  • 1. Data: 2002-02-19 16:39:05
    Temat: Dla budujacych dom...
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    http://www.finanse.monter.pl/kredyty.php#308

    --

    ------
    Amra the Freelancer
    www.amra.info
    www.e-amra.biz
    Moja strona o Egipcie http://egipt.amra.pl

  • 2. Data: 2002-02-19 16:59:16
    Temat: OT - Re: Dla budujacych dom...
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    news:Jcvc8.3343$hx1.32136@news.chello.at...
    > http://www.finanse.monter.pl/kredyty.php#308

    OT
    Czy rzeczywiście opłaty za ustanowienie hipoteki są aż tak wysokie?
    - do 10 000 złotych - 8%, nie mniej jednak niż 30 złotych
    - od 10 000 złotych do 50 000 złotych - 800 zł + 7% nadwyżki powyżej 10 000

    - od 50 000 złotych do 100 000 złotych - 3 600 zł + 6% nadwyżki powyżej 50
    000 zł
    - powyżej 100 000 złotych - 6 600 zł + 5% nadwyżki powyżej 100 000, nie
    więcej jednak niż 100 000 zł.

    Będę musiał się zastanowić nad wcześniejszą spłatą kredytu.

    Pozdrawiam
    p.s. Przeglądałem Twoje strony. Fiu, fiu, fiu, ...

  • 3. Data: 2002-02-19 17:01:04
    Temat: Re: OT - Re: Dla budujacych dom...
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Czy rzeczywiście opłaty za ustanowienie hipoteki są aż tak wysokie?

    yyyyy - nie mam pojecia :) Ja tak tylko lapie sie na tym, ze za duzo czasu
    przed Internetem spedzam :)

  • 4. Data: 2002-02-20 09:11:23
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    > yyyyy - nie mam pojecia :) Ja tak tylko lapie sie na tym, ze za duzo czasu
    > przed Internetem spedzam :)

    Z tego co wyczytałem, to za ustanowienie hipoteki: opłatę pobiera notariusz
    i Sąd.
    Opłata notarialna to 1/4 standardowej taksy - max 1250zł.
    Opłata sądowa podana w poprzednim moim poście, to maksymalna opłata.
    I tak od wpisu właściciela do księgi - 1/5 tej opłaty ; od wpisu hipoteki
    1/10, a co najważniejsze od hipotek dla kredytów budowlanych opłat nie
    pobiera się.

    Czy się mylę?
    Może ktoś, kto przerabiał już ustanawianie hipoteki do kredytu budowlanego
    opisze swoje doświadczenia.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-02-20 09:24:36
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Robert Wicik <R...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a4vp84$jg9$...@n...onet.pl...

    > Użytkownik "AMRA" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Z tego co wyczytałem, to za ustanowienie hipoteki: opłatę pobiera
    notariusz
    > i Sąd.

    AFAIK do ustanowienia hipoteki notariusz nie jest potrzebny.

    Karol

  • 6. Data: 2002-02-20 10:02:31
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości
    > AFAIK do ustanowienia hipoteki notariusz nie jest potrzebny.

    Zgadza się - Art 32. Ustawy o księgach wieczystych i hipotece.
    W takim razie po co pozycja w taksie notarialnej - chyba dla chcących?

    Pozdrawiam
    -As-

  • 7. Data: 2002-02-20 10:37:52
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy się mylę?
    > Może ktoś, kto przerabiał już ustanawianie hipoteki do kredytu budowlanego

    + podatek od czynności cywilno-prawnych 19zł lub 0.1%.