    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ING i polecenie zapłaty :))
    Date: Sun, 6 Aug 2006 10:02:22 +0200

    "Piterson" <p...@h...plx> wrote in message
    news:7679614be4ce4e1c0b4ab8a71a7dbb40@news.home.net.
    pl...

    > No cóż, podziękowałem za miłe chęci i udałem się do placówki nr 2. Teraz
    > proszę przeczytać to co było w placówce nr 1... Następnie poprosiłem miłą
    > Panią, aby zajrzała do regulaminu, co zdecydowała się zrobić i
    przeczytaniu
    > lektury okazało się, że... jest taka możliwość i nawet jest do tego
    > odpowiedni druk, który wydrukowali (wcześniej nie wiedzieli o jego
    > istnieniu), wspólnie wypełniliśmy i pieniążki po 12 dniach wróciły na moje
    > konto.

    Regulacje dotyczace polecenia zaplaty sa zapisane w Ustawie Prawo Bankowe.
    Dla mnie smieszne jest to, ze pracownicy banku nie znaja regulacji prawnych
    dotyczacych ich podstawowej dzialalnosci, a juz niewyobrazalne jest, ze bank
    lamie zapisy ustawy zwracajac pieniadze po 14 dniach (Odwołanie polecenia
    zapłaty przez dłużnika zobowiązuje bank dłużnika do NATYCHMIASTOWEGO uznania
    rachunku bankowego). Zloz reklamacje powolujac sie na ponizsze zapisy Prawa
    Bankowego.

    Art. 63d. 1. Polecenie zapłaty stanowi udzieloną bankowi dyspozycję
    wierzyciela
    obciążenia określoną kwotą rachunku bankowego dłużnika i uznania tą kwotą
    rachunku
    wierzyciela. Dyspozycja wierzyciela oznacza równocześnie jego zgodę na
    cofnięcie przez bank
    dłużnika obciążenia rachunku dłużnika i cofnięcie uznania rachunku
    wierzyciela w przypadku
    dokonanego przez dłużnika odwołania polecenia zapłaty, o którym mowa w ust.
    6.
    [...]
    6. Dłużnik może odwołać pojedyncze polecenie zapłaty, w banku prowadzącym
    jego
    rachunek, w terminie:
    1) 30 dni kalendarzowych od dnia dokonania obciążenia rachunku bankowego - w
    przypadku
    gdy dłużnikiem jest osoba fizyczna niewykonująca działalności gospodarczej,
    2) 5 dni roboczych od dnia dokonania obciążenia rachunku bankowego - w
    przypadku
    pozostałych dłużników.
    7. Odwołanie polecenia zapłaty przez dłużnika zobowiązuje bank dłużnika do
    natychmiastowego uznania rachunku bankowego dłużnika kwotą odwołanego
    polecenia zapłaty.
    Uznanie rachunku dłużnika następuje z datą złożenia odwołania polecenia
    zapłaty, z
    obowiązkiem naliczenia - od dnia obciążenia rachunku dłużnika kwotą
    odwołanego polecenia
    zapłaty - odsetek należnych dłużnikowi z tytułu oprocentowania rachunku
    bankowego.

    MK