  • 31. Data: 2004-02-05 23:25:46
    Temat: Re: Frajerzy z Internet Explorer
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    I...@w...pI news:bvucrf$muq$1@news.onet.pl

    > Nazwanie Szkapy mercedesem to duza przesada.

    Mialem na mysli Mozille, lub Opere. Obie maja wiecej funkcji niz IE, sa
    wygodniejsze (tabbed-browsing), mniej bledow, bardziej bezpieczne - czego
    jeszcze brakuje :) ?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 32. Data: 2004-02-06 06:24:45
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości

    > 1) sprawdzenia czy adres w pasku adresu jest poprawny
    > 2) sprawdzenia czy strona wyglada na strone banku
    > 3) sprawdzenia czy certyfikat dziala poprawnie, tzn czy nikt nie podslucha
    > polacczenia
    >
    > i tak mozna narobic sobie klopotow niestety.

    Jeśli sprawdzenie certyfikatu polega na sprawdzeniu, czy wyświetla
    się kłódka, to owszem. Natomiast jeśli sprawdzisz, dla kogo
    certyfikat został wystawiony itp., to raczej nic Ci nie grozi,
    przynajmniej jeśli chodzi o dziurę wspomnianą w tym wątku.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 33. Data: 2004-02-06 09:48:42
    Od: kuba <s...@k...onet.pl>

    Pieknego dnia 06 lut 2004,Artur Czeczko napisal(a) taki ciekawy
    tekst-wart przeczytania :

> [...]
    > certyfikat został wystawiony itp., to raczej nic Ci nie grozi,
    > przynajmniej jeśli chodzi o dziurę wspomnianą w tym wątku.

    Dla tych co tak chwala inne przegladarki mam test:
    Niech wejda sobie na strone http://tinyurl.com/yx63
    i zobacza jak ich swietne przegladarki ja lykna.
    Strona od kilku dni na sieci a mBank z tym nic nie robi!!!
    NIE PODAWAC SWOICH DANYCH !!!!!!!!!!!!!!!

    Rezultaty u mnie :
    IE z lata nie otwiera strony
    Avant Brovser otwiera
    Mozilla 1.6 otwiera
    Opera 7.11 otwiera
    Opera 7.23 otwiera

    Zbytnio sie na tym nie znam ale nie popadajmy z jednej skrajnosci w
    druga ;)

    --
    Ab gb zavr ebmcenpbjnyrf :)
    Znfm h zavr cvjb !!

  • 34. Data: 2004-02-06 09:55:33
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    kuba wrote:
    [...]

> [...]
    > Opera 7.11 otwiera
    > Opera 7.23 otwiera
    >
    > Zbytnio sie na tym nie znam ale nie popadajmy z jednej skrajnosci w
    No właśnie. A zdaje się, że MS wylał dziecko z kąpielą i wogóle takiej
    strony nie otwiera, zamiast np. ostrzec. :-)

    KJ

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 35. Data: 2004-02-06 10:07:53
    Od: kuba <s...@k...onet.pl>

    Pieknego dnia 06 lut 2004,Kamil Jońca napisal(a) taki ciekawy
    tekst-wart przeczytania :

    > No właśnie. A zdaje się, że MS wylał dziecko z kąpielą i wogóle
    > takiej strony nie otwiera, zamiast np. ostrzec. :-)

    Dla 90 % ludzi korzystajacech IE lepiej ze tak zrobili ;)

    --
    Ab gb zavr ebmcenpbjnyrf :)
    Znfm h zavr cvjb !!

  • 36. Data: 2004-02-06 10:42:44
    Od: Fuma K <krzysp10_no.sp@m_wp.pl>

    Dnia 04-02-06 10:48, Użytkownik kuba napisał:
> [...]

    > Strona od kilku dni na sieci a mBank z tym nic nie robi!!!
    > NIE PODAWAC SWOICH DANYCH !!!!!!!!!!!!!!!

    otwiera i w adresie widać coś takiego:
    https://mbank.com.pl%01%0...@s...vcsecure.net/mopi.pl/
    mBank.htm

    jeśli myślisz że widząc coś takiego wpisałbym cokolwiek w pola to się
    mylisz :)

    --

    Fuma K

  • 37. Data: 2004-02-06 11:07:09
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@c...cy.rot13.invalid>

    kuba <s...@k...onet.pl> wrote:
    > Rezultaty u mnie :
    > IE z lata nie otwiera strony

    to zle bo niby dlaczego mialby nie otwierac tej strony?
    lata polega na wycinaniu funkcjonalnosci? bez sensu

    i bardzo dobrze ze otwieraja

  • 38. Data: 2004-02-06 11:38:04
    Od: kuba <s...@k...onet.pl>

    Pieknego dnia 06 lut 2004,Bartlomiej Lidke napisal(a) taki ciekawy
    tekst-wart przeczytania :

    > to zle bo niby dlaczego mialby nie otwierac tej strony?
    > lata polega na wycinaniu funkcjonalnosci? bez sensu

    > i bardzo dobrze ze otwieraja

    Ok ze otwieraja ale co jest lepsze dla uzytkownika np.Mozilli
    Wchodzac na strone logowania mBanku i strony podanej ZLEJ uzytkownik
    dostaje ten sam komunikat.
    Moze jest nieswiadomy gdzie wchodzi ,moim zdaniem lepiej zeby mu sie ta
    strona nie otwierala.Rozwiazanie zle ale.......

    Avant Brovser strona ZLA: Za chwile zobaczysz strone z bezpiecznym
    logowaniem.Nieswiadomy uzytkownik jest informowany ze wszystko jest OK
    myslisz ze to dobry komunikat?

    Opera po wejsciu na ZLA strone zadaje juz pytanie zastanawiajace dla
    uzytkownik.

    PS Nie chce byc adwokatem MS ;) ale wmawianie wszystkim ze IE jest be a
    cala reszta jest OK moze uspic czujnosc ;)

    --
    Ab gb zavr ebmcenpbjnyrf :)
    Znfm h zavr cvjb !!

  • 39. Data: 2004-02-06 11:52:58
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@c...cy.rot13.invalid>

    kuba <s...@k...onet.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > Moze jest nieswiadomy gdzie wchodzi ,moim zdaniem lepiej zeby mu sie ta
    > strona nie otwierala.Rozwiazanie zle ale.......

    ja pije do patchowania microsoftu gdzie masz jako alternatywy
    bezpieczenstwo i funkcjonalnosc. jesli poprawka z jakichs wzgledow
    jest trudna do wykonania to taka lata jest alternatywa ale
    chcialbym jednak zobaczyc late ktora rozwiazuje problem a nie ukrywa

    > Avant Brovser strona ZLA: Za chwile zobaczysz strone z bezpiecznym
    > logowaniem.Nieswiadomy uzytkownik jest informowany ze wszystko jest OK
    > myslisz ze to dobry komunikat?

    zgodny w 100% z tym co sie dzieje. ze wzgledu na sposob wykorzystywania
    tego mozna jednak rozwazyc okienko ostrzegajace tak jak ma opera

> [...]
    > PS Nie chce byc adwokatem MS ;) ale wmawianie wszystkim ze IE jest be a
    > cala reszta jest OK moze uspic czujnosc ;)

    najlepiej byloby gdyby laczac sie po ssl-u przegladarki do informacji
    ze laczysz sie transmisja szyfrowana podawaly chociaz adres tej strony
    jako ze malo kto zaglada 'do klodki'. oczywiscie IE rowniez mialoby
    problem z obcieciem tego tekstu i okienko rowniez by mylilo podobnie
    jak teraz pasek z adresem ;)

  • 40. Data: 2004-02-06 12:57:20
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    Użytkownik "kuba" <s...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Strona od kilku dni na sieci a mBank z tym nic nie robi!!!
    > NIE PODAWAC SWOICH DANYCH !!!!!!!!!!!!!!!

    Zaraz, to w IE nie można już podawać adresów postaci
    http://user@host/... ???
    U mnie IE zachował się nieprawidłowo - tzn. nie wyświetlił
    tej strony, a Netscape zachował się prawidłowo, tzn.
    wyświetlił stronę, wyświetlił nazwę hosta w adresie
    (ssl.vcsecure.net), prawidłowo wyświetla informacje
    o certyfikacie - czyli wszystko gra.
    Generalnie 2 zasady:
    - nazwa hosta to to, co się wyświetla przed znaczkiem "/", a nie to,
    co jest po http://
    - sama obecność kłódki nie znaczy, że jest bezpiecznie, warto
    na tę kłódkę kliknąć i zobaczyć, dla kogo był wystawiony
    certyfikat. Pisałem o tym i nadal podtrzymuję - na stronie,
    której przykład podałeś, ten sposób działa.

    Pozdrawiam,
    Artur