  • 11. Data: 2009-11-18 14:36:40
    Temat: Re: Fiskus się nie przyczepi do lokat antybelkowych!!!
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 18 Lis, 15:24, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No nie wiem, nie wiem .. bo przeciez mozna naliczac odsetki co
    > godzine, co minute, co grosz .. i co wtedy z naleznym podatkiem ?

    I co to zmienia według Ciebie?

  • 12. Data: 2009-11-18 14:56:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:

    > No nie wiem, nie wiem .. bo przeciez mozna naliczac odsetki co godzine,
    > co minute, co grosz .. i co wtedy z naleznym podatkiem ?

    Proste. Nie ma.
    To rząd wymyślił taki algorytm i ma tego efekty.
    Znacznie prościej załatwiliby sprawę, gdyby odsetki dopisywało się do
    rozliczenia rocznego.
    Bank przysyła ci papierek na koniec roku ile w danym roku wypłacił ci
    odsetek i finito. Ty dopisujesz to do pit-37 i po sprawie.

  • 13. Data: 2009-11-18 14:58:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek z Wawy wrote:

    > I co to zmienia według Ciebie?

    Dużo.
    Podatek ryczałtowy pobierany jest w momencie wypłaty odsetek.
    jesli odsetki będa wypłacane co 10 minut, to od tej kwoty wg rządowego
    algorytmu podatku po prostu nie ma.

  • 14. Data: 2009-11-18 14:59:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" he11ul$594$...@i...gazeta.pl

    > To rząd wymyślił taki algorytm i ma tego efekty.

    A dokładniej -- chyba jakaś belka tego rządu... ;)
    Cholera... Człowiek nawet nie wiedziałby, że rządy
    składają się z belek, gdyby nie te... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2009-11-18 14:59:58
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On 18 Lis, 15:24, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No nie wiem, nie wiem .. bo przeciez mozna naliczac odsetki co
    > godzine, co minute, co grosz .. i co wtedy z naleznym podatkiem ?

    I co to zmienia według Ciebie?
    -----------
    Zadanie: zakładając, że bank i klient mogą umówić się na dowolnie
    krótki okres kapitalizacji (mogą? ;p) oraz dowolnie mały procent
    odsetek odpowiedz, czy każdą lokatę dało by się przerobić na
    bezbelkową tak, aby jej koszt dla banku się nie zmienił. Odpowiedź
    uzasadnij (mogą być wzory ;p)

    Żeby nie było, sam mam lokaty bezbelkowe i szczerze je kocham ;)

  • 16. Data: 2009-11-18 15:09:48
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    witek napisał(a) :
    > Bank przysyła ci papierek na koniec roku ile w danym roku wypłacił ci
    > odsetek i finito. Ty dopisujesz to do pit-37 i po sprawie.

    ciiii...

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 17. Data: 2009-11-18 16:32:23
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Bank przysyła ci papierek na koniec roku ile w danym roku wypłacił ci
    > odsetek i finito. Ty dopisujesz to do pit-37 i po sprawie.

    Hehe, tyle że w większości przypadków po odliczeniu podatku i stopy inflacji
    okazywałoby się, że lokaty przynoszą wyłącznie straty ;-)

    Ponadto to też szłoby ominąć - zakładasz lokatę na osobę która nie pracuje
    (np. dziecko), która to osoba w ten sposób zarobiłaby tylko kwotę wolną od
    podatku. I wszystko cacy. Tak że jakby tu fiskus nie kombinował, to wyrwać
    więcej nie da rady... Po prostu złodziejska granica pół na pół jest u nas
    przekroczona (40 % ZUS, 18 % PIT, 22 % VAT - każdemu do realnej dospozycji
    zostaje zaledwie 30 % zarobków) i dopóki władza tego nie zrozumie, to będą
    takie cyrki jak lokaty bezbelkowe albo Zus dla przedsiębiorców w Wlk.
    Brytanii ;-)

    --
    AS

    4618 (20091118) __________

  • 18. Data: 2009-11-18 16:57:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Sito wrote:

    > Ponadto to te? sz?oby omin?ae - zak?adasz lokate na osobe która nie pracuje
    > (np. dziecko), która to osoba w ten sposób zarobi?aby tylko kwote woln? od
    > podatku.

    i US się pyta skąd dziecko miało pieniądze, że założyło sobie lokatę.
    W zależności od odpowiedzi zapłacisz od 2% do 75% "belki".

  • 19. Data: 2009-11-18 17:03:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.11.2009 17:57), witek wrote:

    > i US się pyta skąd dziecko miało pieniądze, że założyło sobie lokatę.
    > W zależności od odpowiedzi zapłacisz od 2% do 75% "belki".

    Darowizna. Do jakiegoś progu zwolniona z podatku. "Full legal" :).

    p. m.

  • 20. Data: 2009-11-18 17:29:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Darowizna. Do jakiegoś progu zwolniona z podatku. "Full legal" :).

    no to góra do 10 tyś złotych na łebka na 5 lat.
    Tylko powiedz potem jak ty tą kasę od dziecka chcesaz wyciągnąć?
    Sąd rodzinny ci tego nie odda, to raz.
    Dwa: dochody małoletnich dzieci dolicza się do dochodów rodziców, wiec
    g.. na tym zyskasz.
    Trzy, mam wątpliwości co do darowizn rodziców dla małoletnich dzieci
    patrząc od strony KRIO.