  • 1. Data: 2003-06-03 06:26:01
    Temat: IBAN pytanie
    Od: t...@o...pl

    CZy to możliwe żeby konto bankowe miało numer w takim formacie:

    GRxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxx

    Właściciel (Grek) się upiera że jest ok i podaje przy tym że to IBAN. Możliwe,
    żeby było o jeden znak krótsze?

    Tom

  • 2. Data: 2003-06-03 06:40:27
    Temat: Re: IBAN pytanie
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > GRxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxx
    >
    > Właściciel (Grek) się upiera że jest ok i podaje przy tym że to IBAN.

    Możliwe :)

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-06-03 07:20:00
    Od: t...@o...pl

    > Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Możliwe,
    >
    > Możliwe :)
    >
    > Pozdrawiam
    > Robert Wicik
    nie wiem jak rozumieć Twoją odpowiedź - moje pytanie było poważne.

    tom

  • 4. Data: 2003-06-03 07:26:36
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    > nie wiem jak rozumieć Twoją odpowiedź - moje pytanie było poważne.

    Ano numer w standardzie IBAN może mieć różną długość, a polska wersja (NRB)
    ma stałą długość 26 cyfr, które można poprzedzić literkami PL.
    KLIK: http://www.ebanki.pl/

    Pozdrawiam i polecam http://www.google.pl/
    Robert Wicik

  • 5. Data: 2003-06-03 07:34:53
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    t...@o...pl wrote:
    [...]

    > nie wiem jak rozumieć Twoją odpowiedź - moje pytanie było poważne.

    Dokładnie tak jak napisał (zapewne) Grecy ustalili numer r-ku dla siebia
    o jeden nr krótszy niż w Polsce. W ramach pojedyczego kraju jest to
    dopuszczalne.

    KJ

  • 6. Data: 2003-06-03 09:28:05
    Od: "Marek J" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > GRxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxx
    >
    > Właściciel (Grek) się upiera że jest ok i podaje przy tym że to IBAN.

    Tak - numery IBAN mają stałą długość w obrębie jednego kraju, w różnych
    krajach mają różne długości. Polska oczywiście przoduje pod względem ilości
    cyfr.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 7. Data: 2003-06-03 10:01:58
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    Marek J wrote:
    [...]

    > Tak - numery IBAN mają stałą długość w obrębie jednego kraju, w różnych
    > krajach mają różne długości. Polska oczywiście przoduje pod względem ilości
    > cyfr.
    Myślicie, ze mamy jakiś kompleks ;-)
    KJ

  • 8. Data: 2003-06-03 10:37:45
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca (newsy)"
    > Myślicie, ze mamy jakiś kompleks ;-)

    sprawdziłem - Grecja ma 27 znaków (ostatni człon 3 cyfry) a Polska jako
    jedyna 28 znaków
    najmniej znaków mają Norwegia (15) i Belgia (16)
    *** blad ***

  • 9. Data: 2003-06-03 10:52:30
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > sprawdziłem - Grecja ma 27 znaków (ostatni człon 3 cyfry) a Polska
    jako
    > jedyna 28 znaków
    > najmniej znaków mają Norwegia (15) i Belgia (16)

    To nie kompleks, tylko w ramach prac nad NRB wyszło, że niebawem będzie
    potrzeba dużo cyfr w związku z Electronic Bill Presentment and Payment
    (EBPP) i polska nie może powtórzyć błędu Belgów czy Norwegów. U mnie na
    uczelni można formularz rekrutacyjny wypełnić na stronie www i wpłacić
    opłatę rekrutacyjną na wygenerowany na podstawie PESELa nr konta. Gdyby
    bank udostępnił więcej cyfr to można byłoby po nr rachunku stwierdzić na
    jaki kierunek zdaje kandydat, bez porównywania z bazą danych.

  • 10. Data: 2003-06-03 11:16:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl> writes:

    > To nie kompleks, tylko w ramach prac nad NRB wyszło, że niebawem będzie
    > potrzeba dużo cyfr w związku z Electronic Bill Presentment and Payment

    Komu i do czego? Te numery sa nie do zapamietania i trudne do
    przepisania. Na diabla ludziom zycie utrudniac?

> [...]
    > bank udostępnił więcej cyfr to można byłoby po nr rachunku stwierdzić na
    > jaki kierunek zdaje kandydat, bez porównywania z bazą danych.

    A gdyby bylo jeszcze wiecej cyfr, to mozna by w nich zakodowac kolor
    oczu i preferencje seksualne. Tylko PO CO?

    A kierunek studiow mozna podac w polu tytulem, jesli to komus przy
    wplacie do czegos potrzbne.

    MJ