  • 21. Data: 2015-09-17 23:26:25
    Temat: Re: Frankowicze v. Getin Bank - pozew wraca do sądu [sprawa Banku Millenium też może?]
    Od: totus <t...@g...pl>

    deep wrote:

> [...]
    > stosuje 14 % spredu nie ostrzegając klienta o tym fakcie. Tak? Ja mam
    > zdanie przeciwne. Dlaczego? Otóż dlatego ze to znacznie przekracza średnia
    > a zatem stanowi istotny składnik kosztów kredytu. Koszt taki powinien
    > zostać wymieniony w negotia esenci czyli pisemnie w umowie a nie w jakiejś
    > tam tabeli prowizji nr 363737. Oczywiście rozstrzgnie to sąd do którego
    > może się na razie zgłosić obywatel tego kraju. Poza tym zgadzam się toba w
    > calej rozcisglosci.aczkolwiek nie sadze ze bank poniesie konsekwence wiec
    > przyjdzie nam wszystkim zapłacić za jego odzukancze praktyki. Pozwól

    Ja jestem zdania, że umów handlowych należy dotrzymywać. Na tym w/g mnie
    zasadzają się stosunki między ludźmi. Spory zaistniałe miedzy stronami umowy
    należy rozstrzygać przed rozjemcą np sądem lub arbitrażem nigdy siłą.

    Dlaczego zauważyłeś po kilku latach trwania umowy co chcesz w umowie a czego
    nie? Tego zupełnie nie rozumiem. Jestem zdania, że każdy ponosi
    odpowiedzialność za to co robi, a nie jak mu coś nie pójdzie to zwala na
    innych pod idiotycznymi pretekstami. Umowa nie kompletna. czcionka mała,
    tabel za dużo. Dziecinada. Przy podpisywaniu nie było to ważne a teraz jest
    ważne?

    Oczywiście, tak jak pisałem to tylko teatr. Kurs poszedł nie w tę stronę i
    trzeba zawalczyć, może się coś wyszarpnie. Nakład mały, a przy wyborach jest
    duża szansa. Tym bardziej, że to politycy decydują ile jakiej waluty drukują
    czyli oni decydują o kursach wymiany.

    Zresztą o wszystkim decydują. Bo to hodowla.

  • 22. Data: 2015-09-17 23:32:08
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    totus <t...@g...pl> pisze:

    > Takich umów nie podpisuje się po pijaku czy na śpiąco. Trzeba było dopisać
    > to do umowy, a jak nie chcieli się zgodzić to wyjść.

    > Co do instrumentu spekulacyjnego to dziś jakiś sąd unijny się wypowiedział w
    > tej sprawie. Kicha. Sąd powiedział, że kredyty w obcej walucie to nie
    > instrument finansowy tylko zwykły kredyt.

    A podasz link na pełniejsze uzasadnienie tego wyroku? Bo w ciemno bym nie był
    pewny że ten wyrok pokrywa coś co niby ma być kredytem w CHF ale niby rat nie
    wolno spłacać w CHF. W ciemno to mogę tylko domniemywać że według wyroku nie
    każdy kredyt/"kredyt" w walucie obcej musi być instrumentem finansowym.

    --
    A. Filip
    Nie buduj domu na piasku. (Przysłowie greckie)

  • 23. Data: 2015-09-17 23:43:00
    Od: totus <t...@g...pl>

    A. Filip wrote:

> [...]
    > rat nie wolno spłacać w CHF. W ciemno to mogę tylko domniemywać że według
    > wyroku nie każdy kredyt/"kredyt" w walucie obcej musi być instrumentem

    Szczegółów nie znam, bo mnie to nie interesuje. Przeczytałem o tym w
    czytniku RSS, nawet nie podam strony.
    Widzisz znów jestem w mylnym błędzie. Do teraz żyłem ze świadomością, że
    kredyt można spłacać w walucie kredytu. Czyli można kupić franki lub zarobić
    i wpłacić franki do banku jako spłatę raty i odsetek.

  • 24. Data: 2015-09-18 07:00:07
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    totus <t...@g...pl> pisze:

> [...]
    > kredyt można spłacać w walucie kredytu. Czyli można kupić franki lub zarobić
    > i wpłacić franki do banku jako spłatę raty i odsetek.

    To że "niby kredyt we frankach (CHF)" dostawało się w złotówkach i MUSIAŁO
    spłacać w złotówkach (PLN) otwiera pole do prawnych interpretacji a już co
    najmniej "wątpliwości". Tak jak napisałem: procesy zajmą kilka lat i dziś
    HGW skąd będzie wiał wiatr w momencie ogłaszania _prawomocnych_ wyroków.

    We are not final because we are infallible, but we are infallible only because we are
    final.
    -- Robert Houghwout Jackson (February 13, 1892 - October 9, 1954)
    Associate Justice of the United States Supreme Court (1941-1954)

    --
    A. Filip
    Dziecko długo noszone na rękach nigdy nie nauczy się chodzić. (Przysłowie fińskie)

  • 25. Data: 2015-09-18 08:55:20
    Od: totus <t...@g...pl>

    A. Filip wrote:

    > To że "niby kredyt we frankach (CHF)" dostawało się w złotówkach i MUSIAŁO
    > spłacać w złotówkach (PLN) otwiera pole do prawnych interpretacji a już co
    > najmniej "wątpliwości".

    Nic nie musiało. Tak się strony umówiły. Podczas rozmów bank zaproponował
    umowę, a Ty się zgodziłeś. Nikt Cie do niczego nie zmuszał. Ciągle spychasz
    odpowiedzialność za podjęte działanie. Tak Ci się gotowało w gaciach do
    kupna tego kredytu, ze na nic nie zważałeś.
    Zmierzasz do socjalistycznego rozwiązania. Zyski moje straty wasze. Nie chcę
    płacić za Twoją nierozwagę. Sam się układaj z bankiem.

  • 26. Data: 2015-09-18 08:58:59
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    totus <t...@g...pl> pisze:

> [...]
    > Zmierzasz do socjalistycznego rozwiązania. Zyski moje straty wasze. Nie chcę
    > płacić za Twoją nierozwagę. Sam się układaj z bankiem.

    Bank nie proponował innej opcji => IMHO bank nie proponował _kredytu_.

    --
    A. Filip
    Mężczyźni budują domy, ale to kobiety je tworzą. (Przysłowie angielskie)

  • 27. Data: 2015-09-18 09:35:32
    Od: totus <t...@g...pl>

    A. Filip wrote:

    > Bank nie proponował innej opcji => IMHO bank nie proponował _kredytu_.

    Nic nie rozumiesz. Bank zaproponował to co mu najbardziej odpowiadało.
    Możesz to nazywać jak chcesz. Kredyt. Niewolnictwo. Instrument finansowy.
    Jak chcesz. A Ty co na to? Dlaczego się zgodziłeś? Łykałeś jak pelikan.
    Dlaczego? Bo politycy odzwyczaili Cie od myślenia i samodzielności.
    Oczekujesz, że ktoś w W-wie zrobi ustawę i znów będziesz zdrowy, piękny,
    bogaty i szczęśliwy. W głowie Ci się nie mieści, że bank nie stworzył umowy
    niekorzystnej dla banku a korzystnej dla Ciebie.

    Co Ci przeszkadzało, po przeczytaniu zaproponowanej przez bank umowy,
    zaproponować własną wersję lub odpowiadające Ci korekty? Co Cie od tego
    powstrzymało?

    Nie chcesz wolności i odpowiedzialności. Wolisz jak politycy myślą za Cibie
    i za Ciebie dbają o Twoje "dobro". Ty tylko narzekasz, że Cię okradli i źle
    działają banki czy służba zdrowia. Lubisz być hodowany. I wolno Ci. Tylko
    mnie do tego nie mieszaj. Ja nie chcę za to płacić.

  • 28. Data: 2015-09-18 11:24:26
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 15 wrzesień (wtorek), gdy o godzinie 14:06 *totus*
    naskrobał(a):

    > Takie było parcie na kredyty, że bank wybrał sobie
    > najgłupszych.

    To raczej bank głupio postępował pożyczając 100%, a był nawet moment że
    110% wartości nieruchomości. To chyba nie jest rozsądne postępowanie ze
    strony Banku?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2015-09-18 11:19:37

  • 29. Data: 2015-09-18 11:58:03
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Heraklit <r...@f...pl> pisze:
> [...]
    > wartości nieruchomości. To chyba nie jest rozsądne postępowanie ze strony

    Z takim wsparciem prawa jakie sugeruje+ totus takie obstawianie wzrostu cen
    mieszkań nie było całkiem bezsensowne. Poglądy totusa są "dość dziwne" ale
    przy _szerszym_ oglądzie "dość spójne". [Mnie przeważnie najbardziej wkurwiają
    niespójne poglądy.]

    Dla mnie jakie ryzyko bank podejmuje to w bardzo dużym stopniu jego sprawa
    dopóki (skumulowane) ryzyko nie zagraża wypłacalności banku. Jakimi _podstępami_
    bank chce orżnąć klientów to już nie jego sprawa.

    --
    A. Filip
    Kto ma sadło, temu łatwo. (Przysłowie czeskie)

  • 30. Data: 2015-09-18 13:08:52
    Od: totus <t...@g...pl>

    A. Filip wrote:

    > Dla mnie jakie ryzyko bank podejmuje to w bardzo dużym stopniu jego sprawa
    > dopóki (skumulowane) ryzyko nie zagraża wypłacalności banku. Jakimi
    > _podstępami_ bank chce orżnąć klientów to już nie jego sprawa.

    Bank nie podejmuje żadnego ryzyka. Przede wszystkim nie ma nic takiego jak
    bank. Są ludzie, którzy są w różnym stopniu zaangażowani w przedsięwzięcie
    pod nazwą bank. Trzeba by rozpatrywać te grupy osób. Każdą z osobna. można
    zrobić taki podział. Zarząd lub szerzej pracownicy, akcjonariusze czyli
    właściciele, ci, którzy mają środki w banku i ci, którzy pożyczyli środki z
    banku. Grupy te się przenikają i pojedyncze osoby mogą występować w wielu
    rolach na raz.

    Ale przyjmijmy roboczo, że chodzi Ci o właścicieli i pracowników łącznie, a
    w szczególności właścicieli większościowych skumulowanych i zarząd.

    Ich wypłacalność zależy od polityków. Nie zależy od ryzyka jakie podejmują w
    swoim działaniu. Prawo jakie skomponowali politycy i wedle jakiego działają
    banki powoduje, ze bank jest bankrutem z definicji. Nie ma podstawowej
    synchronizacji czasowej między wkładami i pożyczkami. Nie ma lokat na 30 lat
    ale są takie kredyty. Wiec jeżeli wszyscy chcieliby wycofać środki z banku
    zgodnie z zawartymi umowami to bank nie ma środków na ich pokrycie. Cała
    działalność jest quasistabilna tylko statystycznie. Gdy zdarzy się coś, jak
    w Grecji, czy na Cyprze, to bank zwraca się do banku centralnego po pożyczkę
    i teraz wkraczają politycy ze sterowaniem ręcznym. Decydują czy drukować czy
    zamknąć oddziały czy zamrozić wkłady. Nie zostawiają banku samemu sobie tak
    by osoby odpowiedzialne za podjecie nadmiernego ryzyka poniosły
    odpowiedzialność.

    Bank to nie jest przedsięwzięcie w znaczeniu ogólnym. To agencja rządowa. Tu
    nie ma mowy o ryzyku. Dopóki podatnicy płacą podatki, dopóki pracują
    drukarnie środków płatniczych i dopóki jest taka wola polityków to bank jest
    wypłacalny.