  • 11. Data: 2008-02-15 20:31:53
    Temat: Re: Fuzja BPH-Pekao i pozyczka nie spłacona automatycznie
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> writes:

    > To się zgodzę, o ile o "obowiązkach" poinformowała go osoba,
    > upoważniona do reprezentowania nowego wierzyciela :)
    >
    > Może się zagalopowałem, ale z racji zboczenia zawodowego wyobraziłem
    > to sobie jako cesję wierzytelności.

    A nawet jeśli?
    W przytoczonych punktach był wyraźnie, że raty "będą pobierane bez
    konieczności odrębnej dyspozycji".

    KJ

  • 12. Data: 2008-02-15 20:37:07
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > A nawet jeśli?
    > W przytoczonych punktach był wyraźnie, że raty "będą pobierane bez
    > konieczności odrębnej dyspozycji".

    Kamilu - zakładamy, że się zagalopowałem i podchodzę do tematu
    jak w kwestii cesji.

    Dłużnik (kw1618) ma dług względem Banku X. Upoważnił BANK X do
    tego by (tu galopuję - ale dla jasności sytuacji) tenże bank X
    pobierał sobie od pracodawcy dłużnika 100 zł miesięcznie z
    wypłaty ... Pracodawca widząc takie upoważnienie wykonywał
    stosowną dyspozycję.

    Nagle bank X sprzedaje wierzytelność *bankowi* Y.
    Bank Y zwraca się do pracodawcy dłużnika: dajcie stówę.

    Co robisz na miejscu pracodawcy by się nie wychylić ? W ślepo na
    podstawie posiadanego pełnomocnictwa/upoważnienia dla banku X
    przelewasz kasę do banku Y ? Pytam, bo nie wiem :)

    6008

  • 13. Data: 2008-02-15 20:47:52
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2008 21:07:48 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > A co to klienta obchodzi? Wazne, ze nie nastapila zmiana umowy.
    >
    > A tak swoja droga, pomijajac juz kwestie umowy, to w ogole bank raczyl
    > pisemnie poinformowac o swoim (rzekomym?) problemie?

    pisemnie nie... tylko dziś telefonicznie...

    ale zastanawiam się, czy przypadkiem powinienem może zaniepokoić się, że
    rata nie zeszła z konta...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 14. Data: 2008-02-15 20:53:09
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2008 21:37:07 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

> [...]
    > podstawie posiadanego pełnomocnictwa/upoważnienia dla banku X
    > przelewasz kasę do banku Y ? Pytam, bo nie wiem :)

    Piekny tok rozumowania, ale w tym moim przypadku jest to chyba tylko
    kwestia niedasizmu dwóch oddziałów PekaoSA i terminów łączenia sieci
    informatycznych.
    Zalogowałem się do Sez@m BPH i widze tu pożyczkę, ale RORu Srebrny Sezam
    nie widze
    W Pekao24 odwrotnie, jest Sezam, nie ma jeszcze pożyczki...

  • 15. Data: 2008-02-15 20:54:32
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> writes:
    [...]
> [...]
    > podstawie posiadanego pełnomocnictwa/upoważnienia dla banku X
    > przelewasz kasę do banku Y ? Pytam, bo nie wiem :)

    Jakiego pracodawcy? Zajęcie z poborów (o to Ci chodzi?) może zrobić
    (mam nadzieję) tylko komornik.

    Tu była sytuacja,
    1. Konto jest *dłużnika*
    2. umowa stanowi, że bank swoje wierzytelności będzie potrącał "z tego
    konta" i co więcej "dłużnik nie musi nic więcej robić" (i to jest chyba
    najważniejsze)
    3. Pojawia się "ktoś trzeci" który mówi że "nie weźmiemy z Pańskiego konta
    pan spłacaj sam"

    IMO, o ile 'Nowy dłużnik" nie powie, ze teraz nie będzie "sam pobierał" tylko
    inicjatywa spłaty ma należeć do kredytobiorcy, to dla kredytobiorcy nic się
    nie powinno zmienić. [1]

    KJ
    [1] - jeszce pytanie co umowa mówi o przeniesieniu wierzytelności.

  • 16. Data: 2008-02-15 20:59:23
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Piekny tok rozumowania, ale w tym moim przypadku jest to chyba tylko
    > kwestia niedasizmu

    Tego nie zakwestionowałem, że jest to kwestia niedasizmu. Nie
    zaprzeczam też, że to debilizm, i mi osobiście puściły by nerwy
    podczas rozmowy z panienką na "kolsenter" ... patrzę się tylko w
    stronę taką, czy nie okaże się, że dla sportu bank nie
    rozpocznie egzekucji na BTE ... a wtedy potrzebny Ci będzie
    ręcznik do otarcia łapki po wyjęciu z nocnika :)

    Skapował, że nie biegłem w "złą stronę" względem Ciebie ???

    6008

  • 17. Data: 2008-02-15 21:01:35
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > Jakiego pracodawcy? Zajęcie z poborów (o to Ci chodzi?) może zrobić
    > (mam nadzieję) tylko komornik.

    Masz nadzieję ... Nie mówię o *zajęciu* a o tym, że upoważniasz
    mnie do tego, że jak będę chciał stówę z twojej wypłaty - to ty
    mnie upoważniasz bym ją buchnął, a pracodawca "respektuje" to
    upoważnienie ... nie słyszał ty o czymś takim ???

    > 1. Konto jest *dłużnika*
    > 2. umowa stanowi, że bank swoje wierzytelności będzie potrącał "z tego
    > konta" i co więcej "dłużnik nie musi nic więcej robić" (i to jest chyba
    > najważniejsze)

    Zgadza się.

    > 3. Pojawia się "ktoś trzeci" który mówi że "nie weźmiemy z Pańskiego konta
    > pan spłacaj sam"

    Czy "wpłacaj pan sam" oznacza: wierzytelność nie istniej, masz
    ją pan w ramach "promocji walentynkowej"
    umorzoną,zniszczoną,zakopaną pod grobem papieża ???

    6008

  • 18. Data: 2008-02-15 21:08:11
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> writes:

> [...]
    > do tego, że jak będę chciał stówę z twojej wypłaty - to ty mnie
    > upoważniasz bym ją buchnął, a pracodawca "respektuje" to upoważnienie
    Słyszał, ale nie o tym mówimy.

    [...]
    > Czy "wpłacaj pan sam" oznacza: wierzytelność nie istniej, masz ją pan
    > w ramach "promocji walentynkowej" umorzoną,zniszczoną,zakopaną pod
    > grobem papieża ???

    Nie. Pytanie czy jeśli ściągną rok później to czy mam za ten rok płacić
    odsetki, kary za nieterminową spłatę. I dlazczego mam mieć status
    "Wątpliwy" w BIK? W końcu ja *zgodnie z umową* zapewniłem środki na spłatę
    kredytu.
    KJ

  • 19. Data: 2008-02-15 21:09:50
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> writes:

> [...]
    > do tego, że jak będę chciał stówę z twojej wypłaty - to ty mnie
    > upoważniasz bym ją buchnął, a pracodawca "respektuje" to upoważnienie
    Słyszał, ale nie o tym mówimy.

    [...]
> [...]
    > grobem papieża ???

    Nie. Pytanie czy jeśli ściągną rok później to czy mam za ten rok płacić
    odsetki, kary za nieterminową spłatę itd? I dlazczego mam mieć status

  • 20. Data: 2008-02-15 21:15:10
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > Nie. Pytanie czy jeśli ściągną rok później to czy mam za ten rok płacić
    > odsetki, kary za nieterminową spłatę itd? I dlazczego mam mieć status

    Imho - sąd osądzi, jeśli klient w krawacie.

    > "Wątpliwy" w BIK? W końcu ja *zgodnie z umową* zapewniłem środki na spłatę
    > kredytu.

    Względem banku X, ale w związku *z cesją* (pamiętaj, że to
    przyjęliśmy do "rozważań") nie względem banku Y.

    Dodam, że "w takich" sprawach niestety się babram, i sądy
    hardcorowo (niczym rzemieślnicy, bez przyglądania się tematom)
    walą krótko: zobowiązałeś się płacić - wpłat nie było.

    A czy wybrałeś se polecenie zapłaty, czy przekaz pocztowy, czy
    coś tam ... to ładnie pięknie ... ale to, że np polecenie
    zapłaty nie zostało zrealizowane (a wydaje mi się, że tą umowę
    można mniej więcej tak postrzegać - jest zlecenie, jest
    upoważnienie) to problem z postępowania cywilnego między tobą a
    "tym co miał tychnicznie" pchnąć pieniądze ...

    Kasa nie wpłynęła w terminie (a zobowiązałeś się do terminowych
    wpłat) - lecisz w BIK na ten przykład ...

    To tak, jakbyś się ze swoim bankiem X umówił, że stałym
    zleceniem/poleceniem zapłaty będzie płacił ratę w banku Y ...
    Bank X nie zapłacił - Y wciągnął cie do BIKu ... co się dzieje ?
    Możesz się z Xem procesować, wygrać
    (odszkodowanie/zadośćuczynienie/nawiązkę ... cokolwiek) ... ale
    w BIKu siedzisz - kredyt nie spłacony w terminie.
    6008