  • 1. Data: 2003-05-27 11:47:23
    Temat: ING - łamie prawo i się cieszy
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Otwierając wczora jachunek w INGu odkryłem, że bank ma moje dane (kiedyś coś
    tam miałem i zamknąłem). Przeczytałem dokładnie formularz i okazało się, że
    muszę wyrazić zgodę na przedtwarzanie swoich danych także PO WYGAŚNIĘCIU
    UMOWY (czyli forever). Śmierdzi mi to łamaniem ustawy.

    Czy ktoś z wielce szanownych grupowów ćwiczył ten temat lub się skarżył? Czy
    jest to zgodne z prawem? Jak i gdzie się skarżyć?

    pozdr

    Malwiak

    PS. Panie w banku powiedziała, że oni danymch moich nie przetwarzali, tylko
    "je trzymali".

  • 2. Data: 2003-05-27 13:21:57
    Temat: Re: ING - łamie prawo i się cieszy
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "malwiak" napisał w wiadomości
> [...]
    > muszę wyrazić zgodę na przedtwarzanie swoich danych także PO WYGAŚNIĘCIU
    > UMOWY (czyli forever). Śmierdzi mi to łamaniem ustawy.

    to zależy od okoliczności, najlepiej by było abyś podał formułkę,
    są ustawy które narzucają na banki przetrzymywanie danych
    przez kilka lat

    > Jak i gdzie się skarżyć?

    Możesz uderzyć do GIODO.
    Zadanie masz ułatwione bo przyjmują skargi otrzymywane
    pocztą elektroniczną.

    http://www.giodo.gov.pl/kontakty_GIODO.htm

    > PS. Panie w banku powiedziała, że oni danymch moich nie przetwarzali,
    tylko
    > "je trzymali".

    to tosamo

  • 3. Data: 2003-05-27 13:50:38
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

    > muszę wyrazić zgodę na przedtwarzanie swoich danych także PO WYGAŚNIĘCIU
    > UMOWY

    Rzomawiałem z biurem GIODO i mówią, żeby złożyć skargę bo wyglada na to, że
    bank leci sobie w kulki.

    Malwiak

  • 4. Data: 2003-05-27 15:25:14
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "malwiak" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > muszę wyrazić zgodę na przedtwarzanie swoich danych także PO WYGAŚNIĘCIU
    > UMOWY (czyli forever). Śmierdzi mi to łamaniem ustawy.

    A czy możesz zawrzeć umowe nie zgadzając się na przetwarzanie danych
    osobowych po wygaśnięciu umowy (np. poprzez wykreślenie tego zdania)?

    Czy w zdaniu jest informacja w jakim celu mają być przechowywane te
    dane?

    Czy bank prosząc o zgodę powołuję się na ustawę? (jaką)

  • 5. Data: 2003-05-27 15:45:57
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

    > A czy możesz zawrzeć umowe nie zgadzając się na przetwarzanie danych
    > osobowych po wygaśnięciu umowy (np. poprzez wykreślenie tego zdania)?

    Mówią w okineku że nie.
    > Czy w zdaniu jest informacja w jakim celu mają być przechowywane te
    > dane?

    NIE

    > Czy bank prosząc o zgodę powołuję się na ustawę? (jaką)

    Na niec się nie powołuje

    Malwiak

  • 6. Data: 2003-05-28 08:43:05
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    malwiak wrote:
> [...]

    Kłamią.

    Poszukaj dobrze! Jeśli nie ma, to sprawa jest poważniejsza.

    Jak wyżej.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 7. Data: 2003-05-28 08:46:49
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Robert Kondraciuk wrote:
> [...]

    Powiem jak to wygląda moim zdaniem:
    Do zawarcia umowy musisz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych w celach
    związanych ze świadczeniem usług. Możesz natomiast zgodzić się na
    przetwarzanie danych w celach marketingowych. Ta druga opcja powinna być
    do wyboru - tzn. jednoznacznie pisemnie oświadczasz, że tak lub nie (np.
    zaznaczenie checkbox'u).
    Bank po wygaśnięciu umowy przetwarza dane w celach marketingowych, jeśli
    miał na to zgodę.
    Mogę się mylić, w razie czego proszę o poprawienie.

    Powinna być zgodnie z prawem.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 8. Data: 2003-05-31 08:57:02
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:bb1sv4$7du$1@foka.acn.pl...
> [...]
    > przetwarzanie danych w celach marketingowych. Ta druga opcja powinna być
    > do wyboru - tzn. jednoznacznie pisemnie oświadczasz, że tak lub nie (np.

    AFAIR w ustawie jest napisane, ze jesli ktos dostal zgode na przetwarzanie
    danych, moze ich uzyc do marketingu bezposredniego swoich produktow i uslug.

    --
    kasza

  • 9. Data: 2003-05-31 18:08:03
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    kasza wrote:
> [...]

    To dziwne. Po co w takim razie przy wyrażaniu zgody klient zawsze
    precyzuje, na co ją wyraża? Nawet przy wysyłaniu CV.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 10. Data: 2003-05-31 18:44:58
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    Piotr Grzegorz Skowronski wrote:

    > To dziwne. Po co w takim razie przy wyrażaniu zgody klient zawsze
    > precyzuje, na co ją wyraża? Nawet przy wysyłaniu CV.

    Generalnie dlatego że firmy się chcą zabezpieczać na wszelkie sposoby.
    KJ