  • 11. Data: 2015-09-17 21:47:23
    Temat: Re: Frankowicze v. Getin Bank - pozew wraca do sądu [sprawa Banku Millenium też może?]
    Od: totus <t...@g...pl>

    deep wrote:

    > Mistrzu, jeśli handel opierałby sie na kłamstwie przestałby istnieć.
    > Pomyśl: jeśli większość sprzedawców sprzedaje graty, to w krótkim czasie
    > wszyscy przestaną kupować. Handel tak nie działa. Czym innym jest
    > zachwalanie swego towaru, które w pewnym sensie jest tworzeniem miłej
    > atmosfery i tworzenie realacji kupujący-sprzedawca (np. targ w dowolnym
    > kraju arabskim), czym innym jest wprowadzanie w błąd i nacinanie na duże
    > pieniądze.

    Dobrze. Nie kazdy kłamie. Nie mam takich danych by uzywac kwantyfikatora
    "każdy". ja nie spotkałem sprzedawcy. Który by nie kłamał. Mozna to słaowo
    zastąpic słowami : koloryzował, pomijał nieistotne cechy i tym podobne. Dla
    mnie swiadome podkręcanie jednych parametrów i pomijanie innych to kłamstwo.
    Dla Ciebie tworzenie miłej atmosfery. Kazdy niech zostanie przy swojej
    definicji.
    Targ arabski to świetny przykład gdy ba dzień dobry sprzedawca żąda 300% -
    400% ceny, którą ostatecznie akceptuje. Jeżeli to nazywasz tworzeniem miłej
    atmosfery to niech tak zostanie. Po co sie pieklić jeżeli bank chce wyższą
    marżę za przewalutownie jeżeli akceptujemy takie wzory?

    > Dlaczego? Bo Ty tak napisałeś?

    Masz racje. To nie groteska. Sprzedawca zachwala swój towar tworzy miłą
    atmosferą i pierwszym żadaniem ceny tworzy przestrzeń do negocjacji i miłego
    sprzedzenia popołudnia.

    > Nieprawda kolego nie każdy kłamie ;)

    Tak już to przyznałełem. Tylko ja mam pecha.

> [...]
    > i tak stworzy barierę nie do przebycia dla przeciętnego człowieka.
    >
    > I teraz najważniejszer: jeśli państwo wydziera mi te pieniądze z podatków,
    > to zrobię czasem coś co częściowo zrekompensuje mi tę stratę a więc
    > skorzystam z usługi instytucji zwanej Sądem. Rozumiem że Ty w takim
    > przypadku nie skorzystasz, podobnie jak nie skalasz sie przejazdem drogą
    > zbudowaną za podatki, oraz nie wyślesz dziecka do szkoły publicznej a jak
    > nie daj Boże zacznie się palić twój dom ugasisz go własnoręcznie z pomocą
    > wiaderka. Mnie to niestety nie interesuje.

    Nie mam żadnego żalu do ludzi. Pisałem o tym. Bank przygotował się do
    negocjacji z Tobą. Zatrudnił ludzi, stworzył umowę, której nie rozumiałeś i
    zrobił wiele rzeczy by zachwalić swój towar i stworzyć niezbędną przestrzeń
    do negocjacji. A Ty jak się przygotowałeś do tych rozmów?

    Ja nie podpisuje umów, których nie rozumiem. Nie wchodzę w przedsięwzięcia,
    których działania nie rozumiem. Jeżeli dystans miedzy mną, a moim
    potencjalnym partnerem jest nie do nadrobienia to wynajmuje specjalistę do
    którego mam zaufanie. W przypadku rozmów z bankiem wynająłem prawnika.
    Kredyt hipoteczny to umowa na wiele lat na bardzo dużą sumę. W mojej opinii.

    Sąd jest państwowy. Ja jestem zdania, że każdy człowiek dba szczególnie o
    własne źródło dochodu. Dlatego po sprzedawcy bankowym nie spodziewam się, że
    zacznie uwzględniać mój interes. Sędzia też będzie szczególnie zważał na
    interes państwa. Mnie to nie zaskakuje, ze takie postawy obserwuje się
    ciągle. Dlatego spór sądowy to ostateczność. Staram się przezornością nie
    dopuszczać do sporów.

    Przeczytaj sobie co to są podatki. Pomogę Ci trochę. Podatek to obowiązkowe
    świadczenie na rzecz państwa nie powodujące roszczeń zwrotnych. Takie jest
    prawo państwowe i dobrze jest je znać i rozumieć. Płacisz podatki bo musisz,
    a państwo w zamian za podatki nie ma żadnych obowiązków wobec Ciebie.

    Jak mam pożar to wzywam straż państwową. I nie mogę mieć, żadnych pretensji
    do ich działania. Na czas reakcji i na sprawność i jakość przeprowadzonej
    akcji gaśniczej. Mam tego pełną świadomość. Więc od pożaru chronię się sam.
    A jak się zdarzy to jestem zadowolony, że Państwowa Straż Pożarna miała czas
    i ochotę mi pomóc.

    Ja mam takie podejście do świata. Ty masz inne. Tobie od państwa się należy
    bo płacisz podatki. Fajnie. Mnie chodzi o to by Twoje roszczenia nie
    powodowały wzrostu moich podatków.

  • 12. Data: 2015-09-17 21:57:24
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    totus <t...@g...pl> pisze:

> [...]
    > atmosfery to niech tak zostanie. Po co sie pieklić jeżeli bank chce wyższą
    > marżę za przewalutownie jeżeli akceptujemy takie wzory?

    Nawet taki 14% spread byłby prywatną sprawą banku gdyby klienci mogli spłacać
    raty kredytu "ponoć we frankach" frankami a nie wyłącznie złotówkami
    przeliczanymi po kursie banku kredytodawcy.

    BTW IMHO taki zakaz wspaniale udowadniał że klienci nie wzięli kredytu
    (w innej walucie) ale wdepnęli w inny "(spekulacyjny) instrument finansowy".

    --
    A. Filip
    Dobry przykład - połowa kazania. (Przysłowie polskie)

  • 13. Data: 2015-09-17 22:11:22
    Od: deep <r...@g...com>

    Dużo napisalas. Dla mnie za dużo nie możemy tu rozkminiac wszystkiego. W skrócie nie
    zgadzasz się aby pociągnąć do odpowiedzialności bank który stosuje 14 % spredu nie
    ostrzegając klienta o tym fakcie. Tak? Ja mam zdanie przeciwne. Dlaczego? Otóż
    dlatego ze to znacznie przekracza średnia a zatem stanowi istotny składnik kosztów
    kredytu. Koszt taki powinien zostać wymieniony w negotia esenci czyli pisemnie w
    umowie a nie w jakiejś tam tabeli prowizji nr 363737. Oczywiście rozstrzgnie to sąd
    do którego może się na razie zgłosić obywatel tego kraju. Poza tym zgadzam się toba w
    calej rozcisglosci.aczkolwiek nie sadze ze bank poniesie konsekwence wiec przyjdzie
    nam wszystkim zapłacić za jego odzukancze praktyki. Pozwól jednak ze będę je tak
    nazywał

  • 14. Data: 2015-09-17 22:16:13
    Od: totus <t...@g...pl>

    deep wrote:

> [...]
    > że frankowiczom mają niby anulować część długu. Mimo to jestem szczęśliwy.
    > Ukradziono mi obligacje z OFE (jasne - one nie były moje - to ci jest
    > dopiero groteska), co miesiąc kradną mi ubezpieczenie zdrowotne a gdy
    > przychodzi co do czego dostaje termin za 6 miesięcy. Co miesiąc łożę na
    > edukację nie swoich dzieci i jestem okradany na dziesiątki sposobów, ale
    > jestem szczęśliwy. Wiesz dlaczego? Bo po tym 15 letniem horrorze bankowym,
    > wszyscy inni zbójcy, janosiki i święte mikołaje to bułka z masłem. Dla
    > mnie oszust, to oszust. Nie muszę tego definiować ani tłumaczyć. To się po

    Moje doświadczenia z bankami są takie. Ponieważ banki są państwowe (pogląd
    ten mogę uzasadnić szczegółowo jak się będziesz domagał) i mają pozycję
    monopolistyczną. Całe prawo bankowe jest tak skonstruowane przez polityków,
    żeby klient prywatny z bankiem nie miał szans przed państwowym sądem.
    Dlatego, przed podpisaniem umowy z bankiem pozbywam się całej własności jaką
    bank mógłby zająć w wypadku gdyby mu przyszło do głowy wypowiedzieć umowę i
    nasłać komornika.

    Jeżeli bank jest gotów w zastaw wziąć to co kupuję na kredyt z tego banku to
    lecimy dalej a jak nie to nie. Ja nie mam mieszkania na "własność".
    Wynajmuję. Tym bardziej, że własność w Polsce nie działa.

    Oczywiście. Jak się wie to się wie. Dla mnie człowiek, którego ty nazywasz
    oszustem, to taki, który wykorzystał moją niewiedzę. Taki Arab z targu.
    Zażądał 400% ceny, po której sprzedaje innym Arabom tworząc miłą atmosferę i
    pole do negocjacji, a ja łyknąłem jak indor bo nie znałem realiów. Wygodne
    jest obwiniać Araba z swoją niewiedzę. Ja tego nie robię bo to moja
    niewiedza.

    Ty robisz tak i spotykasz oszustów. Ja nie spotykam oszustów tylko takich,
    którzy lepiej ode mnie znają rynek i przedmiot handlu.

    Wiem to bo całe życie pracuje w handlu. Częstą strategią strony sprzedającej
    jest zawyżenie warunków wstępnych. W rozmowie z kupującym okazuje się też,
    ze kupujący tak chce mocno kupić, że wszystkich rzeczy nie zauważy.
    Spodziewasz się, ze po zawarciu umowy sprzedający powie: Trochę za mocno
    zachwalaliśmy swój towar. Tak naprawdę to serwis możemy dać za darmo przez
    pięć lat. Instalacje też możemy dowieść na miejsce i uruchomić za darmo. No
    i na koniec możemy podżyrować kredyt na zakup. Tego się spodziewasz? No to
    się nie spodziewaj.

  • 15. Data: 2015-09-17 22:38:51
    Od: deep <r...@g...com>

    Za dużo filozofujesz.handlarz arabski daje mi rozrywke dlatego jestem sklonny troche
    przeplacic. On to wie i ja wiem ze on wie. Bank nie daje radochy i naciąga mnie na
    dużo większą kasę. Definicja jest prosta oszust to gość który mnie naciąga bez mojej
    wiedzy a dobry handlarz robi to za moim przyzwoleniem. Liczę się ja. Prosta regułka
    rodem z westernu. Banki oszukują mnie wiec ja idę do sądu i ja je skardze. Kompletnie
    nie wiem dlaczego mialbys powód by mi tego zabronic

  • 16. Data: 2015-09-17 22:52:20
    Od: totus <t...@g...pl>

    deep wrote:

> [...]
    > oszukują mnie wiec ja idę do sądu i ja je skardze. Kompletnie nie wiem
    > dlaczego mialbys powód by mi tego zabronic

    Przez myśl mi nie przeszło by Ci czegokolwiek zabraniać. Idź i sądź się. Nie
    mam ambicji czegokolwiek komukolwiek zabraniać. Definiuj ludzi jak chcesz i
    sądź się z nimi do woli.

  • 17. Data: 2015-09-17 22:54:40
    Od: deep <r...@g...com>

    Dziękuję

  • 18. Data: 2015-09-17 23:02:16
    Temat: Instrukcja totusa "zanim podpiszesz umowę z bankiem w RP3" :-) [Was: Frankowicze v. Getin Bank - pozew wraca do sądu]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    totus <t...@g...pl> pisze:

> [...]
    > lecimy dalej a jak nie to nie. Ja nie mam mieszkania na "własność".
    > Wynajmuję. Tym bardziej, że własność w Polsce nie działa.

    Jeśli według ciebie tak ma wyglądać zaufanie klienta do banku w RP3 to twoje
    inne poglądy "mniej dziwią" :-)

    --
    A. Filip
    Gdy kobieta mówi, że dostała od kuzyna złoty pierścionek, to albo złoto jest

  • 19. Data: 2015-09-17 23:06:52
    Od: totus <t...@g...pl>

    A. Filip wrote:

    > Nawet taki 14% spread byłby prywatną sprawą banku gdyby klienci mogli
    > spłacać raty kredytu "ponoć we frankach" frankami a nie wyłącznie
    > złotówkami przeliczanymi po kursie banku kredytodawcy.

    Takich umów nie podpisuje się po pijaku czy na śpiąco. Trzeba było dopisać
    to do umowy, a jak nie chcieli się zgodzić to wyjść.

    > BTW IMHO taki zakaz wspaniale udowadniał że klienci nie wzięli kredytu
    > (w innej walucie) ale wdepnęli w inny "(spekulacyjny) instrument
    > finansowy".

    Co do instrumentu spekulacyjnego to dziś jakiś sąd unijny się wypowiedział w
    tej sprawie. Kicha. Sąd powiedział, że kredyty w obcej walucie to nie
    instrument finansowy tylko zwykły kredyt.

  • 20. Data: 2015-09-17 23:14:55
    Od: totus <t...@g...pl>

    A. Filip wrote:

    > Jeśli według ciebie tak ma wyglądać zaufanie klienta do banku w RP3 to
    > twoje inne poglądy "mniej dziwią" :-)

    I na zdrowie. Zaufanie wypracowuje się latami wspólnych doświadczeń. Ja
    pamiętam banki, które prowadziły przedpłaty na Fiata 126p. Sprzedawały wódke
    papierosy, proszek do prania, jeans'y za bony. Dokładnie rozumiem strukturę
    systemu bankowego w Polsce. O wszystkim co się dzieje w bankach decydują
    politycy. Jest to najbardziej regulowana dziedzina gospodarki. Na interesach
    narzuconych przez polityków nigdy nie wyszedłem dobrze i nie spodziewam się
    w najbliższym czasie.
    Oczywiście. Nie mam żadnego zaufania ani do polityków ani do banków, które
    zaprojektowali i pozwolili wybranym stworzyć.