  • 1. Data: 2014-06-24 13:13:56
    Temat: Eurobank; przelewy stały się zleceniami
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Jesienią ubiegłego roku Eurobank zmienił TOiP. Jeden przelew zewnętrzny z
    rachunku oszczędnościowego w miesiącu kalendarzowym jest bezpłatny, z czego
    korzystałem pełnymi garściami, gdyż ze starych czasów mam 8 RO.
    Wszystko żarło dobrze aż do połowy czerwca. Za przelewy (ustanowione
    wcześniej) wykonane 2.06 i 5.06 z dwóch różnych RO nie pobrano prowizji.
    Szczęście nigdy nie trwa wiecznie i za kolejne dwa (z jeszcze innych RO,
    również ustanowione wcześniej) wykonane 16.06 i 20.06 zapłaciłem po 7 zł.

    Skorzystałem z poczty wewnętrznej i dowiedziałem się, że dwa ostatnie
    przelewy zostały potraktowane jako zlecenia stałe, które zawsze są płatne.
    Odpisałem, że wcześniej opłata nie była pobierana i tym razem zostałem
    zaskoczony informacją: "Proszę pamiętać, że podczas wykonywania przelewu, w
    zakładce "Przelew zwykły" ustanawiając datę przyszłą, dyspozycja ta jest
    rejestrowana jako zlecenie jednorazowe."
    Pocieszono mnie jednak, że "Opisana przez Pana sytuacja jest badana.
    Równocześnie pragnę zapewnić, że jak tylko sprawa zostanie rozwiązana,
    niezwłocznie przekażę Panu odpowiedź."

    Wygląda na to, że po unowocześnieniu sposobu logowania- jakoś tak przy
    okazji - przelewy z datą przyszłą przepoczwarzyły się z zlecenia stałe
    jednorazowe, o czym zupełnie nie doczytałem, a może w ogóle nie zostało to
    napisane.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 2. Data: 2014-06-24 13:49:29
    Temat: Re: Eurobank; przelewy stały się zleceniami
    Od: "K.B." <b...@w...pl>

    Witam
    A nie prościej zrobić przelew na RO - konto podstawowe i stamtąd przelewać
    dalej ?
    Ja tak stosuje - na 3 dni przed płatnością (aby uwzględnić dzień wolny od
    pracy) przelewam z oszczędnosciowego na konto główne i potem dalej się
    przelewa.

    U mnie działa bez opłat przed zmianami logowania i już teraz po.

    pozdrawiam
    Krzysztof Bajorek

  • 3. Data: 2014-06-24 14:04:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 24 Jun 2014 13:49:29 +0200, K.B. napisał(a):

    > A nie prościej zrobić przelew na RO - konto podstawowe i stamtąd przelewać
    > dalej ?

    Trzeba zaplanować dwa przelewy: RO --> ROR, a potem ROR --> szeroki świat.
    Dotychczas bezkarnie robiłem od razu RO --> szeroki świat.

    Nie podoba mi się, kiedy klientów skubie się cichcem, ale każdy jak tylko
    potrafi robi dobre wrażenie, które na pewno nie zostanie zapomniane.

    > U mnie działa bez opłat przed zmianami logowania i już teraz po.

    Miło czytać powyższe słowa.
    Zbliża się pora, żeby zapłacić czynsz, jest przeto okazja do testu
    bezpłatności przelewów wewnętrznych RO --> ROR z datą przyszłą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 4. Data: 2014-06-24 14:19:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Jun 2014 13:49:29 +0200, w
    <53a965c9$0$2366$65785112@news.neostrada.pl>, "K.B." <b...@w...pl>
    napisał(-a):

    > Witam
    > A nie pro?ciej zrobi? przelew na RO - konto podstawowe i stamt?d przelewa?
    > dalej ?
    > Ja tak stosuje - na 3 dni przed p?atno?ci? (aby uwzgl?dni? dzie? wolny od
    > pracy) przelewam z oszcz?dnosciowego na konto g?ówne i potem dalej si?
    > przelewa.

    Przelewy z oszczędnościowego na podstawowy też sa płatne (bezpłatny jest tylko
    1 w miesiącu).

  • 5. Data: 2014-06-24 14:50:41
    Od: "K.B." <b...@w...pl>

    Przelewy z oszczędnościowego na podstawowy też sa płatne (bezpłatny jest
    tylko
    1 w miesiącu).
    -- oczywiście masz rację tak 1 przelew bezpłatny reszta płatne ja mam
    komplet oszczednościowych kont 15 to mam porobione 'kieszenie' na
    poszczególne opłaty

    pozdrawiam
    KB

  • 6. Data: 2014-06-25 08:56:38
    Temat: Re: Eurobank; przelewy sta�y si� zleceniami
    Od: b...@o...pl

    W dniu wtorek, 24 czerwca 2014 14:50:41 UTC+2 użytkownik K.B. napisał:
    > Przelewy z oszcz?dno?ciowego na podstawowy te? sa p?atne (bezp?atny jest
    >
    > tylko
    >
    > 1 w miesi?cu).
    >
    > -- oczywi?cie masz racj? tak 1 przelew bezp?atny reszta p?atne ja mam
    >
    > komplet oszczedno?ciowych kont 15 to mam porobione 'kieszenie' na
    >
    > poszczeg?lne op?aty
    >

    > pozdrawiam
    >
    > KB

    15 rachunków oszczędnościowych jako pozostałość po czasach gdy rozkładając środki
    unikało się podatku Belki, pozwala na swobodne dysponowanie oszczędnościami w ramach
    1 przelewu miesięcznie. Kilka tysięcy przeznaczone na opłaty i bieżące wydatki można
    rozłożyć na poszczególne rachunki tak, by teraz połowę podatku płacił bank, gdy
    zaokrągla odsetki w górę na każdym rachunku (kapitalizacja dzienna). W ten sposób
    przy nominalnym 2,55% brutto, kwota 644,20 zł na rachunku daje faktyczne
    oprocentowanie brutto 2,8% (odsetki wynoszące 4,5 gr dziennie, zaokrąglane do 5 gr
    powodują, że z 1 gr pobranego podatku - 0,5 gr przypada na bank). ROR można zasilać w
    miarę potrzeby poszczególnymi porcjami środków z kolejnych rachunków.

  • 7. Data: 2014-07-15 14:40:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Wątek, który rozpocząłem w czerwcu doczekał się pomyślnego zakończenia.
    Chodziło o to, że EB od połowy czerwca potraktował przelewy z RO do obcego
    banku z datą przyszłą, tak jak zlecenia i nawet za pierwszy w miesiącu
    kalendarzowym pobierał 7 zł.

    Korespondencja z bankiem trochę trwała i kiedy traciłem wszelką nadzieję,
    to jest wydawało się, że na każde pytanie uzyskam odpowiedź "pomidor",
    czyli że składałem zlecenia, a nie przelewy, poprosiłem o wskazanie punktu
    w regulaminie, który mówi, że przelew zewnętrzny z RO z datą przyszłą jest
    równoważny zleceniu. To najwyraźniej pomogło, bo reklamacja została uznana,
    o czym - ku memu zdziwieniu - poinformowano mnie nawet telefonicznie.
    Pobrane opłaty zostały zwrócone.

    Jeśli ktoś miał podobną przygodę, dobrze jest się zainteresować problemem,
    bo nie wiem, czy takie szczęście spotkało pozostałych klientów, którzy o
    swoje się nie upominali.

    Perspektywy na przyszłość są obiecujące: trwają ponoć prace, żeby opłaty za
    pierwszy przelew z RO w miesiącu z datą przyszłą nie były pobierane. Gdybym
    jednak doświadczył znowu ubytku 7 zł, mam wstępować na ciernistą ścieżkę
    reklamacji.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jeżeli chodzi o materiały wybuchowe i skutki ich użycia, to zeznaję, że
    byłem w wojsku, gdzie miałem do czynienia np. z bronią strzelecką,
    granatami czy środkami strzeleckimi przeciwpancernymi. Dodatkowo, jako
    dziecko oglądałem wybuchające stodoły w czasie pożarów po wojnie."
    prof. Jan Obrębski

    http://picasaweb.google.com/gtracz64