  • 1. Data: 2016-02-10 19:23:46
    Temat: Gdzie najtaniej ;) pożyczka 20K na 48M
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Po znajomości pomagam w poszukiwaniu pożyczki gotówkowej 20K na 48M z
    opcją wcześniejszej spłaty/spłat wyższych rat w celu skrócenia okresu
    i/lub obniżenia kolejnych rat.

    Najtansze dotychczas znalezione to Reifeisen:
    Prowizja 7%
    Oprocentowanie 9,99% (lub niższe jeśli weźmie się konto i/lub kk).

    Osoba która szuka akceptuje takie rozwiązanie ponieważ z miesięcznymi
    opłatami za konto (3 zł za debetówkę, 0 zł za konto) i kk (5 zł)i tak
    wychodzi taniej - wtedy dają oprocentowanie 6,99%.

    W tej opcji koszt kredytu (powiększony o obowiązkowe opłaty tj 144 zł
    karta do konta + 240 zł karta kredytowa) wynosi 4985.13 zł.

    Czy/gdzie da się taniej?

    Pożyczka ma być przeznaczona na wykup mieszkania gminnego ("z
    rabatem") z tymże do rabatu uprawniona jest matka (która nie ma
    zdolności) a mieszkanie ma szybko po wykupie stać się własnością córki
    (darowizna). Czy w takiej sytuacji jest szansa aby mówić o kredycie
    "mieszkaniowym" (może będzie taniej?) czy też pozostaje pożyczka na
    warunkach jw.?

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 2. Data: 2016-02-10 19:49:36
    Temat: Re: Gdzie najtaniej ;) pożyczka 20K na 48M
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości
    >Po znajomości pomagam w poszukiwaniu pożyczki gotówkowej 20K na 48M z
    >Najtansze dotychczas znalezione to Reifeisen:

    A ile z tego RRSO wychodzi ?
    Tak "z ulicy" to dosc tanie ofery ma chyba Alior.
    A reszta u doradcow.

    To niech jeszcze sprawdzi czy nie uda jej sie czesci zadluzenia
    przerzucic na KK - to ich "wysokie oprocentowanie" bywa calkiem
    konkurencyjne.
    A przerzucenie moze byc np takie, ze np pensje w calosci do kasy, a
    potem miesiac na karte :-)
    A nawet wyplata gotowki z bankomatu potrafi byc umiarkowanie kosztowna
    .

> [...]
    >(darowizna). Czy w takiej sytuacji jest szansa aby mówić o kredycie
    >"mieszkaniowym" (może będzie taniej?) czy też pozostaje pożyczka na

    Pogadaj w gminie - powinni miec tam wiecej takich przypadkow, moze
    matka moze sie od razu zrzec, a moze przejdzie jakas wspolwlasnosc ...

    J.

  • 3. Data: 2016-02-10 20:07:44
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/10/2016 12:23 PM, WAM wrote:

> [...]
    > rabatem") z tymże do rabatu uprawniona jest matka (która nie ma
    > zdolności) a mieszkanie ma szybko po wykupie stać się własnością córki

    Kto szuka pozyczki. Matka czy corka?
    W pekao dostałem 20 tys za samo pokazanie swistka z emeryturą. Fakt, ze
    trzebaby tam miec konto.

    Dawno sie tym nie interesowalem, ale sprawdzcie czy po wykupie na pewno
    bezbolesnie mozna to potem szybko darowac.
    Zeby sie nie okazalo, ze rabat trzeba oddac.

  • 4. Data: 2016-02-10 20:14:55
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 10 Feb 2016 19:49:36 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A ile z tego RRSO wychodzi ?

    Tu policzylem dla podanych warunków
    http://www.kalkulatorfinansowy.pl/kalkulator/kalkula
    tor-kredytowy-VI-kalkulator-rzeczywistej-rocznej-sto
    py-oprocentowania_23

    wpisałem parametry podane z banku: 20000, 6,99%, 7%, 384 zł (koszty
    karty debetowej i kredytowej) i... całkowity koszt wyszedł mi niższy
    niż podał bank a RRSO pokazało 12,57%.

    Dla uzyskania wskazanego całkowitego kosztu podanego w banku musiałem
    zwiększyć "inne koszty" z 384 na 602 - wówczas suma się zgadza a RRSO
    wynosi 13,3%

    >Tak "z ulicy" to dosc tanie ofery ma chyba Alior.
    >A reszta u doradcow.
    Od doradców najtaniej było w Reifeisen ale było drożej niż w Reifeisen
    bezpośrednio (pod warunkiem wzięcia konta i kk).
    U doradców całkowity koszt: 25.306
    W banku bez produktów dodatkowych: 25.808
    W banku z kontem i kk uwzględniając koszty tych dodatków: 24.985

    >To niech jeszcze sprawdzi czy nie uda jej sie czesci zadluzenia
    >przerzucic na KK - to ich "wysokie oprocentowanie" bywa calkiem
    >konkurencyjne.
    W ogóle patrzyła na gotówkę z KK Citi którą posiada bo akurat się
    napatoczyli z ofertą
    https://www.online.citibank.pl/polish/credit_cards/D
    odatkowe_srodki_spoza_limitu_karty.htm
    ale tam biorą 30 zł miesiecznie za obsługę środków :D więc wychodzi
    drożej

    >A przerzucenie moze byc np takie, ze np pensje w calosci do kasy, a
    >potem miesiac na karte :-)
    Tak ten patent "sprzedany". Patrzyła też na możliwość limitu
    odnawialnego w koncie żeby się samo z pensji spłacało (chwilowo
    częściowo) ale też wychodziło drożej.

    >Pogadaj w gminie - powinni miec tam wiecej takich przypadkow, moze
    >matka moze sie od razu zrzec, a moze przejdzie jakas wspolwlasnosc ...
    Raczej chodziło mi o punkt widzenia banków czy da się w tej sytuacji
    zrobić kredyt hipoteczny. W gminie twierdza że tylko najemca może
    wykupić z bonifikatą należną za długi najem i inaczej nie da rady.

    WAM

  • 5. Data: 2016-02-10 20:28:56
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 10 Feb 2016 13:07:44 -0600, witek <w...@g...pl> wrote:

    >Kto szuka pozyczki. Matka czy corka?
    Córka.

    >W pekao dostałem 20 tys za samo pokazanie swistka z emeryturą.
    Matka bez pracy i bez emerytury.

    >Dawno sie tym nie interesowalem, ale sprawdzcie czy po wykupie na pewno
    >bezbolesnie mozna to potem szybko darowac.
    >Zeby sie nie okazalo, ze rabat trzeba oddac.
    Dziękuje za ostrzeżenie, przepis Art 68 ustawy o gospodarce
    nieruchomościami jest mi znany ale nie dotyczy "bliskich"
    zdefiniowanych w Art 4 na których wraz z lokalem przechodzi zakaz
    dalszego zbywania pod groźbą utraty rabatu:

    Art. 4
    [...]
    13) osobie bliskiej - należy przez to rozumieć zstępnych, wstępnych,
    rodzeństwo, dzieci rodzeństwa, małżonka, osoby przysposabiające i
    przysposobione oraz osobę, która pozostaje ze zbywcą faktycznie we
    wspólnym pożyciu;

    [...]
    Art. 68 ust. 2. Jeżeli nabywca nieruchomości zbył nieruchomość lub
    wykorzystał ją na inne cele niż cele uzasadniające udzielenie
    bonifikaty, przed upływem 10 lat, a w przypadku nieruchomości
    stanowiącej lokal mieszkalny przed upływem 5 lat, licząc od dnia
    nabycia, jest zobowiązany do zwrotu kwoty równej udzielonej
    bonifikacie po jej waloryzacji. Zwrot następuje na
    żądanie właściwego organu.

    2a. Przepisu ust. 2 nie stosuje się w przypadku:
    1) zbycia na rzecz osoby bliskiej, z zastrzeżeniem ust. 2b;
    [...]

    2b. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do osoby bliskiej, która
    zbyła lub wykorzystała nieruchomość na inne cele niż cele
    uzasadniające udzielenie bonifikaty, przed upływem 10 lat, a w
    przypadku nieruchomości stanowiącej lokal mieszkalny przed upływem 5
    lat, licząc od dnia pierwotnego nabycia.

    WAM

  • 6. Data: 2016-02-10 22:46:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >wpisałem parametry podane z banku: 20000, 6,99%, 7%, 384 zł (koszty
    >karty debetowej i kredytowej) i... całkowity koszt wyszedł mi niższy

    Dlatego wlasnie patrzysz na RRSO z oferty wyliczonej przez bank, a nie
    sam liczysz :-)

    >Dla uzyskania wskazanego całkowitego kosztu podanego w banku musiałem
    >zwiększyć "inne koszty" z 384 na 602 - wówczas suma się zgadza a RRSO
    >wynosi 13,3%

    No ... ciekaw jestem czy bank wliczyl te 384 zl za karty.
    Bo jak to promocja taka dla posiadaczy kart, to oni oplat nie licza
    tylko je tak czy inaczej placa :-)

    600 zl oplaty innej ?

> [...]

    Dodatkowe_srodki_spoza_limitu_karty.htm
    >ale tam biorą 30 zł miesiecznie za obsługę środków :D więc wychodzi

    Bo to trzeba spojrzec tu
    https://www.online.citibank.pl/polish/credit_cards/p
    oyczka-na-telefon.htm
    Tu nie biora 30zl, ani 5% prowizji za rozlozenie na raty ... a rata
    tylko o 10 zl nizsza wychodzi, cuda :-)

    I w dodatku w twoim przykladzie
    "Reprezentatywny przykład nie uwzględnia kosztów związanych z wydaniem
    i użytkowaniem Karty Kredytowej Citibank."
    a w moim
    "w tym opłata roczna za wydanie i możliwość użytkowania karty głównej
    96 zł." (za jeden rok)

    Cuda :-) Banki to jednak zlodzieje :-)

    >Patrzyła też na możliwość limitu
    >odnawialnego w koncie żeby się samo z pensji spłacało (chwilowo
    >częściowo) ale też wychodziło drożej.

    Tez zalezy od banku, ostatnio przyuwazylem cos "przedluzenie limitu na
    kolejny rok" i pare procent :-)

    >Raczej chodziło mi o punkt widzenia banków czy da się w tej sytuacji
    >zrobić kredyt hipoteczny.

    Nie ma szans, bo i jak. Corka pozycza a matka zostaje wlascicielka ?
    Na to bank nie pojdzie :-)
    Za to potem jakis kredyt konsolidacyjny moze ...

    No chyba, ze corka jako zyrant podniesie matce zdolnosc kredytowa ...
    albo moze byc dopisana do (splacania) kredytu, a do nieruchomosci nie
    musi ...
    A swoja droga - matka na pewno nie ma zdolnosci ?
    Kwota dosc niewielka, a wartosc nierumochosci spora.

    >W gminie twierdza że tylko najemca może
    >wykupić z bonifikatą należną za długi najem i inaczej nie da rady.

    Taki przepis ... ale moze sa jakies obejscia.
    Dlatego sugerowalem wspolwlasnosc - najemca wykupuje (nie sam), a i w
    banku sa podstawy do kredytu na dwie osoby.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Bank-sfinansuje-wyku
    p-mieszkania-3279375.html

    P.S. masz kilka ofert, roznice jak widac niewielkie, duzo lepszej
    chyba nie znajdziesz ... brac co daja.
    Albo kupowac wszystko na KK i splacac tylko minimum - za kilka
    miesiecy pare tys sie odlozy.
    Ale o kredyt lepiej wystapic wczesniej :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-02-10 23:35:36
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 10 Feb 2016 22:46:17 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Dlatego wlasnie patrzysz na RRSO z oferty wyliczonej przez bank, a nie
    >sam liczysz :-)
    Patrzę na całkowity koszt w pieniądzu bo spłacasz złotówki a nie
    procenty, czy to źle?

    >No ... ciekaw jestem czy bank wliczyl te 384 zl za karty.
    >Bo jak to promocja taka dla posiadaczy kart, to oni oplat nie licza
    >tylko je tak czy inaczej placa :-)
    >
    >600 zl oplaty innej ?
    Ja sam wliczyłem te 384 do całkowitego kosztu kredytu podanego przez
    bank w celu uzyskania całkowitego REALNEGO kosztu kredytu dla
    porównania z inną ofertą w której nie ma wymagań na produkty dodatkowe
    (np z ofertą od doradców).

> [...]
    poyczka-na-telefon.htm
    >Tu nie biora 30zl, ani 5% prowizji za rozlozenie na raty ... a rata
    Przy kredycie z limitu biorą 20 zł, przy kredycie z dodatkowego limitu
    30 zł. Wg TOIP prowizja za rozlozenie na raty to 10% min 50 zł :) Skąd
    info że nie biorą? Tam tylko o tym nie piszą ale biorą :)

    >Tez zalezy od banku, ostatnio przyuwazylem cos "przedluzenie limitu na
    >kolejny rok" i pare procent :-)
    Tak wlasnie np millenium bierze 1,99% za udzielenie i co roku 1,99% za
    przedluzenie.

    Dzis znalazlem oferte na limit w BZWBK: 0% za udzielenie limitu, 10%
    oprocentowanie, 1% min 50 zl za przedluzenie limitu co roku (od kwoty
    przedluzanego limitu).
    http://www.bzwbk.pl/kredyty/kredyty-gotowkowe/limit-
    kredytowy-w-koncie/limit-kredytowy-w-koncie.html
    0% prowizji za udzielenie limitu kredytowego w koncie w ramach
    promocji Limit na start bez prowizji"

    Aby uzyskać limit kredytowy w koncie w BZ WBK wystarczy:

    posiadać lub otworzyć konto osobiste
    posiadać stałe i udokumentowane źródło dochodów

    Ile realnie dadza limitu dla nowego Klienta który otworzy konto
    osobiste? Ilukrotnosci dochodu można się spodziewać?

    Dodatkowo doplaca jeszcze 100 zł za uruchomienie konta wiec tez
    pomniejsza to koszty. Oczywiscie te 100 zl mozna zgarnac nie biorac
    kredytu ale jak ktos nie jest na tej grupie to i za wisienkami nie
    biega miedzy bankami.

    Nie uwzgledniając tych 100 zł, zakladajac splate w rownych ratach
    dojda prowizje za przedluzenie limitu w kolejnych latach: 150, 100, 50
    tj razem 300 zl.
    Daje do koszt calkowity 24.648 (RRSO 11.35%).
    Realnie oczywiście wyjdzie mniej bo wynagrodzenie będzie wpływać więc
    limit będzie wykorzystany w mniejszym stopniu.

    >Nie ma szans, bo i jak. Corka pozycza a matka zostaje wlascicielka ?
    >Na to bank nie pojdzie :-)
    Tak tez myslalem, chcialem sie upewnic czy moze jakas konstrukcja
    istnieje.

    >P.S. masz kilka ofert, roznice jak widac niewielkie, duzo lepszej
    >chyba nie znajdziesz ... brac co daja.
    "Chyba nie znajde" to wiem, bez pytania grupy. Liczylem jednakze ze
    moze ktos ostatnio gdzies cos negocjowal ;) I sie pochwali. Albo ze
    ktos mi wytknie że zapomniałem/przeoczyłem jakąś opcję rynkową :) Ale
    chyba juz wszystko przebadane.

    >Albo kupowac wszystko na KK i splacac tylko minimum - za kilka
    >miesiecy pare tys sie odlozy.
    Kwoty za wykup mieszkania nie da sie tanio wykonac w opcji "kupowac na
    KK i splacac minimum", przelew z kk w citi prowizja 6%
    Trzeba te 20.000 miec :)

    Chociaz... gmina ma chyba wynegocjowane z bankiem obsluge kart za
    zerową prowizję to moze lykna kase za wykup placona karta? :D

    WAM

  • 8. Data: 2016-02-11 00:09:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości grup
    com...
    On Wed, 10 Feb 2016 22:46:17 +0100, "J.F."
    >Patrzę na całkowity koszt w pieniądzu bo spłacasz złotówki a nie
    >procenty, czy to źle?

    Jesli splaty rozlozone na rowne miesieczne raty, to dobrze.

    Ale rozlozenie moze byc inne, ilosc rat moze byc inna - wtedy trudniej
    porownac - i RRSO robi sie bardziej miarodajne.

    Tylko trzeba wszystkie oplaty uwzglednic - a bank ma obowiazek
    uwzglednic podajac RRSO.

> [...]
    -kredytowy-w-koncie/limit-kredytowy-w-koncie.html
    >0% prowizji za udzielenie limitu kredytowego w koncie w ramach

    prowizja 0, oprocentowanie 10%, a RRSO 10.47, klamczuszki :-)
    Ale i tak niewielkie.
    Z oplata za przedluzenie bedzie jednak troche wiecej.

    >Dodatkowo doplaca jeszcze 100 zł za uruchomienie konta wiec tez
    >pomniejsza to koszty.

    Karty maja w wiekszosci platne ... no ale w sumie - mozna i bez karty

> [...]
    >50
    >tj razem 300 zl.
    >Daje do koszt calkowity 24.648 (RRSO 11.35%).

    RRSO chyba ciut mniejsze, bo zalozyles oplate z gory, a ona bedzie
    rozlozona.
    Ale niezauwazalnie mniejsze :-)

    >Kwoty za wykup mieszkania nie da sie tanio wykonac w opcji "kupowac
    >na
    >KK i splacac minimum", przelew z kk w citi prowizja 6%
    >Trzeba te 20.000 miec :)

    Ja je proponuje uskladac przez niewydawanie gotowki w sklepach.
    Tzn calej pewnie nie uskladasz, ale tu 5k, tam 5k, kredyt na 10k i
    jest :-)

    >Chociaz... gmina ma chyba wynegocjowane z bankiem obsluge kart za
    >zerową prowizję to moze lykna kase za wykup placona karta? :D

    Nawet jakby zaplacili 2% prowizji i przerzucili na nabywce, to i tak
    taniej niz inne opcje, moze z wyjatkiem tego BZ.

    Tylko czujnosc mi sie podniosla ... obsluga kart z zerowa prowizja ...
    czy to nie tak jak z Poczta - ze ich traktuja jak bankomat ?
    I oni nie zaplaca prowizji, za to placacy zaplaci 6% czy ile tam jego
    bank przewiduje ...

    W kazdym badz razie rzecz warta sprawdzenia.

    J.

  • 9. Data: 2016-02-11 07:54:34
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 11 Feb 2016 00:09:07 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jesli splaty rozlozone na rowne miesieczne raty, to dobrze.
    Raty równe.

    >prowizja 0, oprocentowanie 10%, a RRSO 10.47, klamczuszki :-)
    Rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) dla limitu kredytowego
    w koncie osobistym, o który umowę zawarto w usługach bankowości
    elektronicznej BZWBK24 internet/mobile wynosi 10,47% przy
    następujących założeniach: całkowita kwota kredytu 4400 zł,
    oprocentowanie zmienne 10,00% w skali roku, prowizja za udzielenie
    kredytu 0 zł, okres kredytowania 12 miesięcy, przez cały okres
    kredytowania limit jest w pełni wykorzystany, spłata odsetek -
    miesięcznie w wysokości 37,37 zł, spłata kapitału jednorazowo na
    koniec okresu kredytowania w wysokości -4 400zł, całkowita kwota do
    zapłaty 4841,20 zł.

    4841,20 / 4400 = 110,02%. Nie wiem dlaczego 10,47% podają :)

    >Karty maja w wiekszosci platne ... no ale w sumie - mozna i bez karty
    W tej opcji +100 zł mają chyba za darmo do 06.2017.
    Później może być róznie ale skoro prowizja 0% to można się z limitem
    przenieść do innego banku bez wielkiej straty.

    >Ja je proponuje uskladac przez niewydawanie gotowki w sklepach.
    >Tzn calej pewnie nie uskladasz, ale tu 5k, tam 5k, kredyt na 10k i
    >jest :-)
    Ja to bym pewnie tak zrobił ale ta mała rodzina nie wydaje takich
    pieniędzy o jakich łowcy wisienek zazwyczaj rozmawiają.

> [...]
    >czy to nie tak jak z Poczta - ze ich traktuja jak bankomat ?
    >I oni nie zaplaca prowizji, za to placacy zaplaci 6% czy ile tam jego
    Sprawdzone w praktyce (przy opłatach za DR).
    http://bip.um.szczecin.pl/chapter_50454.asp?soid=BAB
    6952773CF4DBC90734FDBF8BAB891
    http://bip.um.szczecin.pl/files/B497E3D5A34942E7AE05
    FBFD6577A4C1/Specyfikacja%20Istotnych%20Warunk%C3%B3
    w%20Zam%C3%B3wienia.pdf

    Przyjmowanie platnosci na rzecz Zamawiajacego za pomoca terminali
    platniczych POS:
    a) Wykonawca zobowiazuje sie swiadczyc na rzecz Zamawiajacego uslugi
    zwiazane z realizacja i rozliczaniem transakcji oplacanych kartami
    platniczymi (wydanymi w Polsce, UE i poza UE) typu VISA, Visa
    Elektron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro, Vpay (wymagana
    jest rowniez obsluga kart platniczych w technologii zblizeniowej) za
    pomoca terminali POS.
    [...]
    e) Wszelkie opłaty i prowizje od transakcji płatniczych dokonywanych
    za pośrednictwem kart płatniczych będą ponoszone przez Wykonawcę.

    PKO BP bierze za kompleksową obsługę (rachunki, karty przedpłacone,
    akceptacja kart bez prowizji) opisaną w SIWZ 0,01 zł miesięcznie:
    http://www.szczecin.pl/chapter_59018.asp?soid=A4EAEA
    8D7783439F915BF89A75BA914E

    WAM

  • 10. Data: 2016-02-11 08:45:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości grup
    com...