  • 1. Data: 2008-02-07 17:33:53
    Temat: [Fortis] Przelicznik Euro - płatność VE
    Od: "jurek.news" <j...@g...pl>

    Witam.

    Wiedziałem, że Fortis "odbija sobie" darmowość wypłat ze wszystkich
    bankomatów na świecie (chodzi o ePakiet) wysokim kursem waluty przy
    przeliczaniu na złotówki, ale nie spodziewałem się, że to samo dotyczy
    płatności VE, i że aż takie są różnice... Wczoraj ( środa, 6.02) moja
    żona zapłaciła swoją kartą we Włoszech, kurs 1E po przeliczeniu na
    złotówki wyszedł 3,899... Na stronie banku w tabeli walut za ostatnie
    dni kurs nie przekracza 3,67 (sprzedaż), nawet jak doliczyć 2% za
    przewalutowanie, to prawie 3,90 za 1E nijak mi nie wychodzi....

    Reklamować tego raczej nie będę, jak będę chciał się "zemścić" to
    wypłace sobie kiedyś w Polsce 500 zł po 10 zł/transakcja :-))))

    Pozdrawiam,
    Jurek

  • 2. Data: 2008-02-07 18:08:06
    Temat: Re: [Fortis] Przelicznik Euro - płatność VE
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "jurek.news" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Reklamować tego raczej nie będę, jak będę chciał się "zemścić" to wypłace
    > sobie kiedyś w Polsce 500 zł po 10 zł/transakcja :-))))

    Polecam konto w Euro w BZWBK, do tego debetowy Mastercard. Euro wplacasz w
    gotowce lub kupujesz po kursie bankowym (mam tam zwkle konto, wiec darmowy
    przelew wewnetrzny). Minus taki, ze euro trzeba zakupic euro z
    wyprzedzniem - zaplanowac z grubsza wydatki, ale plus taki, ze mozna w
    kazdej chwili dokupic euro "zdalnie" - przez net. Platnosci w euro bez
    zadnych przeliczen, prowizji, platnosci w innych walutach po kursie lepszym
    lub zblizonym do kantorow. Prowizja 1,5E od wyplaty co w Twoim przypadku
    zwraca sie juz przy wyplacie ok 25E ;)

    Moim zdaniem w/w konto (albo ogolniej takie podejscie, ze mamy konto w euro,
    ktore ladujemy kiedy chcemy przez net) to najlepsze rozwiazanie na wszelkie
    wyjazdy. Stala i niewygorowana oplata za wyplate z bankomatu (pewnie, ze
    fajnie by bylo bez niej) i zadnych jawnych czy ukrytych oplat za
    przewalutowanie. A do tego robiac zakupy karta, brak jakichkolwiek oplat. Ja
    polecam BZWBK bo mam i znam, ale chodzi o sama idee, wiec proponuje
    podopisywac do watku podobne oferty i ewentualne opinie - bedzie gdzie
    splawiac pytajacych sie o karte/konto do podrozy, etc ;)

    pozdr

  • 3. Data: 2008-02-07 18:19:02
    Od: "max" <b...@a...pl>

    to ja wole karte polbanku i ich bezposrednie przeliczniki walutowe
    a wyplata z bankomatu 8zl za granica to dosc tanio

  • 4. Data: 2008-02-07 22:02:41
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "jurek.news"
> [...]
    >
    > Reklamować tego raczej nie będę, jak będę chciał się "zemścić" to
    > wypłace sobie kiedyś w Polsce 500 zł po 10 zł/transakcja :-))))

    niestety wszystkie zagraniczne platnosci kartą przeliczane są po
    kursach,
    których na codzien Fortis nie publikuje - jak sie spytasz to podaja

    Ich kartą można sobie np. 10USD/EUR w bankomacie pobrac to duzej
    straty nie bedzie
    *** blad ***

  • 5. Data: 2008-02-07 23:12:23
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Do 30 marca jest promocja w WBK - wypłaty na całym świecie bez
    prowizji. A potem tylko z jednego z irlandzkich banków.
    WBK ma też rachunki w USD i GBP na podobnych warunkach (karty kosztują
    odpowiednio 10 USD i 5 GBP)

    MichalL

  • 6. Data: 2008-02-08 05:10:26
    Od: "jurek.news" <j...@g...pl>

    blad pisze:

    > Ich kartą można sobie np. 10USD/EUR w bankomacie pobrac to duzej
    > straty nie bedzie
    > *** blad ***

    No i do tego zawsze używałem VE Fortisa za granicą, a płaciłem VC z
    mBanku. A teraz pierwszy raz wypuściłem żonę za granicę samą z jedną
    kartą tylko. Mam za swoje :-))))))

    J.