  • 1. Data: 2006-11-20 15:37:42
    Temat: Fundusze z ochroną kapitału
    Od: "Klient" <K...@k...pl>

    Witam!

    Mam trochę gotówki i chciałbym je gdzieś zainwestować
    z oprocentowaniem (teoretycznie) lepszym niż lokata w banku lub
    obligacje skarbowe, ale równocześnie nie ryzykować włożonego
    kapitału.
    To znaczy jestem gotów zaryzykować, że nie otrzymam żadnych
    odsetek, ale nie chciałbym "spaść" poniżeju tego co wpłacę.

    Ostatnio w programie telewizyjnym "Portfel" wymieniono termin
    "fundusze z ochroną kapitału" i przynajmniej sądząc po tej nazwie
    to byłoby to czego szukam. Próbowałem znaleźć coś w Googlach,
    ale terminologia funduszy, a właściwie bankowości jest dla mnie
    na tyle obca, że nie potrafiłem sam przez to przebrnąć.

    Stąd moje pytanie do Państwa - czy to dobry pomysł i w co w tej
    chwili warto by zainwestować?

    Pozdrawiam i liczę na życzliwą wyrozumiałość oraz pomoc
    Klient

  • 2. Data: 2006-11-24 20:09:40
    Temat: Re: Fundusze z ochroną kapitału
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Klient"
> [...]
    > To znaczy jestem gotów zaryzykować, że nie otrzymam żadnych
    > odsetek, ale nie chciałbym "spaść" poniżeju tego co wpłacę.

    Fortis chyba do 6 grudnia sprzedaje udzialy w funduszu ktory
    inwestuje w 20 roznych akcji zachodnich firm i daje 100% gwarancji
    na zwrot kapitalu. Ponadto 6% dywidendy po 1 roku, do10% dywidendy
    po 2 latach i do 10% dywidendy po 3 latach

    Na ich stronie jest dokladnie i z przykladami opisane
    Razem mozesz miec do 26% bez podatku, ale po 3 latach.
    *** blad ***