  • 1. Data: 2004-01-16 18:02:46
    Temat: Fundusz Pioneer.
    Od: p...@t...pl (Przem)

    Witam.
    Czy moglby mi ktos poradzic jak ustrzec sie straty w funduszu
    inwestycyjnym. Oczywiscie poza nie wykupywaniem jego jednostek
    uczestnictwa. Interesuje mnie Fundusz Akcji Agresywnego Inwestowania.
    Chciałbym wiedzieć na co zwracać uwagę i co śledzić, aby starać się
    uniknąć straty.
    Pozdrawiam Przem.

  • 2. Data: 2004-01-16 18:25:15
    Temat: Re: Fundusz Pioneer.
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przem" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uczestnictwa. Interesuje mnie Fundusz Akcji Agresywnego Inwestowania.
    > Chciałbym wiedzieć na co zwracać uwagę i co śledzić, aby starać się

    kupować w dołku sprzedawać na górce :-))

  • 3. Data: 2004-01-16 18:30:18
    Od: "krab" <_...@k...pl>

> [...]
    > uczestnictwa. Interesuje mnie Fundusz Akcji Agresywnego Inwestowania.
    > Chciałbym wiedzieć na co zwracać uwagę i co śledzić, aby starać się

    w agresji jest tak - ze raz on - jego - a innym razem odwrotnie
    to jest czyste ryzyko - sam piszesz - ze agresywne
    inwestuj wiec tylko jesli utrata calosci - miesci sie w twoim wyobrazeniu o
    tym fakcie

  • 4. Data: 2004-01-17 11:20:40
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    Użytkownik "krab" <_...@k...pl> napisał w wiadomości
    > inwestuj wiec tylko jesli utrata calosci - miesci sie w twoim wyobrazeniu
    > tym fakcie

    może nie całości, ale dupnąc może nieźle.
    Jeśli masz już jednostki i niezły zysk, to go rwij.
    Jak chcesz inwestować w agresywne, warto zainteresować się sytuacją na
    giełdzie, komentarze analitykow poczytac, popatrzec na wykresy.

  • 5. Data: 2004-01-17 16:12:02
    Od: mk <k...@b...interia.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004 19:02:46 +0100, Przem wrote:

> [...]
    > uczestnictwa. Interesuje mnie Fundusz Akcji Agresywnego Inwestowania.
    > Chciałbym wiedzieć na co zwracać uwagę i co œledzić, aby starać się

    Nawet przy sporej wiedzy tematycznej można okresowo tracić na funduszach
    akcji. Brak takiej wiedzy i brak akceptacji straty to czynniki które
    dają silne wskazanie na trzymanie się od takich funduszy z dala. W
    takiej sytuacji nawet fundusze mniej agresywne są ciągle zbyt agresywne.
    Trudno dużo i szybko zarobić niczego nie ryzykując, w dodatku nie
    wspierając poczynań solidną wiedzą.
    pozdrawiam
    mk

  • 6. Data: 2004-01-18 10:41:59
    Od: p...@t...pl (Przem)

    In article <p...@b...interia.pl>,
    k...@b...interia.pl says...
    [...]
    > Nawet przy sporej wiedzy tematycznej można okresowo tracić na funduszach
    > akcji. Brak takiej wiedzy i brak akceptacji straty to czynniki które
    [...]
    Interesuje mnie lokata dlugoterminowa. Mam zamiar zbierac pieniadze na
    emeryture ;-) Obserwowalem juz jakis czas ten fundusz i pod koniec roku
    mial najwieksza zwyzke - ogolnie wuszlo to okolo 42% przez 12 miesiecy,
    po odliczeniu prowizji to by wyszlo jakies 38% zysku. Z mozliwosci
    straty zdaje sobie sprawe, ale kto nie ryzykuje ten nie wygrywa. Chce
    wiedziec jak mozliwie najbardziej ta strate zminimalizowac. Nie wiem czy
    trzymac pieniadze w funduszu przez np 10 lat i trudno - straty przyjac
    na klate, czy sprawdzac notowania (codziennie, raz w tygodniu, raz w
    miesiacu) i starac sie przewidziec spadek. Przy operacjach
    kupna/spredazy udzialow zawsze pobierana jest prowizja (przy 10.000 to
    jest 4%), wiec moze sie zdarzyc, ze zje ona spodziewany zysk.
    Pozdrawiam Przem.

  • 7. Data: 2004-01-20 20:55:08
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004 19:02:46 +0100, p...@t...pl (Przem)
    wrote:

    >Czy moglby mi ktos poradzic jak ustrzec sie straty w funduszu
    >inwestycyjnym. Oczywiscie poza nie wykupywaniem jego jednostek

    trzeba go prowadzić :-)
    --
    Jarek Andrzejewski