    From: "maciek" <e...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: GETIN i wplyw z zewnatrz
    Date: Sat, 13 Oct 2012 15:11:07 +0200

    > <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > samym holdingu co GB.
    > Czy słusznie pobrano opłatę?
    >
    > A gdybym przelała do GB z Idea Banku lub FM banku, albo Noble banku, to
    > także by nie zwolnili - tak tłumaczą, ze to ten sam holding.
    > Ale ja nie muszę wiedzieć, że to nie jest "inny bank".
    > Ponadto podpisywałam osobne umowy na prowadzenie rorów zarówno z GB jak i
    > z GOL.
    >
    > Inna ciekawostka: w oddziale GB na podstawie dodwodu osobistego nie mogli
    > odszukac numeru rachunku
    > w GOL i przyjąć wpłaty, tłumacząc, że to nie jest ten sam bank, i nie maja

    Miałem identyczną sytuację niecały rok temu, z tym, że mi jeszcze byli
    łaskawi pobrać opłatę za konto z półrocznym poślizgiem - to znaczy gdy przez
    bodaj trzy miesiące wymagany przelew robiłem z GOLa, nie pobierali opłaty,
    tylko po to, by pobrać ją po pół roku. Też mieli identyczne tłumaczenie, że
    to ten sam bank. Złożyłem reklamację mówiąc że:
    - konto zakładałem w ramach jakiejś promocji na lokaty, na nowe środki,
    pytałem wtedy, czy można z GOLa przelać, i usłyszałem "tak, bo to inny bank"
    - też się kiedyś w oddziale odbiłem od obsługi mówiącej, że "GOL to inny
    bank i nie mają dostępu do danych"
    - przelewy z GOLa w systemie GetinBanku były u mnie widoczne jako
    "zewnętrzne"
    - u mnie dodatkowo była kwestia tego, że zrobili sobie "wyrównanie" za pół
    roku wstecz, więc się z nimi, kłóciłem dodatkowo o to

    > W umowie rachunku, jak i w tabeli opłat i prowizji nie precyzują,ze inny
    > bank z którego ma być przelew to
    > musi być bank spoza holdingu pana Czarneckiego.
    >
    > Czy można walczyć o zwrot opłaty za prowadzenie konta, moim zdaniem
    > niesłusznie pobranej?
    > Jak to uzasadnić, bo konsultanci w kółko powtarzaja swoją mantrę, że GOL
    > jest w jednym holdingu z GB i > taki przelew nie jest przelewem z innego
    > banku.

    Ja złożyłem reklamację przez ich system bankowości. Pierwszą odpowiedź
    dostałem właśnie taką, że "to ten sam bank", więc im odpisałem podając te
    punkty co powyżej. Dostałem informację z numerem skargi, a trochę później mi
    opłaty zwrócili. Tylko to było rok temu, a od tego czasu ich regulaminy się
    pozmieniały, więc nie wiem czy coś nowego nie doszło. W ogóle numery
    rozliczeniowe dla kont z GB i GOLa, z tego co pamiętam, też się różnią,
    chociaż gdzieś tam w ogólnym spisie są oba podpięte do tego samego
    właściciela, no i dodatkowo GOL i GB AFAIK podpadają też pod tą samą
    gwarancję bankową.

    Pozdrawiam,
    maciek