    From: "Yapio" <y...@...to.tez.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ING i polecenie zapłaty :))
    Date: Sun, 6 Aug 2006 12:03:28 +0200

    Użytkownik "Piterson" <p...@h...plx> napisał:

    > Czy ktoś spotkał się z Was może z jakimiś problemami związanymi z
    > poleceniem zapłaty?
    [...]
    Tak. Przerabiałem to w PKO BP.
    Przed pójściem do banku uzbroiłem się nawet w odpowiednie paragrafy i
    artykuły, o których pisze MK.
    Na nic się to jednak zdało. Dochodzenie moich praw, pomimo powoływania się
    na stosowne zapisy przypominało rzucanie grochem o ścianę. Po prostu:
    "niedasię" i już. A dlaczego: "bo źle interpretuję zapisy dokumentów, które
    przedstawiłem i już".
    A co do samego polecenia zapłaty to ja już bardzo dziękuję za tę usługę i
    nie mam zamiaru z niej korzystać. Dlaczego?
    Ano dlatego, że w dwóch przypadkach (ERA GSM i UPC) pomimo pisemnego
    rozwiązania umowy za potwierdzeniem i pisemnego wycofania upoważnienia do
    regulowania rachunków przez polecenie zapłaty "jakimś cudem" zarówno ERA jak
    i UPC "pozwoliły sobie" na ściągnięcie z mojego konta należności za usługi
    za miesiące, w których nie byłem już ich abonentem. Nieprawdopodobne? A
    jednak. Miałem pecha? Możliwe. Chociaż nie do końca. Bo... Dzwoniąc po
    poradę w sprawie reklamacji do Urzędu Regulacji Poczty i Telekomunikacji i
    przedstawiając mój problem od początku do końcam, od miłego pana usłyszałem
    mniej więcej takie słowa: "Nie pan pierwszy naiwny i pewnie nie ostatni.
    Teraz już pan wie że z polecenia zapłaty lepiej korzystać".
    Coś w tym jest i chyba miał niestety rację. :-)
    Ja go posłuchałem i już nie muszę (przynajmniej w tej materii) toczyć bojów
    reklamacyjnych.

    pozdrawiam

    Yapio