  • 1. Data: 2002-02-19 16:49:31
    Temat: ING BSK Maestro pre-paid
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Witam,

    Nie chce mi się dokładnie szukać, ale ktoś mówił, że kupując Maestro
    pre-paid w ING, trzeba podpisać umowę.

    Dziś kupowałem w Rudzie Śląskiej, nigdy nie byłem klinetem ING BSK i jedyne,
    co podpisałem, to potwiierdzenei odbioru karty, żadnej umowy i nic takiego,
    nawet się spytałem specjalnie co z umową, kobietka poszła się spytać,
    przyszła i powiedziała, że jedynie skseruje sobie dowód osobisty i nic
    więcej, żadnej umowy nie trzeba...

    Za to głupoty gada informacja 0800656666 - jeśli czyta to ktoś z ING BSK, to
    sugeruję przeszkolenie ludzi na ten temat. Infolinka upierała się, że karta
    ważna jest dwa lata, że później jest wznawiana, i że ma ją tylko kilka
    oddziałów w Polsce [te z ich www]. W rzeczywistości ma ją dużo więcej
    oddziałów...

    Powiedzcie mi jedno - mam numer rachunku karty.
    A co z numerem rozliczeniowym banku? Przelewać na numer rozliczeniowy
    oddziału, w którym kupiłem kartę? Tak mi sugerowała kobitka, ale troszkę
    mnie to dziwi...

    I jak wygląda z odmiejscowieniem - czy jedynie mogą mnie obsłużyć w moim
    macierzystym oddziale, czy w każdym ING BSK?

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 2. Data: 2002-02-20 07:05:35
    Temat: Re: ING BSK Maestro pre-paid
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > A co z numerem rozliczeniowym banku? Przelewać na numer rozliczeniowy
    > oddziału, w którym kupiłem kartę? Tak mi sugerowała kobitka, ale troszkę
    Ja mam pelny numer rachunku na dowodzie pierwszej wplaty w kasie banku.
    Razem z numerem rozliczeniowym. Zerknij sobie na ten kwitek.

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 3. Data: 2002-02-20 08:56:27
    Od: <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > nawet się spytałem specjalnie co z umową, kobietka poszła się spytać,
    > przyszła i powiedziała, że jedynie skseruje sobie dowód osobisty i nic

    Tak ja pisalem ze trzeba podpisywac umowe i taka podpisalem. Wczoraj wyslalem
    post na ten temat - wg panienki jest to odgorna decyzja - zgarnolem jej czytsty
    druk - jest to standardowa umowa ROR-u ale bez tyt. egzekucyjnego.

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2002-02-20 09:09:27
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

> [...]
    czytsty
    > druk - jest to standardowa umowa ROR-u ale bez tyt. egzekucyjnego.

    W takim wypadku gadała głupoty, bo wszystko określa regulamin dostępny na
    odwrocie kartki A4 - tej powialnej. Nie ma tam mowy o żadnej umowie. Za to
    jest tam opisane WSZYSTKO, łacznie z adnotacją o TOiP...

    W Rudzie Śląskiej specjalnie w tej sprawie kobieta poszła się popytać i
    wróciła, mówiąc, że oczywiście żadnej umowy nie trzeba... Podpisałem
    pokwitowanie odbioru i tylko tyle.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 5. Data: 2002-02-20 09:13:38
    Od: <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > W Rudzie Śląskiej specjalnie w tej sprawie kobieta poszła się popytać i
    > wróciła, mówiąc, że oczywiście żadnej umowy nie trzeba... Podpisałem

    ehhhhhhhhhhhhhh co oddzial to obyczaj - ja ja kupowalem w Kraku na Bora
    Komorowskiego w Geancie - czy niedysponentki musza byc zawsze
    niedoinformowane...

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2002-02-20 09:18:48
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > ehhhhhhhhhhhhhh co oddzial to obyczaj - ja ja kupowalem w Kraku na Bora
    > Komorowskiego w Geancie - czy niedysponentki musza byc zawsze
    > niedoinformowane...

    No niestety...

    Ale to by było bez sensu. Nie masz formalnie u nich RORu, tylko rachunek
    karty, który jest opisany w regulaminie maestro pre-paid...

    Najlepiej byłoby to z kimś ważniejszym wyjaśnić... Ja nie znam tego banku,
    interweniuj. :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 7. Data: 2002-02-20 09:26:02
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Najlepiej byłoby to z kimś ważniejszym wyjaśnić... Ja nie znam tego banku,
    > interweniuj. :)

    tez go nie znam :-) zreszta pocieszylem sie ze nie podpisalem tyt.
    egzekucyjnego :-) niedysponentka pokazal mi ze tyt. egzekucyjny nie podpisuje
    sie w momencie podpisania umowy tylko na innym druczku.

    --
    JaKi

  • 8. Data: 2002-02-20 10:51:47
    Temat: Re: ING BSK Maestro Falandyszowka
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a4vp57$j96$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > W Rudzie Śląskiej specjalnie w tej sprawie kobieta poszła się popytać i
    > wróciła, mówiąc, że oczywiście żadnej umowy nie trzeba... Podpisałem

    Mogla pytac, ale nie znaczy, ze miala racje. Do tej karty jest otwierany
    rachunek bankowy [bo karta prapaid w swietle definicji zawartej w Prawie
    Bankowym to nie jest]. Ustawa Prawo Bankowe w §54 jednoznacznie mowi ze:

    1. Otwarcie rachunku bankowego nastepuje przez zawarcie z bankiem umowy na
    pismie.
    2. Umowa rachunku bankowego powinna okresla w szczególnosci:
    1) strony umowy,
    2) rodzaj otwieranego rachunku,
    3) walut , w jakiej rachunek jest prowadzony,
    4) czas, na jaki rachunek zosta otwarty,
    [...]

    Mam wrazenie, ze w oddziale JaKiego po prostu ktos zna Prawo Bankowe i stad
    ta umowa [nawet jezeli centrala nie przewiduje czegos takiego]. Nalezy
    rowniez pamietac o tym, ze brak pisemnej umowy moze w znaczacy sposob
    utrudnic rozwiazanie sporu miedzy klientam, a bankiem.
    Na kartach ktos o niej napisac "ni pies, ni wydra, cos na ksztalt swidra"
    ;). Podzielam ta opinie i w zwiadku z traktowaniem w sposob tak dowolny
    polskiego prawa proponuje nazwa te karte 'Falandyszowka' ;).

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 9. Data: 2002-02-20 19:53:34
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Wed, 20 Feb 2002 08:05:35 +0100, "Pedroz" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >"Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> wrote in message
    >Ja mam pelny numer rachunku na dowodzie pierwszej wplaty w kasie banku.
    >Razem z numerem rozliczeniowym. Zerknij sobie na ten kwitek.

    Hi. Mozesz sobie wpisac numer rozliczeniowy dowolnego oddzialu ING
    BSK. Dojdzie rownie szybko :-) Jest on kompletnie nieistotny.

    PGR

  • 10. Data: 2002-02-23 17:38:29
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 20 Feb 2002 11:51:47 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    >2) rodzaj otwieranego rachunku,
    >3) walut , w jakiej rachunek jest prowadzony,
    >4) czas, na jaki rachunek zosta otwarty,

    A jak to sie ma do kolejnych rachunkow otwieranych bez umowy np. w
    Inteligo, mBanku czy Citi (rachunki walutowe otwieralem przez
    telefon).

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl