładowanie konta
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jak kupisz euro w kantorze aliora to przelew SEPA tej sumy będzie za darmo.
    > Może przez revolver też będzie SEPA darmowe.

    tylko, że euro to ja mam, kupować nie muszę

    albo ew. mogę wymienić przez revoluta i spróbować przelać

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2019-05-19 21:26:46
    Od: ń <...@...n>

    Najpierw zakładamy konto, a dopiero później zastanawiamy się, jak je zasilić?
    BTW czy można w prosty i tani sposób "uznać" kartę debetową?

    -----

  • 5. Data: 2019-05-19 21:29:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-05-19 o 21:26, ń pisze:
    > Najpierw zakładamy konto, a dopiero później zastanawiamy się, jak je
    > zasilić?
    > BTW czy można w prosty i tani sposób "uznać" kartę debetową?
    >

    > -----

    uznać to można co najwyżej konto

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2019-05-19 23:20:32
    Od: ń <...@...n>

    Nie miałeś nigdy zwracanych środków na kartę (np. przy zwrocie towaru)?

    -----

  • 7. Data: 2019-05-20 09:58:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 19 maja 2019 23:20:34 UTC+2 użytkownik ń napisał:

    > Nie miałeś nigdy zwracanych środków na kartę (np. przy zwrocie towaru)?

    I co, pieniądze wróciły Ci "na kartę" czy na konto?

    Zaś wykonanie zwrotu na kartę proste i tanie (choć nie wprost) jest - wymaga
    "jedynie" posiadania terminalu oraz rachunku do rozliczeń.
    Tanie jest "nie wprost", gdyż terminal można obecnie mieć za darmo przez min. 2 lata,
    ale trzeba prowadzić DG, co wymaga opłacania ZUS - albo w najlepszym wypadku tylko
    NFZ.
    I pewnie jest tak, że terminal jest za darmo, ale operacje nie - a zwroty są zwykle
    droższe, ZTCP z najlepszych taryf przed wprowadzeniem dotowanych terminali to
    platność kosztowała od 0,6% do 1% (MC był tańszy niż visa + IF wiadomo, KD 0,2%, KK
    0,3%), zaś zwrot ryczałtowe 2zł.

  • 8. Data: 2019-05-20 10:11:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 19 maja 2019 20:37:32 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > tylko, że euro to ja mam, kupować nie muszę

    Hmmm, w takim wypadku trudniej o darmowość - szkoda, że nie masz ich w jakimś
    europejskim - czy też euroijskim, czyli w strefie euro - banku.
    SEPA ma taką zasadę, że przelew w ramach EOG nie może być droższy niż przelew krajowy
    w euro - z tego wynika, że zwykle w strefie euro przelewy SEPA są darmowe, bo darmowe
    są też przelewy lokalne.

    W PL znam jedno konto z darmowymi SEPA - premium w bnp.
    W sumie nawet całkiem niezłe jest ogólnie - darmowa debetówka z opcją walutową,
    darmowe bankomaty, ubezpieczenie - a z warunków jedynie wpływ 7,5k miesięcznie, może
    być ping-pong. Trzeba by jeszcze sprawdzić, czy kasa dla tego konta też jest darmowa,
    ale chyba tak (płatna jest tylko dla bezwarunkowo darmowego konta), bo jakoś te euro
    trzeba wpłacić, żeby mieć ten darmowy przelew. No i ew. z tego banku, w którym je
    trzymasz, je wypłacić.
    Nie mam tego konta, bo buraki chcą 40zł za zamianę z bezpłatnego - jeszcze
    rozumiałbym płatną zmianę z "droższego" na "tańsze", ale w drugą stronę to nie mam
    mowy. Cóż, nie będę żabojadów prosił, konto przeniesione do rezerwy, wykorzystywane
    tylko do zwrotów karcianych ;>

    > albo ew. mogę wymienić przez revoluta i spróbować przelać

    Ciekawe, jaka jest relacja kursów IKA i rewolwera?
    W tej chwili IKA dla euro:
    Skup 4,2848 Sprzedaż 4,3132 Spread 0,0284
    a ja mam:
    Skup 4,2886 Sprzedaż 4.3094 Spread 0,0208
    (specjalne warunki można dostać pisząc w poczcie wewnętrznej, że się chce kupić 10k
    euro - dają na miesiąc - a zwykle trwa to dłużej - i nie sprawdzają, czy się naprawdę
    tyle kupiło).

  • 9. Data: 2019-05-20 11:18:29
    Od: "jakdorobic.com" <j...@g...com>

    Ale euro masz w gotówce czy na koncie walutowym czy gdzie?

  • 10. Data: 2019-05-20 11:45:14

    Dokładnie tak samo jak przy obciążaniu karty.

    -----