    From: "Z" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Fortis] Przelicznik Euro - płatność VE
    Date: Thu, 7 Feb 2008 19:08:06 +0100

    "jurek.news" <j...@g...pl> wrote in message
    news:foffdu$n0d$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    >
    > Wiedziałem, że Fortis "odbija sobie" darmowość wypłat ze wszystkich
    > bankomatów na świecie (chodzi o ePakiet) wysokim kursem waluty przy
    > przeliczaniu na złotówki, ale nie spodziewałem się, że to samo dotyczy
    > płatności VE, i że aż takie są różnice... Wczoraj ( środa, 6.02) moja żona
    > zapłaciła swoją kartą we Włoszech, kurs 1E po przeliczeniu na złotówki
    > wyszedł 3,899... Na stronie banku w tabeli walut za ostatnie dni kurs nie
    > przekracza 3,67 (sprzedaż), nawet jak doliczyć 2% za przewalutowanie, to
    > prawie 3,90 za 1E nijak mi nie wychodzi....

> [...]
    Polecam konto w Euro w BZWBK, do tego debetowy Mastercard. Euro wplacasz w
    gotowce lub kupujesz po kursie bankowym (mam tam zwkle konto, wiec darmowy
    przelew wewnetrzny). Minus taki, ze euro trzeba zakupic euro z
    wyprzedzniem - zaplanowac z grubsza wydatki, ale plus taki, ze mozna w
    kazdej chwili dokupic euro "zdalnie" - przez net. Platnosci w euro bez
    zadnych przeliczen, prowizji, platnosci w innych walutach po kursie lepszym
    lub zblizonym do kantorow. Prowizja 1,5E od wyplaty co w Twoim przypadku
    zwraca sie juz przy wyplacie ok 25E ;)

    Moim zdaniem w/w konto (albo ogolniej takie podejscie, ze mamy konto w euro,
    ktore ladujemy kiedy chcemy przez net) to najlepsze rozwiazanie na wszelkie
    wyjazdy. Stala i niewygorowana oplata za wyplate z bankomatu (pewnie, ze
    fajnie by bylo bez niej) i zadnych jawnych czy ukrytych oplat za
    przewalutowanie. A do tego robiac zakupy karta, brak jakichkolwiek oplat. Ja
    polecam BZWBK bo mam i znam, ale chodzi o sama idee, wiec proponuje
    podopisywac do watku podobne oferty i ewentualne opinie - bedzie gdzie
    splawiac pytajacych sie o karte/konto do podrozy, etc ;)

    pozdr