  • 11. Data: 2016-02-11 10:33:41
    Temat: Re: Gdzie najtaniej ;) pożyczka 20K na 48M
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości grup
    com...
    On Thu, 11 Feb 2016 00:09:07 +0100, "J.F."
> [...]
    >elektronicznej BZWBK24 internet/mobile wynosi 10,47% przy
    >następujących założeniach: całkowita kwota kredytu 4400 zł,
    >oprocentowanie zmienne 10,00% w skali roku, prowizja za udzielenie
    >kredytu 0 zł, okres kredytowania 12 miesięcy, przez cały okres
    >kredytowania limit jest w pełni wykorzystany, spłata odsetek -
    >miesięcznie w wysokości 37,37 zł, spłata kapitału jednorazowo na
    >koniec okresu kredytowania w wysokości -4 400zł, całkowita kwota do
    >zapłaty 4841,20 zł.
    >4841,20 / 4400 = 110,02%. Nie wiem dlaczego 10,47% podają :)

    Bo te odsetki co miesiac wplacasz, a nie po roku.
    Roznica miedzy procentem prostym a skladanym sie objawila.

    >Sprawdzone w praktyce (przy opłatach za DR).

    a twoja karta jaka przewiduje prowizje za wyplate z bankomatow PKOBP ?

    >http://bip.um.szczecin.pl/chapter_50454.asp
    >http://bip.um.szczecin.pl/files/B497E3D5A34942E7AE0
    5FBFD6577A4C1/Specyfikacja%20Istotnych%20Warunk%C3%B
    3w%20Zam%C3%B3wienia.pdf

    >Przyjmowanie platnosci na rzecz Zamawiajacego za pomoca terminali
    >platniczych POS:
    >a) Wykonawca zobowiazuje sie swiadczyc na rzecz Zamawiajacego uslugi
    >zwiazane z realizacja i rozliczaniem transakcji oplacanych kartami
    >platniczymi (wydanymi w Polsce, UE i poza UE) typu VISA, Visa
    >Elektron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro, Vpay (wymagana
    >jest rowniez obsluga kart platniczych w technologii zblizeniowej) za
    >pomoca terminali POS.
    [...]
    >e) Wszelkie opłaty i prowizje od transakcji płatniczych dokonywanych
    >za pośrednictwem kart płatniczych będą ponoszone przez Wykonawcę.

    To dwojako mozna rozumiec. Prowizje wszelkie, czy wszelkie prowizje po
    stronie zamawiajacego tylko.

    >PKO BP bierze za kompleksową obsługę (rachunki, karty przedpłacone,
    >akceptacja kart bez prowizji) opisaną w SIWZ 0,01 zł miesięcznie:

    Prestiz, dumping ? A potem rzad narzeka, ze podatkow za malo bank
    placi :-)
    Czy dobry z tego zysk - duze pieniadze na obrotowym koncie bez odsetek
    ..

    >http://www.szczecin.pl/chapter_59018.asp

    A tu, jakby wbrew SIWZ
    "Możliwość płacenia kartą bankomatową"

    J.

  • 12. Data: 2016-02-11 10:53:57
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 11 Feb 2016 10:33:41 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >a twoja karta jaka przewiduje prowizje za wyplate z bankomatow PKOBP ?
    To nie jest wypłata z bankomatu tylko normalna płatność jak w sklepie
    (i nie taka nienormalna jak płatność-wypłata na poczcie).

    >Prestiz, dumping ? A potem rzad narzeka, ze podatkow za malo bank
    >placi :-)
    >Czy dobry z tego zysk - duze pieniadze na obrotowym koncie bez odsetek
    Raczej chodzi o te pieniadze właśnie.
    W ramach tego grosza muszą też utrzymać etaty w okienkach kasowych w
    urzędzie (2 lokalizacje) chociaż teraz w ramach redukcji kosztów
    dołożono terminale do sali obsługi (są przy każdym okienku obsługi).
    Wcześniej były tylko w kasie więc trzeba było iść do kolejki kasowej.
    No i jeszcze opłato-urzędo-mat jest.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 13. Data: 2016-02-11 12:00:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Nie uwzgledniając tych 100 zł, zakladajac splate w rownych ratach
    > dojda prowizje za przedluzenie limitu w kolejnych latach: 150, 100, 50
    > tj razem 300 zl.

    Jeśli dobrze rozumiem zakładasz stopniowe zmniejszanie limitu.
    Sprawdź w TPiO opłatę za zmniejszenie limitu.
    P.G.

  • 14. Data: 2016-02-11 20:22:31
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-02-10 o 19:23, WAM pisze:

    > Najtansze dotychczas znalezione to Reifeisen:
    > Prowizja 7%
    > Oprocentowanie 9,99% (lub niższe jeśli weźmie się konto i/lub kk).

    oprocentowanie prawie max, można znaleźć lepsze oferty

    a czy będzie wpis na rzecz gminy w KW?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2016-02-11 22:53:32
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 11 Feb 2016 20:22:31 +0100, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    >oprocentowanie prawie max, można znaleźć lepsze oferty
    No właśnie po to ten wątek. Proszę o nakierowanie na lepsze oferty :)
    Tylko żeby nie było oprocentowanie 7% a prowizja 20% :D

    Wpis na rzecz gminy? Nie rozumiem.

    WAM

  • 16. Data: 2016-02-12 02:05:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    WAM <n...@n...nopl.pl> writes:

    > Wpis na rzecz gminy? Nie rozumiem.

    Czasami w dziale III kw mieszkania spotykałem adnotację typu:

    "ROSZCZENIE GMINY MIASTA NOWY TARG O ZWROT ZWALORYZOWANEJ BONIFIKATY NA
    RZECZ SPRZEDAWCY W PRZYPADKU WYKORZYSTANIA PRZEZ NABYWCĘ ZAKUPIONEGO
    LOKALU NA CELE INNE NIŻ MIESZKANIOWE LUB ZBYCIU LOKALU /Z WYŁACZENIEM
    ZBYCIA NA RZECZ OSOBY BLISKIEJ, LUB ZAMIANY/ PRZED UPŁYWEM 10 LAT LICZĄC
    OD DNIA ZAWARCIA TEJ UMOWY SPRZEDAŻY "
    hipoteki na np. kwotę rabatu nie widziałem.

    Może o to chodzi?

    KJ
    Youth is such a wonderful thing. What a crime to waste it on children.
    -- George Bernard Shaw

  • 17. Data: 2016-02-14 17:46:28
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Kredyt odnawialny w ROR PKOBP ?

    -----

  • 18. Data: 2016-02-14 19:13:39
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 14 Feb 2016 17:46:28 +0100, ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>
    wrote:

    >Kredyt odnawialny w ROR PKOBP ?
    Masz na niego jakieś atrakcyjne warunki?
    Na stronie widzę 2,5% za udzielenie, 2,5%-3,1% za odnowienie

    WAM

  • 19. Data: 2016-02-15 09:38:23
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    To chyba niedużo?
    Inna sprawa, że na mieszkanie to szukałbym kredytu/pożyczki hipotecznej, może np. w
    jednym z banków hipotecznych (udzielają jeszcze? np. PeKaO BH?), powinno być parę
    p.p. mniej.

    -----

  • 20. Data: 2016-02-15 11:22:40
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 09:38:23 +0100, ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>
    wrote:

> [...]
    jednym z banków hipotecznych (udzielają jeszcze? np. PeKaO BH?), powinno być parę
    Mam wrażenie że nie przeczytałeś w całości opisu sytuacji oraz wątku.
    A jeśki przeczytałeś to wskaż który bank i na jakich warunkach udzieli
    tego kredytu w opisanej sytuacji.

    WAM