  • 1. Data: 2012-10-13 14:14:52
    Temat: GETIN i wplyw z zewnatrz
    Od: k...@g...com

    Przelałam z GetinOnLine (przyjmijmy: GOL) do Getin Banku (GB) kwotę zwalniającą z
    opłaty za prowadzenie konta w GB.
    Opłatę naliczono.
    Wg wyjasnienia banku ma to być przelew z innego banku, a GOL jest w tym samym
    holdingu co GB.
    Czy słusznie pobrano opłatę?

    A gdybym przelała do GB z Idea Banku lub FM banku, albo Noble banku, to także by nie
    zwolnili - tak tłumaczą, ze to ten sam holding.
    Ale ja nie muszę wiedzieć, że to nie jest "inny bank".
    Ponadto podpisywałam osobne umowy na prowadzenie rorów zarówno z GB jak i z GOL.

    Inna ciekawostka: w oddziale GB na podstawie dodwodu osobistego nie mogli odszukac
    numeru rachunku w GOL i przyjąć wpłaty, tłumacząc, że to nie jest ten sam bank, i nie
    maja dostępu w GB do danych GOL.

    W umowie rachunku, jak i w tabeli opłat i prowizji nie precyzują,ze inny bank z
    którego ma być przelew to musi być bank spoza holdingu pana Czarneckiego.

    Czy można walczyć o zwrot opłaty za prowadzenie konta, moim zdaniem niesłusznie
    pobranej?
    Jak to uzasadnić, bo konsultanci w kółko powtarzaja swoją mantrę, że GOL jest w
    jednym holdingu z GB i taki przelew nie jest przelewem z innego banku.

  • 2. Data: 2012-10-13 15:11:07
    Temat: Re: GETIN i wplyw z zewnatrz
    Od: "maciek" <e...@i...pl>

    > <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > odszukac numeru rachunku
    > w GOL i przyjąć wpłaty, tłumacząc, że to nie jest ten sam bank, i nie maja

    Miałem identyczną sytuację niecały rok temu, z tym, że mi jeszcze byli
    łaskawi pobrać opłatę za konto z półrocznym poślizgiem - to znaczy gdy przez
    bodaj trzy miesiące wymagany przelew robiłem z GOLa, nie pobierali opłaty,
    tylko po to, by pobrać ją po pół roku. Też mieli identyczne tłumaczenie, że
    to ten sam bank. Złożyłem reklamację mówiąc że:
    - konto zakładałem w ramach jakiejś promocji na lokaty, na nowe środki,
    pytałem wtedy, czy można z GOLa przelać, i usłyszałem "tak, bo to inny bank"
    - też się kiedyś w oddziale odbiłem od obsługi mówiącej, że "GOL to inny
    bank i nie mają dostępu do danych"
    - przelewy z GOLa w systemie GetinBanku były u mnie widoczne jako
    "zewnętrzne"
    - u mnie dodatkowo była kwestia tego, że zrobili sobie "wyrównanie" za pół
    roku wstecz, więc się z nimi, kłóciłem dodatkowo o to

> [...]
    > Jak to uzasadnić, bo konsultanci w kółko powtarzaja swoją mantrę, że GOL
    > jest w jednym holdingu z GB i > taki przelew nie jest przelewem z innego

    Ja złożyłem reklamację przez ich system bankowości. Pierwszą odpowiedź
    dostałem właśnie taką, że "to ten sam bank", więc im odpisałem podając te
    punkty co powyżej. Dostałem informację z numerem skargi, a trochę później mi
    opłaty zwrócili. Tylko to było rok temu, a od tego czasu ich regulaminy się
    pozmieniały, więc nie wiem czy coś nowego nie doszło. W ogóle numery
    rozliczeniowe dla kont z GB i GOLa, z tego co pamiętam, też się różnią,
    chociaż gdzieś tam w ogólnym spisie są oba podpięte do tego samego
    właściciela, no i dodatkowo GOL i GB AFAIK podpadają też pod tą samą
    gwarancję bankową.

    Pozdrawiam,
    maciek

  • 3. Data: 2012-10-13 16:36:18
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    Przelałam z GetinOnLine (przyjmijmy: GOL) do Getin Banku (GB) kwotę
    zwalniającą z opłaty za prowadzenie konta w GB.
    Opłatę naliczono.
    --------------
    Ne bede sie wczytywal w regulaminy, ale rachunki w GO i Getinie placowkowym
    sa prowadzone przez Getin Noble Bank (ten sam bank ale inne oddzialy,
    historycznie Noble i Getin polaczyly sie jakis czas temu). Natomiast co sie
    tyczy Idea banku, to jak najbardziej mozna to reklamowac, gdyz dziala on
    zupelnie innej licencji bankowej, najprosciej sprawdz gwarancje BFG i
    zobaczysz, ze sa to odrebne podmioty.

  • 4. Data: 2012-10-15 13:23:03
    Od: k...@g...com

    Nie wiem, czy to poprawne działanie banku - a mam wrażenie, że GB ukrywa się za
    różnymi nazwami. Następnie na klienta przerzuca odpowiedzialność za to, że nie wie co
    to znaczy "obcy" bank, lub "bank z holdingu".
    Ponadto w umowie nie ma zapisu o bankach z holdingu.
    NRB dla GOL i GB są różne.
    W oddziale GB nie mogłam podpisać umowy z GOL, bo wyjaśniano mi, że to różne banki.
    Równiż w oddziale GB odmówiono mi aktywacji karty dla kierowcvów z GOL, bo to nie ich
    (nie GB) karta.
    Podsumowując mam wrażenie, że celowo dezinformują i pozostawiaja lukę w wyjaśnieniach
    i umowie (np o banku z holdingu), by móc pobierać opłaty.

  • 5. Data: 2012-10-18 09:48:29
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2012 13:23:04 UTC+2 użytkownik (Nieznane)
    napisał:
> [...]
    to znaczy "obcy" bank, lub "bank z holdingu".

    > Ponadto w umowie nie ma zapisu o bankach z holdingu.

    Ale masz w obu umowach pełną nazwę banku i to powinno wystarczyć.
    > NRB dla GOL i GB są różne.
    To akurat w niczym nie przeszkadza.
    > W oddziale GB nie mogłam podpisać umowy z GOL, bo wyjaśniano mi, że to różne
    banki.
    Wewnętrzna sprawa banku. Tak sobie zrobili że się jakoś wewnętrznie podzielili. Co
    nie zmienia faktu że to ten sam bank.
    > Równiż w oddziale GB odmówiono mi aktywacji karty dla kierowcvów z GOL, bo to nie
    ich (nie GB) karta.
    Btw. Fajna karta - Tankuj 30l to może sobie odbijesz z czasem na ich opłatach.
    > Podsumowując mam wrażenie, że celowo dezinformują i pozostawiaja lukę w
    wyjaśnieniach i umowie (np o banku z holdingu), by móc pobierać opłaty.
    To akurat jak najbardziej możliwe. Ich zysk, Twoja strata. Inna sprawa że konsultanci
    są wyjątkowo niekumaci i zmieniają się bardzo często. Pewnie studenci którym więcej
    zapłaciła jakaś Pizza Hut albo coś innego.
    Reklamacje oczywiście możesz składać - zwłaszcza jeśli masz dowód że ktoś Ci kiedyś
    powiedział że to "inny bank" (przydałyby się dane tej osoby).