  • 1. Data: 2014-11-11 00:56:27
    Temat: Getin Bank - bardzo dluga konserwacja
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Witam,

    na stronie logowania do bankowosci internetowej Getin Bank wisi obecnie, tj.
    2014-11-11 g. 00:55 komunikat o nastepujacej tresci:

    W piątek, 7.11.2014 roku rozpocznie się proces łączenia Bankowości
    Internetowych Getin Noble Banku. Od godziny 22:00 nastąpi przerwa w dostępie
    do usług bankowych dla wszystkich Klientów Bankowości Getin Noble Banku.
    Udostępnienie połączonego Systemu nastąpi w poniedziałek 10.11.2014 roku o
    godzinie 23:59. W czasie przerwy technicznej Klienci Getin Banku będą mogli
    realizować transakcje za pośrednictwem kart płatniczych. Pragniemy
    przeprosić Państwa za wszelkie utrudnienia spowodowane planowanymi pracami.
    Szczegółowe informacje na temat planowanego udostępnienia łączonego Systemu
    Bankowości Internetowej oraz sposobu logowania znajdą Państwo tutaj.

    Termin udostepnienia bankowosci elektronicznej podany w tym komunikacie, tj.
    2014-11-10 g. 23:59 minal juz przed prawie godzina. Problem w tym, ze prace
    te w Getin Bank mialy sie planowo zakonczyc:

    a) 2014-11-10 g. 07:00 - taki komunikat wisial od piatku 2014-11-07
    b) 2014-11-10 g. 13:00 - taki komunikat widzialem 2014-11-10 o 09:00 (pon.)
    c) 2014-11-10 g. 16:00 - taki komunikat widzialem 2014-11-10 o 12:30 (pon.)
    d) 2014-11-10 g. 23:59 - taki komunikat widzialem 2014-11-10 o 17:30 (pon.)

    Ja sie kulturalnie pytam, co pierdalnelo w Getin Bank, ze 18 godzin po
    pierwotnie planowanej dacie udostepnienia bankowosci elektronicznej, nadal
    nie ma mozliwosci nawet zalogowania sie do tejze. Jednoczesnie Getin Bank
    ciagle przesuwa planowamy moment otwarcia bankowosci elektronicznej.

    Czy ktos moze byl dzisiaj - czyli 2014-11-10 (poniedzialk w srodku dlugiego
    weekendu) w oddzialach i byl w stanie cokolwiek zalatwic - mam na mysli
    jakas realna operacje a nie - przykladowo - przyjecie pisemnej dyspozycji
    bez mozliwosci wprowadzenia w system komputerowy?

    --
    Wysłane z pola.

  • 2. Data: 2014-11-11 02:07:49
    Temat: Re: Getin Bank - bardzo dluga konserwacja
    Od: www2 <t...@g...com>

    Trzeba przyznac - niezla wpadka.
    Dopiero teraz dzial reklamacji dostanie paralizu u nich ;-)

    Na szczescie mnie prawie bez roznic w tych dniach bo w Getinie nie trzymam
    kasy poza tej, ktora potrzebuje do obrobienia konta w promocji Tanie Zakupy.

    Widac Panowie stwierdzili, ze drugiej okazji (tak dlugiego wolnego weekendu)
    szybko dla nich nie bedzie, a ze nie chca Bozego Narodzenia to sie wzieli
    i rozgrzebali ;-) Wcale sie im nie dziwie, ale chyba zapomnieli, ze to bank,
    a nie zwykly komercyjny system dla ludzi z wewnatrz....

    W sumie im nie zazdroszcze, choc scalaja swoje systemy jakkolwiek to brzmi.
    Co innego mialo Pekao, ktore importowalo dane z BPH, a co innego teraz ma
    Getin. Przy Pekao migracje zrobili z tego co pamietam w sylwetra albo wtedy
    byly jakies testy. Tak czy siak - w Pekao - pelny profesionalizm, a stopien
    zlozonosci problemu wykladniczo wiekszy (bo nie podejrzewam, aby oba banki
    byly na tym samym systemie - cos z nazwa 3000). Getin delikatnie dal d....

    Teraz to wyglada to tak jakby wszyscy z IT w Getinie albo poszli do domu,
    albo spia nad pudelkami po zjedzonej pizzy, bo nawet zapomnieli
    zmienic zaslepki (komunikatu) na stronie... ;) Niezle jaja...

    Widac wrzesniowa proba migracji to byl tylko przedsmak obecnego weekendu.
    Wtedy tez od rana pierwszego dnia roboczego mial byc jeden system, a byl...
    powrot do starych smieci.

    No coz - obawiam sie, ze 12.11 o godz. 7 zobaczymy kolejna zaslepke, albo
    info, ze migracja sie nie powiodla i o kolejnej (pewnie w Boze Narodzenie
    czy Sylwetra) poinformuja z wyprzedzeniem ;) Ale wtedy bedzie wdrazac to juz
    w duzej czesci inna kadra kierownicza w dziale IT Getina... ;)

    Oby nie... Teraz 2:05 i nadal aktualizacja ;-)

  • 3. Data: 2014-11-11 03:07:20
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    www2 wrote:

> [...]
    > sie wzieli i rozgrzebali ;-) Wcale sie im nie dziwie, ale chyba
    > zapomnieli, ze to bank, a nie zwykly komercyjny system dla ludzi z

    Dobrą reczą jest, że planowo miały być 2 przerwy - tydzień po tygodniu.

    Została zapowiedziana niedostępność 8-9 oraz 15-16 listopada. Można się
    tylko domyślać jakie siły będą się ścierały w Getin Bank, żeby po tym
    trwającym obecnie 24-godzinnym opóźnieniu podtrzymywać decycję o pracach w
    kolejny weekend. Tym bardziej, że de facto przerwa w bankowości jest już
    minimum do 12 listopada, do godziny 07:00. Przecież 11 listopada nie chodzą
    klasyczne przelewy ELIXIR, czyli pewnie to co stanowi w takim banku z 60%
    ruchu przelewów (reszta to jakieś ExpressElixiry, walutowe, wewnętrzne).

    Czyli powtórka z rozrywki - ostatnio 14 do 18 sierpnia 2014 był weekend
    prac, gdzie sporo klientów miało wprowadzone ujemne salda dostępnych środków
    na systemie obsługującym płatności kartowe. To było około 84 godzin bez
    dostępu do środków. Ten problem dotknął między innymi mnie.

    Teraz trochę lepiej się udało, bo saldo na systemie kartowym się zgadza, ale
    prace (zakładając że system wstanie 11 listopada o 07:00) będą trwały
    również 84 godziny, lecz w zasadzie trzeba liczyć do 12 listopada do 07:00 -
    to wychodzi 108 godzin niedostępności bankowości elektronicznej.

    Sam aktualnie trwający weekend obniża im dostępność miesięczną na jakieś 85%
    (jak system ruszy 12 listopada) lub 88% (jeżeli uznamy że start 11 listopada
    jest akceptowalny). W sumie działania planowane, ale niesmak jest.

> [...]
    > czy Sylwetra) poinformuja z wyprzedzeniem ;) Ale wtedy bedzie wdrazac to
    > juz w duzej czesci inna kadra kierownicza w dziale IT Getina... ;)

    Czekam z niecierpliwością na info z 12 listopada z 09:00, że prace będą
    trwały do 12 listopada do 13:00.

    --
    Wysłane z pola.

  • 4. Data: 2014-11-11 10:20:20
    Od: www2 <t...@g...com>

    www lezy i kwiczy, choc zaslepke juz dali uniwersalna ;-)
    ale za przez mobilna aplikacje mozna sie logowac :)

  • 5. Data: 2014-11-11 10:24:24
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2014-11-11 o 10:20, www2 pisze:
    > www lezy i kwiczy, choc zaslepke juz dali uniwersalna ;-)
    > ale za przez mobilna aplikacje mozna sie logowac :)

    W związku z uruchomieniem połączonej Bankowości Internetowej Getin Noble
    Bank S.A. dotychczasowy adres strony logowania zmienił się na nowy
    secure.getinbank.pl Więcej informacji o zmianie znajdziesz tutaj

    i można tylko wybrać opcję wyloguj...bardzo śmieszne

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2014-11-11 10:25:18
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2014-11-11 10:20, www2 pisze:
    > www lezy i kwiczy, choc zaslepke juz dali uniwersalna ;-)

    Tak uniwersalna że aż spierniczona ;)

    https://secure.openonline.pl/index/forbidden

    widać całe zasoby białkowe poszły na integrację i nie było komu ustawić
    prawidłowych ścieżek do styli ;)

  • 7. Data: 2014-11-11 10:39:21
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    www2 wrote:

    > www lezy i kwiczy, choc zaslepke juz dali uniwersalna ;-)
    > ale za przez mobilna aplikacje mozna sie logowac :)

    10:38 - ekran logowania jest już dostępny pod adresem secure.getinbank.pl

    Podejmuję probę.

    --
    Wysłane z pola.

  • 8. Data: 2014-11-11 10:40:34
    Od: www2 <t...@g...com>

    Juz ruszylo. nice. ladny...

  • 9. Data: 2014-11-11 10:55:52
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    www2 wrote:

    > Juz ruszylo. nice. ladny...

    Ja się niestety nie przekonam czy ładny, ponieważ okazało się że należy
    podpisać zupełnie nową umowę na bankowość elektroniczną. Jakby idioci z
    Getin Bank wspomnieli o tym wcześniej, to bym to wczoraj załatwił w
    oddziale.

    Tymczasem przed podpisaniem umowy w formie elektronicznej wyskakuje opis:

    W kolejnych krokach: zapoznasz się z regulaminem i umowami, dokonasz wyboru
    sposobu dostarczania wyciągów oraz wybierzesz zgody marketingowe. Powyższe
    kroki zaakceptujesz jednorazowym kodem autoryzacyjnym SMS.

    Problem w tym, że aż do momemntu ekranu podsumowania, gdzie pojawia się info
    że mam podać kod przesłany SMS, nie ma dialogu na zgody marketingowe. W
    umowie którą akceptuję o typowych zgodach marketingowych ani słowa (umowa
    stanowi tylko że można mi słać SMSy autoryzacyjne i dotyczące umów
    produktów, czyli pewnie pod tym drugim hasłem kryje się agresywny marketing
    SMS).

    W każdym razie miała być aktualizacja zgód marketingowych i nie ma jej.

    --
    Wysłane z pola.

  • 10. Data: 2014-11-11 11:12:02
    Od: jj <p...@w...pl>

    Mnie zastanawia natomiast sens tego calego zamieszania. Najpierw tworza klony/brandy
    osobne systemy, wyglad itd. A potem to wszystko wrzucaja do jednego wora. Nie mogli
    od razu ladowac klientow do jednego getinu? openy, getinonline, gb24, openfinance,
    idea. Sensu w tym nie widze (ale ja jestem prosty czlowiek)