    Date: Tue, 06 May 2003 13:23:03 +0200
    From: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Fundusze inwestycyjne

    Tomasz Jaszowski wrote:

    > prosze o sprostowanie jesli cos zle zrozumialem. Przystepuje do Programu,
    > wybieram kilka funduszy (z zestawu oferowanych przez TFI Pioneer)
    > (odpowiednio dobierajac 'wagi' w zaleznosci od korzysci jakie chce uzyskac,
    > czyli np. czesc kasy lokuje w f. inwestujace agresywnie, a czesc. w f.
    > inwestujace bezpiecznie), w

    Rzeczywiscei niektore TFi stosuja takie rozwiazania. Nie wiem jednak
    jaak jest w pioneerze

    > racja, ale zeby skorzystac z SFI musze zalozyc konto w mBanku, a zeby
    > skorzystac z Pekao musze tylko pojsc do punktu (z powodu uszczesliwienia
    > mnie swego czasu akcjami pracowniczymi z zakazem sprzedazy przez 2lata mam
    > rachunek w biurze maklerskim w Pekao, a z powodu swiadomej decyzji mam tez
    > tam konto... )

    To sie wszystko zgadza. Bo choc nabywanie ju w SFI mbanku nie wiaze sie
    z zadnymi oplatami to mimo wszystko nie musi to byc bardzo przekonujacy
    argument. Oplaty dystrybucyjne chyba w zadnym funduszu nie przekraczaja
    5 proc., a wiec w perspektywie dwoch-trzech lat nie maja zadnego
    znaczenia. Niemniej na tej grupie dominuje grupa fantycznych milosnikow
    mbanku, ktorzy uwazaja ze jest on panaceum na wszystko - nie
    dostrzegajac np. klopotow z wiekszymi wyplatami gotowki czy t tego ze
    bankomaty euronetu sa powszechne tylko w duzych miastach, a co za tym
    idzie dla wielu mbank nie jest wcale tak atrakcyjny jak mogloby sie
    wydawac po samych oplatach i oprocetowaniu.