  • 1. Data: 2014-06-23 18:06:36
    Temat: karta na podpis
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Mam ci ja stara Vise Electron z pko bp/Inteligo.
    Jeszcze bez radia, bez chipa nawet, czysty magnetyzm.

    No i tak od pewnego czasu wszyscy chca podpisu przy placeniu nia.
    PIN nie chce nikt.

    Jakies ogolne wytyczne, czy zaliczyli plage skimmingow ? Bo IMO PIN
    trudniej poznac niz podpis podrobic.

    J.

  • 2. Data: 2014-06-23 23:13:10
    Temat: Re: karta na podpis
    Od: koala <k...@p...fm>

    On 2014-06-23 18:06, J.F. wrote:
> [...]
    > PIN nie chce nikt.
    >
    > Jakies ogolne wytyczne, czy zaliczyli plage skimmingow ? Bo IMO PIN

    Ciesz się -wreszcie ktoś prawidłowo skonfigurował terminale - nawet jak
    karta jest czipowa to transakcja poprzez pasek powinna być na podpis.
    (chyba najgorzej skonfigurowane terminale ma zwykle - a może miał Pekało
    - kiedyś zdarzyło mi się w bodajże Kauflandzie że terminale rzeczonego
    Pekało były ustawione na paski i pin a terminale były czipowe)

    Pozdr,
    Koala

  • 3. Data: 2014-06-24 03:18:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    koala <k...@p...fm> writes:

    > Ciesz się -wreszcie ktoś prawidłowo skonfigurował terminale - nawet
    > jak karta jest czipowa to transakcja poprzez pasek powinna być na
    > podpis.

    "Powinna" to jest raczej średnio określone pojęcie. Jeśli karta jest
    chipowa, to transakcja z użyciem paska jest ryzykiem sklepu. Sprzedawca
    powinien raczej dobrze przyjrzeć się wtedy klientowi (i karcie), PIN to
    sprawa wtórna (jeśli karta jest skopiowana, to PIN może być także).

    Natomiast w przypadku karty bez chipa taka transakcja to norma,
    i użycie PINu jednak nieco bardziej zabezpiecza przed fraudem. Być może
    jednak service code powoduje, że terminale nie chcą PINu.
    Jeśli kiedyś chciały, to może na podstawie bazy numerów, której teraz
    nie mają (albo mają nieco inną).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 4. Data: 2014-06-24 09:25:30
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

> [...]
    > PIN nie chce nikt.
    >
    > Jakies ogolne wytyczne, czy zaliczyli plage skimmingow ? Bo IMO PIN trudniej

    Podpis ... hmm,
    np. monitoring moze wykazac ze ty to jednak nie ty ?

    Miałem taką samą - tylko na podpis
    PIN wylacznie w bankomacie
    No ale przyszla juz nowa ... z antenką

    Sprawdza sie jako portmonetka i do platnosci w necie
    z chyba najtanszym limitem gotowko-debetowym
    w dosc "podrecznej" kwocie 2kzl ;)

  • 5. Data: 2014-06-25 12:36:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "koala" napisał w wiadomości
    >Ciesz się -wreszcie ktoś prawidłowo skonfigurował terminale - nawet
    >jak karta jest czipowa to transakcja poprzez pasek powinna być na
    >podpis.

    A czemu tak ?

    J.